#2401 Skrevet November 17, 2009 FET bil! Kunne tenkt meg de felga med gul kant 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2402 Skrevet November 18, 2009 Ble lovet meteorregn i gårkveld, men det ble det ikke så mye av, hverfall ikke som festet seg på bildebrikken min. Så dette var alt som kom ut av kvelden. Laser fra ALOMAR. Kamera: Canon 7D Objektiv: Tamron 17-55mm Blender: f2.8 Lukker: 25 sek. ISO: 1600 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2403 Skrevet November 18, 2009 Speilinger. Kamera er fremdeles Canon 7D objektivet: Canon 15-85 IS, ISO:320 Blender: f/7.1 Lukker: 1/160 Lukker: 1/60 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2404 Skrevet November 18, 2009 Bilde av min passat Highline: ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2405 Skrevet November 19, 2009 fint bilde av fin bil Mats! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2406 Skrevet November 27, 2009 Har veldig liten erfaringen innen kunstig lys så alt av råd tas godt imot! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2407 Skrevet November 27, 2009 Kan jo si at det så ganske så greitt ut Har ikke så mye erfaring jeg heller, men trikset her er vel å få tak i flere lys, eller ha lyset lenger fra? Ser at det virker som bare halve bilen er opplyst. Hele siden mot oss burde vel vert lys på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2408 Skrevet November 27, 2009 ser ut som lakken er i dårlig forfatning, og den virker uvasket. lyssettingen syns jeg virker ganske grei egentlig:) mvh stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2409 Skrevet November 27, 2009 (endret) Slettes ikke så verst til å være første gang med blitzer Men, bilen virker litt ujevnt belyst og hele bildet ser ut til å være ihvertfall 1/3 stopp undereksponert. Nå vet jeg ikke hvordan blitzer du har brukt, men med tanke på hvor godt hvite biler tar til seg lys så mistenker jeg at du har brukt vanlige hotshoe-blitzer. Da har du enten hatt disse på for lav styrke eller hatt for liten blender på kamera. Det ser også ut som om du bare har to blitzer, prøv igjen med litt større blender (evt ett hakk høyere ISO), bittelitt lenger lukketid (for å slippe inn mer av det naturlige lyset) og sett den ene blitzen 45 grader på bilens hjørne for å lyse opp foran/bak og litt av siden, samt den andre omtrent 60 grader på bilen for å lyse opp resten av siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2410 Skrevet November 28, 2009 Kan jo si at det så ganske så greitt ut Har ikke så mye erfaring jeg heller, men trikset her er vel å få tak i flere lys, eller ha lyset lenger fra? Ser at det virker som bare halve bilen er opplyst. Hele siden mot oss burde vel vert lys på? Uff, flere lys tror jeg utsetter en stund ettersom dette svei godt nok i lommeboken. Har desverre ikke stativ for desse blitsene derfor står dem på bakken. Det ville kanskje blitt bedre med blitsene høgre opp? ser ut som lakken er i dårlig forfatning, og den virker uvasket.lyssettingen syns jeg virker ganske grei egentlig:) mvh stian Vet ikke om lakken er dårlig siden jeg bare har sett den i dårlig lys, men mener at jeg hørte at denne bilen var omlakkert. Ikke vet jeg... Rart du skal nevne det med vaskinga. Bilen ble spylt ned rett før, men ble faktisk så skitten bare på å kjøre knappe kilometeren! Hvit bil må være noe herk Slettes ikke så verst til å være første gang med blitzer Men, bilen virker litt ujevnt belyst og hele bildet ser ut til å være ihvertfall 1/3 stopp undereksponert. Nå vet jeg ikke hvordan blitzer du har brukt, men med tanke på hvor godt hvite biler tar til seg lys så mistenker jeg at du har brukt vanlige hotshoe-blitzer. Da har du enten hatt disse på for lav styrke eller hatt for liten blender på kamera. Det ser også ut som om du bare har to blitzer, prøv igjen med litt større blender (evt ett hakk høyere ISO), bittelitt lenger lukketid (for å slippe inn mer av det naturlige lyset) og sett den ene blitzen 45 grader på bilens hjørne for å lyse opp foran/bak og litt av siden, samt den andre omtrent 60 grader på bilen for å lyse opp resten av siden Når du faktisk sier det legger jeg merke til faktisk -hvor- ujevnt belyst bilen er. Det jeg tror er feilen er at blitsene har stått på for lav styrke. Husker ikke nøyaktig hvilken instilling desse stod på da, men det var langt ifra full styrke iallefall. Neste gang skal jeg prøve de 45-60graderene, samt lenger lukkertid. Takker for innspill folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2411 Skrevet November 28, 2009 Når du faktisk sier det legger jeg merke til faktisk -hvor- ujevnt belyst bilen er. Det jeg tror er feilen er at blitsene har stått på for lav styrke. Husker ikke nøyaktig hvilken instilling desse stod på da, men det var langt ifra full styrke iallefall. Neste gang skal jeg prøve de 45-60graderene, samt lenger lukkertid. Det