Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Jeg likte det siste bildet ditt. Et par tips til forbedringer etter min mening er om du hadde rettet opp bildet siden horisonten står skjevt og fått bilen lysere på høyre siden. Da hadde det blitt enda bedre :)

yes, den evige søken etter lys : klø : sånn går det når man tar bilder kl 3 om natta, det er overskya og man ikke har blitzere, da går det bare en vei :shf: forttauene er ikke helt like på hver side av bilen, det skaper uro i bildet, men skal rette litt på det jeg : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første bildet likte jeg veldig godt. Hvis du fjerner stolpa lengst til venstre vil det bli MYE bedre.

Bare så det er sagt så uttaler jeg meg absolutt ikke på grunnlag av at jeg tror jeg er en veldig flink fotograf selv. Jeg forteller bare det jeg mener samtidig som jeg veit at folk liker å få tilbake kommentarer på bildene sine, noe det har vært litt lite av de siste postene nedover her.

Legger også ut et nytt bilde

4688719377_70a2d1cd99_b.jpg

Den stolpen har jeg faktisk ikke tenkt på før du sa det nå... Ble faktisk mye bedre ;)

Angående ditt bilde; jeg ville ha fått vekk litt av den HDR-følelsen, lagt litt mer mørke i skyggene og lagt på vignette.

Nå skal det også sies at jeg hater HDR og er evig forelsket i vignette. hehe : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den stolpen har jeg faktisk ikke tenkt på før du sa det nå... Ble faktisk mye bedre ;)

Angående ditt bilde; jeg ville ha fått vekk litt av den HDR-følelsen, lagt litt mer mørke i skyggene og lagt på vignette.

Nå skal det også sies at jeg hater HDR og er evig forelsket i vignette. hehe : rock :

Det kan jeg prøve! Er egentlig ikke så glad i HDR selv :P Men angående HDR følelsen på bildet, så er bildet like skarpt originalt som det som er lagt ut. Det eneste jeg har gjort med det er å stille kontrast samt at jeg trykket på HDR - mapping eller hva det heter i photoshop for å se hva det var og da endret den bare litt farge. Legger ved originalbildet (forminsket med justert kontrast) for å vise hvor skarp 50 mm linsa er.

Bilde79.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte meg mitt første kamera nå på torsdag, ett Canon 450D. Første dagen idag med finvær siden torsdag, så da ble det litt eksperimentering. Med andre ord, helt på nybegynnerstadiet.

IMG_0929.jpg

IMG_07686.jpg

IMG_0985.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det siste bildet var det beste..

Når du tar vann bilder sett gjerne kamera på stativ og ha litt lang lukkertid.

Når det gjelder første bildet, var lyset litt rart , tenk også på plassering av bilen i bildet, sett den gjerne ut mot ene siden, og tenk litt på at det er bilen du skal ta bildet av , så ikke stå så utrolig langt fra den ..

Bare litt kontruktiv kritikk, men som sagt ingen regel uten untak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og en annen ting jeg mener du burde huske til neste gang: Biler hører ikke hjemme på gress, så det kan fort ødelegge det som kunne ha vært et bra bilde, etter min mening:) Mer angående det første bildet, så ville jeg beskjært bildet litt i forkant, mye i bakkant og skjært bort sånn at stolpen ikke var der - da hadde du samtidig fått et litt mer spennende utsnitt også, samt at den utbrente himmelen bak ikke hadde syntes. Eventuelt clona bort stolpen.

Men for all del, bra bilder til å være første gang. Bare å knipse i vei og prøve ut forskjellige innstillinger og redigerinsmåter på PS, så ser du fort at man lærer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

IMG_0929.jpg

Skogen er irrelevant, få fokus på bilen :)

Prøv også en raskere lukkertid... : rolleyes

Ellers skal man jo ikke klage for å vøre første gang! :)

Det siste bildet ble faktisk ganske stilig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dsc2915.jpg

Ble noget fornøyd med dette :)

1 stk. SB-900 til venstre fremmom bilen

1 stk. SB-900 til høyre i skrå på bilen

Når jeg tenker over det så har jeg kanskje skrudd skyggene litt vell opp. Er også litt usikker mtp den skogen baki der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for alle tilbakemeldinger, positive som "negative" :)

Er helt enig selv i at det siste bildet var det beste. Og angående fargene og lyset på det første bildet på gresset, så er det fiksa på i standard bildeviser i Vista, siden jeg ikke har noe skikkelig bilderedigerings program enda. Synes bare fargene kameraet gir er litt blasse, så skrudde opp på det som var for å få det grønnere kan man si. Får prøve å ta noen litt mer gjennomtenkte og skikkelige bilder neste gang jeg legger ut her ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør det, men husk at det er av kritikken man lærer. Ikke vær redd for å legge ut et bilde du er fornøyd med, for kritikken man får er som regel bare konstruktiv:)

http://img821.imageshack.us/img821/173/dsc2915.jpg

Ble noget fornøyd med dette :)

1 stk. SB-900 til venstre fremmom bilen

1 stk. SB-900 til høyre i skrå på bilen

Når jeg tenker over det så har jeg kanskje skrudd skyggene litt vell opp. Er også litt usikker mtp den skogen baki der...

Bildet i seg selv var bra, men plager livet av meg at bakgrunnen ikke er rett, og dette ser man ekstra godt mtp døra som er i bakgrunnen. Utenom det, så er jeg enig med resten av det du sier om bildet selv:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer et par bilder som en kompis tok i går kveld.

