#2901 Skrevet August 9, 2010 Et bilde jeg tok i går av Ronny Eriksen sin matt sorte A6 2.7 BiTurbo F-Stopp: f/3.5 Eksponeringstid: 1/15 sek ISO hastighet: 100 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2902 Skrevet August 10, 2010 Nytt bilde av S4en og nytt bilde av ei jeg kjenner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2903 Skrevet August 13, 2010 Begge bildene var meget flotte på sin egen måte AJ (enste er at A6'n skulle stått 0,5 m lenger mot høyre.... pytt pytt. Her er siste fra meg, 100% uredigert da jeg ikke har CS5 =/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2904 Skrevet August 13, 2010 Nytt bilde av S4en og nytt bilde av ei jeg kjenner wohoo. kan nesten se hjem på detta bildet jo sett bortifra at jeg bor bak haugen til høyre der da jaja er det noe galt med fargene i bildet? eller er det skjermen min? er ufattlig blålig her. akurat som om hvitbalansen er way-off ? og kansje litt vel soft 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2905 Skrevet August 14, 2010 i paddocken på AvD Oldtimer Grand Prix. Kun lettere justert i Lightroom. EOS 5D MKII /24-70mm f/2.8 L f/4.5 1/2000sek ISO320 60mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2906 Skrevet August 14, 2010 Takk Det er en S4 forresten Hehe, ikke verst. Fargene er stilt på bildet for å få en softere og litt mer vintage look, så det kan stemme bra det. Hos meg ser man at det ligger et tynt blått lag på bildet, men det er ikke så mye mer enn bilen og vannet som er ordentlig blått på min skjerm. Jeg synes hvertfall ikke det ser feil ut her. Det er det her som irriterer meg litt med redigering og det er at alle har forskjellig skjerm Jeg bruker kun den stasjonære pcen til redigering da laptopen f. eks. gir helt andre farger og sliter med å gjengi gulfarge. Jeg har også prøvd å sammenligne andre pcer med den stasjonære og fargene pleier som regel å stemme ganske bra mellom de. Det er også stor forskjell mellom skjermer. Jeg har to skjermer på stasjonærmaskina mi, hvorav ene er litt eldre LCD. Begge kjører nøyaktig samme fargeprofil, men fortsatt viser den eldre stor forskjell. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2907 Skrevet August 14, 2010 Tre bilder jeg tok for litt siden. Ser at de ble kornete, men jeg er ingen ekspert på kamera og bare prøver alle funksjonene:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2908 Skrevet August 15, 2010 Tre bilder jeg tok for litt siden. Ser at de ble kornete, men jeg er ingen ekspert på kamera og bare prøver alle funksjonene:p Tror jeg vet hvor du har vært Velta sykkelen også ser jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2909 Skrevet August 15, 2010 Vært mye der ut jeg også Fornebu Men jeg klarer ikke få til noen bilder som er bra når jeg ser hva de andre gutta klarer å ta der ute 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2910 Skrevet August 15, 2010 Vært ute med Nye Audi A1 i ett par dager nå. Første gang jeg tok skikkelige bilder med Nikon også. Litt uvandt, men gikk greit. Camera Nikon D3 Lens 70.0-200.0 mm f/2.8 Exposure 0.017 sec (1/60) Aperture f/3.2 Focal Length 90 mm ISO Speed 100 Exposure Bias 0 EV To blitser uten modifiers for siden av bilen og en blits gjennom paraply for hekken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2911 Skrevet August 15, 2010 Du er helt rå på å ta bilder Joachim. Du har en kvalitet på bildene dine som får vertfall meg til å tenke at kameraet.. jo det kan da bare ligge der det ligger.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2912 Skrevet August 15, 2010 Vært ute med Nye Audi A1 i ett par dager nå. http://farm5.static.flickr.com/4138/4894136078_b4701bd47d_o.jpg Første gang jeg tok skikkelige bilder med Nikon også. Litt uvandt, men gikk greit. Camera Nikon D3 Lens 70.0-200.0 mm f/2.8 Exposure 0.017 sec (1/60) Aperture f/3.2 Focal Length 90 mm ISO Speed 100 Exposure Bias 0 EV To blitser uten modifiers for siden av bilen og en blits gjennom paraply for hekken. Da begynte du hvertfall med rett kamera, det kan iallefall jeg skrive under på Dog jeg synes kanskje rødfargen er litt utbrent eller hva jeg skal si...ble litt for rød eller noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2913 Skrevet August 15, 2010 Du er helt rå på å ta