er sjelden jeg ikke har blitzene på full styrke. Speedlites er egentlig litt for små til å drive med bilfoto så de må nesten stå på fullt. Disse vinklene er ikke noen absolutter, men det krever litt å lyse opp en bil med to speedlites, og da må du forsøke å spre lyset så mye som mulig. Å ha de pekende rett på gir ofte veldig highlights, så jeg forsøker å unngå det. Her har jeg brukt 2 blitzer bare, men jeg fikk god hjelp av sola for å lyse opp siden da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2412 Skrevet November 28, 2009 (endret) Her er det beste bilde jeg har av min bil. Bilde er tatt av Dag Ivar Torgersen ( kamerat og klubbmedlem) Bilde er helt uredigert. (utenom sladden på skiltet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2413 Skrevet November 29, 2009 mitt første forsøk på å få til ett seriøst bilde.. og ja, ISO'en var alt for høy hva synes dere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2414 Skrevet November 29, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2415 Skrevet November 30, 2009 Fikk prøvd meg litt på studiofoto på lørdag. Vet nå at det å ta bilder av unger kan være en utfordring Canon 40D, Sigma 18-200 @48mm, ISO 100, lukker 0.01 sec (1/100), f/9.0 Konvertert til svart/hvitt og justert litt i Photoshop CS4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2416 Skrevet November 30, 2009 Blir mye gamle bilder her nå, men har lagt ut flere fra når jeg tok bilder av Cato's strøkne einser tidligere i år. Canon EOS 50D med 24-70L Exposure: 0.004 sec (1/250) Aperture: f/3.5 Focal Length: 38 mm ISO Speed: 160 Exposure Bias: -4/3 EV Samme gamle lyssettinga med to blitzer på høyresiden av bilen og en på fronten. Flere bilder tilgjengelig om dere klikker på bildet over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2417 Skrevet Desember 1, 2009 Make = NIKON CORPORATION Model = NIKON D70 Exposure Time = 1/800" F Number = F1.4 ISO Speed Ratings = 200 Exposure Bias Value = ±0EV Focal Length = 50mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2418 Skrevet Desember 1, 2009 Make = NIKON CORPORATION Model = NIKON D70 Exposure Time = 1/800" F Number = F1.4 ISO Speed Ratings = 200 Exposure Bias Value = ±0EV Focal Length = 50mm Stilig Men litt konstruktiv kritikk Kan være min skjerm som er feilinnstilt da, har ikke kalibrert på enn stundt. Men ser ut som det er enn smule undereksponert noen steder, om du ser nede på fangeren osv, er det så mørtk at detaljene brenner ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2419 Skrevet Desember 1, 2009 Blir mye gamle bilder her nå, men har lagt ut flere fra når jeg tok bilder av Cato's strøkne einser tidligere i år. Canon EOS 50D med 24-70L Exposure: 0.004 sec (1/250) Aperture: f/3.5 Focal Length: 38 mm ISO Speed: 160 Exposure Bias: -4/3 EV Samme gamle lyssettinga med to blitzer på høyresiden av bilen og en på fronten. Flere bilder tilgjengelig om dere klikker på bildet over. Skyter du gjennom paraplyer eller bare blitz lys direkte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2420 Skrevet Desember 1, 2009 Litt lek i PhotoShop.. German " Christine " 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2421 Skrevet Desember 1, 2009 (endret) Sitter her å ser på mange flotte bilder. Så angrer jeg selv på at jeg ikke har kosta med på et ordentlig kamera. Tok et bilde her om dagen utenfor stua og angra enda mer på at jeg ikke hadde et ordentlig kamera. Bilde ble tatt med en Sony Ericsson 5mpx cybershot telefon: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2422 Skrevet Desember 1, 2009 Skyter du gjennom paraplyer eller bare blitz lys direkte? Har paraplyer, men jeg bruker de som regel bare på lyse biler. Skyter heller ikke gjennom da, men bruker de "feil vei" og skyter inn i sølvfolien på de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2423 Skrevet Desember 1, 2009 Ikke noe Bil relatert dette bilde heller - Charles broen i Praha. Praha kan for øvrig absolutt anbefales på det sterkeste!... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2424 Skrevet Desember 5, 2009 (endret) Jeg sitter og småredigerer litt på bildene av A5'en til Andreas nå og da. Dette bildet startet som ett jeg ikke likte, men jeg har fått litt sansen for duse bilder tatt mot sola i det siste, så jeg bumpa opp kontrasten på bilen litt og fikk det til å bli nogenlunde. Alle liker nok ikke denne typen bilder, men det er ikke så lett å få til, så jeg er fornøyd med det. Camera: Canon EOS 50D Exposure: 0.004 sec (1/250) Aperture: f/5.0 Focal Length: 70 mm ISO Speed: 160 Exposure Bias: 0 EV Lyssatt med to blitzer på stativ til venstre for kamera med paraply. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2425 Skrevet Desember 5, 2009 Hehe , både og, syntes det er stilig på sin egen måte Litt sånn movie filter preg på det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...