Kom gjerne med tips og kommetarer :)

_MG_0198copy.jpg

Foto : Tomas Brekke

_MG_0201copy.jpg

_MG_0198copybw.jpg

_MG_0218copy.jpg

_MG_0222copy.jpg

_MG_0237copy.jpg

_MG_0273copy.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte veldig godt bilde Nr2, og de to siste! Der er lyset på bilen perfekt, og bakgrunn blir nedprioritert pga det! :)

Fin bil og fine bilder!

Stilte opp min egen Golf i gården hjemme for å øve litt med blitz på kvelden i går. Dette er vel det jeg ble mest fornøyd med :)

golfblitztesting005.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på snarøya en tur forrige uke og fikk knipsa noen bilder. Disse er redigert i lightroom.

Kom gjerne med tilbakemeldinger..

IMG_8945.jpg

IMG_9031.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Likte veldig godt bilde Nr2, og de to siste! Der er lyset på bilen perfekt, og bakgrunn blir nedprioritert pga det! :)

Fin bil og fine bilder!

Stilte opp min egen Golf i gården hjemme for å øve litt med blitz på kvelden i går. Dette er vel det jeg ble mest fornøyd med :)

golfblitztesting005.jpg

Dette likte jeg!

Kanskje fått lyset litt blåere i den forstand at du endrer det litt i et etterbehandlingsprogram?

Kanskje også du burde vurdere å rette det oppigjen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dsc3002.jpg

Tok bilde av Eirik Dybvik´s mk3 med Ronal Turbo felger idag...

Ser forøvrig jeg har mye å lære når det kommer til blits, men jeg ser jo fremgang da hvertfall :P

En ting jeg burde lære meg er å lade batteriene! Ene blitsen gikk jo tom for batteri bare et par minutt senere... :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var på snarøya en tur forrige uke og fikk knipsa noen bilder. Disse er redigert i lightroom.

Kom gjerne med tilbakemeldinger..

Disse likte jeg meget bra;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er to nye bilder fra meg

AudiS4C4Avant22T11.jpg

AudiS4C4Avant22T12.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette likte jeg!

Kanskje fått lyset litt blåere i den forstand at du endrer det litt i et etterbehandlingsprogram?

Kanskje også du burde vurdere å rette det oppigjen?

Takk for det! Nja, jeg forandra litt på hvitbalansen i photoshop, og synes det så best ut med ett litt "varmere" lys på dette bildet:) Og grunnen til at jeg ikke har retta det opp, er fordi det er meninga og ha det slik:P hehe

dsc3002.jpg

Tok bilde av Eirik Dybvik´s mk3 med Ronal Turbo felger idag...

Ser forøvrig jeg har mye å lære når det kommer til blits, men jeg ser jo fremgang da hvertfall :P

En ting jeg burde lære meg er å lade batteriene! Ene blitsen gikk jo tom for batteri bare et par minutt senere... :/

Synes bildet ser bra ut jeg! Bortsett fra en liten overeksponering på forskjermen så er det veldig bra! :)

Hehe ja, de blitzene suger jo batteri da! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min forrige bil, tatt med Nikon D90 og Nikon 18-200.

f/9, 1/320, ISO 400, 26 mm (39 mm)

DSC_5822.jpg

f/10, 1/400, ISO 400, 24 mm (36 mm)

DSC_5914.jpg

f/8, 1/250, ISO 400, 29 mm (43 mm)

DSC_5878.jpg

Ikke min hund. Tatt med Nikon D3 og et gammelt 200/f2.8 objektiv.

Pluto_DSC4969_.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen jeg tok under Porsche Cup helgen som var...

4725179077_de0a4f0999_b.jpg

4725829120_28b565e825_b.jpg

4725181379_316a95213d_b.jpg

4725831308_85369e71af_b.jpg

4725832564_2840c83a85_b.jpg

4725184681_fe343ae71c_b.jpg

4725835052_784dbd4325_b.jpg

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde fra en shoot jeg var med på i Østerrike :)

4725393484_1aaca52df6_b.jpg

Camera: Canon EOS 50D

Lens: EF24-70mm f/2.8L USM

Exposure: 0.003 sec (1/320)

Aperture: f/3.5

Focal Length: 32 mm

ISO Speed: 100

Exposure Bias: -4/3 EV

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok noen bilder av en kompis sin BMW i dag;

redigert3.jpg

redigert.jpg

redigert2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen jeg tok under Porsche Cup helgen som var...

Fabian

Siden det er Porscher som er avbildet, vil jeg tro de går litt fort, men bildene bærer ikke noe særlig preg av dette. Lengre lukkertid og høyere blender. Da kompenserer det høyere blendertallet for den lengre lukkertiden, og du slipper overeksponerte bilder, samtidig som bildene får mye mer fartsfølelse i seg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er Porscher som er avbildet, vil jeg tro de går litt fort, men bildene bærer ikke noe særlig preg av dette. Lengre lukkertid og høyere blender. Da kompenserer det høyere blendertallet for den lengre lukkertiden, og du slipper overeksponerte bilder, samtidig som bildene får mye mer fartsfølelse i seg:)

Godt mulig, jeg skjønner ikke bæret av det du sier. :P

Jeg brukte 1/80-1/200 på TV-modus på kameraet. Jeg har NULL peiling på instillinger, men det var det jeg ble fortalt at kunne funke i grove trekk. Hvis du har tips hadde det vært fint. Det er et Canon 450D med original 18-55mm linse.

Fabian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.