bilder Joachim. Du har en kvalitet på bildene dine som får vertfall meg til å tenke at kameraet.. jo det kan da bare ligge der det ligger.. Hehe, takk for det... Men, er bare en måte å bli bedre på da.. å ta bilder, så du får plukke opp kamera og skyte ivei. Da begynte du hvertfall med rett kamera, det kan iallefall jeg skrive under på Dog jeg synes kanskje rødfargen er litt utbrent eller hva jeg skal si...ble litt for rød eller noe Ja, D3 var ikke så ille nei Alt er bakvendt bare Skal ikke si at Rødfargen er der den skal være, for jeg har ikke kalibrert skjermene mine etter at jeg fikk nytt operativsystem. Men histogrammet sier at den ikke er utbrent ihvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2914 Skrevet August 15, 2010 Ett til fra idag... Exif er kanskje ikke sååå interessant i og med at det har vært en runde eller to i PS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2915 Skrevet August 16, 2010 Kamera: SONY Modell: DSLR-A230 ISO: 400 Eksponering: 1/60 sek Blender: 5.6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2916 Skrevet August 16, 2010 Vært ute med Nye Audi A1 i ett par dager nå. Første gang jeg tok skikkelige bilder med Nikon også. Litt uvandt, men gikk greit. Camera Nikon D3 Lens 70.0-200.0 mm f/2.8 Exposure 0.017 sec (1/60) Aperture f/3.2 Focal Length 90 mm ISO Speed 100 Exposure Bias 0 EV To blitser uten modifiers for siden av bilen og en blits gjennom paraply for hekken. Hva slags verktøy har du brukt når du har redigert? For meg ser det ut som siden på bilen redigert ihjel, noe som gjør at det får et meget kunstig preg. Fargene og linjene på bilen går i ett, og det ser ikke bra ut:) Men forgrunn og bakgrunn var meget bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2917 Skrevet August 16, 2010 Vært ute med Nye Audi A1 i ett par dager nå. Første gang jeg tok skikkelige bilder med Nikon også. Litt uvandt, men gikk greit. Camera Nikon D3 Lens 70.0-200.0 mm f/2.8 Exposure 0.017 sec (1/60) Aperture f/3.2 Focal Length 90 mm ISO Speed 100 Exposure Bias 0 EV To blitser uten modifiers for siden av bilen og en blits gjennom paraply for hekken. Stolpene i bakgrunn er veldig overeksponerte. Hvorfor overeksponerer du de så mye? En effekt du ville ha i bilde? Synes de stjeler endel oppmerksomhet som kunne vært på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2918 Skrevet August 16, 2010 noen jeg tok på jobb i dag detta er tatt i macro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2919 Skrevet August 16, 2010 Porsche 935 K3 ikke redigert, kun croppet og resizet. Canon 5D MKII / 70-200 L ISII USM f/10 1/160sek ISO100 102mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2920 Skrevet August 18, 2010 Her kommer flere bidrag fra meg Canon 450 D 1/750 sek f/5,6 Iso 400 50 mm Canon eos 450 D 1/750 sek f/5,6 Iso 400 49 mm Canon eos 450 D 1/60 sek f/5,6 Iso 400 55 mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2921 Skrevet August 21, 2010 Bilder tatt med 7D + 15-85 f3,5 Behandlet i Photoshop CS3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2922 Skrevet August 21, 2010 Porsche 935 K3 ikke redigert, kun croppet og resizet. Canon 5D MKII / 70-200 L ISII USM f/10 1/160sek ISO100 102mm Den traff du rimelig greit på! Fett!! Brukte du stativ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2923 Skrevet August 21, 2010 Jeg lot innstillingene stå på auto i dag, mens jeg heller prøvde å leke med motiver og komposisjoner.. Motivet er jo ikke så spennende, det er min egen bil, men jeg er litt fornøyd med et par av bildene vertfall.. Vad tycks? Konstruktiv kritikk tas imot med takk, og grunnen til at jeg lot forhjula stå den veien var for å skape litt illusjonen om fart i bildet, selv om alt er stillestående.. Tenkte det kanskje kunne se ut som bilen lå litt i sladd, spesielt om man redigerte litt og fikk hjulmønsteret foran uklart og bakfelgen til å se ut som den gikk rundt.. Here we go! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2924 Skrevet August 21, 2010 Deler opp så vi får like mange i hver post.. Beklager antallet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2925 Skrevet August 22, 2010 1/200s f/2.8 130 mm ISO 1100 -1/3 EV Mye regn i Bergen idag gitt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...