#2726 Skrevet Mai 6, 2010 Og horisonten på det første, Frode - horisonten må alltid være rett. Ellers så hadde bildene ganske så vanlig utsnitt, så prøv å eksperimenter med litt andre utsnitt, samt prøve litt forskjellige blendertall og fokuspunkter. Det bildet med båten kunne ha funket, men da måtte du ha hatt mer zoom (eller gått nærmere), annet utsnitt, horisonten rett og lavere blendertall for å blurre ut bakgrunnen, sånn at båten blir i fokus og er klar;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2727 Skrevet Mai 6, 2010 HMM FRode.. Har du iso veldig høyt på eller? Var så pixlete bilder skal ikke bli det med det kamera, men dersom ISO er veldig høy kan du få iso støy. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2728 Skrevet Mai 6, 2010 Tok dette igår.. Er ikke redigert! Syntes det ble litt tøft jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2729 Skrevet Mai 6, 2010 Rått! Forlkar det bildet litt nærmere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2730 Skrevet Mai 6, 2010 (endret) Tja, er ikke så god å forklare men kan gi et forsøk Av utstyr så ble dette brukt : Nikon D80 med 18-135mm linse, stativ, Led Lenser T7 lommelykt, 1stk rød bolle og vann. Satt bollen i vasken og hadde i litt vann. Stoppa krana slik at det bare falt en dråpe hvert sekund. Brukte autofokus til å fokusere på dråpen der den falt, og bytta over til manuell fokus slik at den ikke skulle fokusere hele tiden og jeg bare kunne trykke på knappen. Tok av lyset slik at det ble mørkt, og brukte lommelykta som lys rett ovenifra og ned i bollen. Så var det bare å knipse så fikk jeg dette som resultat Litt kreativ og artig løsning på å ta litt tøffe bilder når man kjeder seg Av innstillinger på kamera så sto den på manuell (M) , lukkerhastighet på 320 og blenderåpning på f/5. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2731 Skrevet Mai 7, 2010 Dråpebilder er moro. Ble utrolig stilig med den rødfargen du fikk pga bollen Fikk lyst til å prøve noe sånt, har bare prøvd med ei vanlig gjennomsiktig bolle. Går kanskje ann å prøve seg med noe konditorfarge i vannet og. Mine forsøk. Har ikke macrolinse, så de er kraftig croppa og redigert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2732 Skrevet Mai 7, 2010 La til kamera innstillingene i posten ovenfor.. Ja er moro med dråpebilder Hvordan tar du dine bilder? Lavt fat el. ? Prøvde meg litt idag også.. Her med grønn laser som lys. Ble ikke så bra siden prikken på laseren er så liten og ikke sprer seg så veldig.. Og et i hvitt fat med litt Solo oppi Så tilslutt et jeg tok i vinter.. Har justert litt i photoshop på dette! Tar gjerne imot tips og triks for å forbedre bilene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2733 Skrevet Mai 8, 2010 Jeg satte en bolle på gulvet. Og så hengte jeg opp en brødpose med vann som jeg stakk hull i. Og så satte jeg vel kamera på noen bøker så det ble ca. samme høyde, og skjøt med blitz for å få lav lukkertid. Er vel omtrent 2 av 100 bilder som ble noe da Fikk litt lyst til eksperimentere med dette igjen nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2734 Skrevet Mai 8, 2010 Noen innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2735 Skrevet Mai 8, 2010 Noen innspill? Litt kjedelig med sentrert bil både horisontalt og vertikalt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2736 Skrevet Mai 9, 2010 Sentrert er det vel ikke, men kunne kanskje ha kuttet vekk noe av asfalten. Ble litt mye asfalt i forhold til hvor bildet er tatt - i "naturlige" omgivelser. Ellers så likte jeg fargene i bildet godt. Synes mange av bildene dine har hatt ganske matte og svake farger ellers, men her er himmelen meget bra og bilen er i fokus, samt bra fargegjengivelse på bilen. Kunne kanskje clona vekk stolpen/stolpene som stikker opp av bilen, men det blir bare å pirke. Det samme blir det å nevne at jeg kunne tenkt meg at bilen var mer rett på, og ikke delvis/minimalt skrått på bakfra, hvis du skjønner:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2737 Skrevet Mai 9, 2010 Sentrert er det vel ikke, men kunne kanskje ha kuttet vekk noe av asfalten. Ble litt mye asfalt i forhold til hvor bildet er tatt - i "naturlige" omgivelser. Ellers så likte jeg fargene i bildet godt. Synes mange av bildene dine har hatt ganske matte og svake farger ellers, men her er himmelen meget bra og bilen er i fokus, samt bra fargegjengivelse på bilen. Kunne kanskje clona vekk stolpen/stolpene som stikker opp av bilen, men det blir bare å pirke. Det samme blir det å nevne at jeg kunne tenkt meg at bilen var mer rett på, og ikke delvis/minimalt skrått på bakfra, hvis du skjønner:) Enig med Mads her. men syns det kune vært litt mer dybde i fargene. En liten runde i ps så ville det blitt mye bedre. Ellers et helt greit bilde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2738 Skrevet Mai 9, 2010 Takker for innspill fra dere 3:) Får prøve å leke litt mere i photoshop, og ikke minst stille litt mere på kameraet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2739 Skrevet Mai 9, 2010 Her er noen fra meg. Og et litt "fantasy" bilde fra Roskilde '07 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2740 Skrevet Mai 9, 2010 Noen innspill? Syntes det er for mye asfalt i forkant, og motiver skal helst plasserest i skjæringspunktene til rule of third eller det gylne rektangel. Men alle regler er da til for å brytes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2741 Skrevet Mai 13, 2010 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2742 Skrevet Mai 13, 2010 drit fett bilde Hans! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2743 Skrevet Mai 13, 2010 Et par bilder min fru har tatt. Disse er uredigerte. rett fra kameraet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2744 Skrevet Mai 14, 2010 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2745 Skrevet Mai 20, 2010 Fett bilde Julius, men syns det desverre ble litt i det mørkeste laget Var ute en liten tur idag å eksperimenterte litt med ledlys. Ble fornøyd! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2746 Skrevet Mai 21, 2010 Var ute en liten tur idag å eksperimenterte litt med ledlys. Ble fornøyd! Det her synes jeg var tøft! Slenger med et bilde av S4en jeg ble fornøyd med og et par BMW E30 325i bilder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2747 Skrevet Mai 21, 2010 Fint bilde av S4en og digga siste bilde av bimmern. Fått til en litt old school bildelook med lyset og tidspassende perfekt. Litt sånn blast bilde i forhold til det første. Digga det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2748 Skrevet Mai 21, 2010 Var på Trondheim Rockfest i dag som fotograf, og kan legge ut 2 bilder fra kveldens konsert med Keep of Kalessin. Disse bildene ble tatt med Canon 7d og canon 70-200 F/4L USM og kjapt redigert i Adobe Camera Raw. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2749 Skrevet Mai 21, 2010 Fint bilde av S4en og digga siste bilde av bimmern. Fått til en litt old school bildelook med lyset og tidspassende perfekt. Litt sånn blast bilde i forhold til det første. Digga det. Tusen takk Alltid hyggelig med sånne kommentarer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2750 Skrevet Mai 21, 2010 Aleksander Ødegård: Det siste bildet hadde blitt rått hvis du hadde gjort skyggene litt mindre synlig og kanskje søtte opp blackpoint noe... Et lite hakk opp på kontrast hadde også gjort seg tenker jeg Vet ikke hvilken fargeprofil du kjører på skjermen din, men synes du presser opp skyggene litt for mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...