Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Stilig bilde, men tror det hadde blitt enda stiligere hvis du hadde gått mer til venstre... Skjult ene "nyren" ;)

Takk :) Tenkte faktisk litt på det selv. Får prøve det neste gang :)

Legger ut et nytt bilde av en annen BMW

5033724624_1c49d2358f_z.jpg

BMW E34 520i by André photography, on Flickr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk testa litt "portrett"-fotografering tidligere i sommer :)

5044403738_6c2f8c1e8e_b.jpg

Canon 50D

Sigma 50 mm f1,4

Iso 100, f6.3, 1/160 sek.

Studiolampe med beautydish til høyre sammen med en vanlig blits i stor softbox(for fyll på beina) og en softbox med studiolampe til venstre.

Ligger ett par til på bloggen. Skal forsøke å legge ut setupbilde der etterhver også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er 2 bilder jeg tok i helga og som jeg er meget fornøyd med. Noen som har konstruktive innspill til hva som kunne ha virkelig satt prikken over i`en?

5044926006_eab831d4e1_z.jpg

Nissan 200sx S14A by henhau, on Flickr

Blir det for mye bakgrunn på det siste bildet?

5044296307_c0081ec1f7_z.jpg

Nissan 200sx S14A by henhau, on Flickr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er 2 bilder jeg tok i helga og som jeg er meget fornøyd med. Noen som har konstruktive innspill til hva som kunne ha virkelig satt prikken over i`en?

[/url]Nissan 200sx S14A by henhau, on Flickr

Blir det for mye bakgrunn på det siste bildet?

[/url]Nissan 200sx S14A by henhau, on Flickr

Jeg vet ikke helt hva det er med bildene, men de gjør det liksom ikke helt for meg.

Du har en veldig bra skarphet i dem, bedre enn jeg føler jeg får til, men de blir liksom bare veldig bra utførte "snapshots" liksom.

Prøv litt andre vinkler, gå lenger ned. Og ikke minst, tenk mer på bakgrunnen. I bilfoto så er det alfa omega!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for komplimentet om skarpheten. Er ett knippe av bildene som er skarpet opp i PS, resten er bare redigert farger og kontrast.

Får prøve å finne noe andre locations som matcher bilen litt mere da, men har liksom ikke klart å finne noe i nærområdet.

Og vinkler osv får jeg prøve å bli flinkere på: flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5055160162_78a94395e4_b.jpg

Tyholt tårnet i Trondheim med rosa belysning i forbindelse med rosa sløyfeaksjon. Like før det bikker over :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dsc59531.jpg

Bilde tatt i skolesammenheng idag. :)

14mm i fullformat

2.8 blender

1/200 lukker

ISO 200

Continuous focus hvis jeg husker riktig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok noen bilder av gamle-Passaten for å legge den til salgs tidligere i høst. Gøy å bryte alle reglene - motlys, regnvær, fill med innebygget blitz... :)

DSC_0408.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok dette for en forhandler i sommer. Har hagevis med fete interiørbilder fra den bilen også som jeg skal få lagt ut en dag.

5057804009_287b6f44f4_b.jpgJaguar XF by ekkoj

Camera Canon EOS 50D

Lens Canon 10-22

Exposure 0.167 sec (1/6)

Aperture f/5.6

Focal Length 13 mm

ISO Speed 160

Exposure Bias +1/3 EV

3 blitzer for å lyse opp hhv felger og grill.

Takker for komplimentet om skarpheten. Er ett knippe av bildene som er skarpet opp i PS, resten er bare redigert farger og kontrast.

Får prøve å finne noe andre locations som matcher bilen litt mere da, men har liksom ikke klart å finne noe i nærområdet.

Og vinkler osv får jeg prøve å bli flinkere på: flau :

Oslo og omegn er egentlig dritkjipt med tanke på bilfoto. Enten så er en location brukt hundre ganger før (sånn som Landbrukshøyskolen i bildet over) eller så er den for trang, full av folk og andre biler, har masse forstyrrende elementer og shit i bakgrunnen eller what not. Uansett så har den ganske mye å si på sluttresultatet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger ut dette jeg tok på Søndagen. Ble ganske fornøyd med det:)

5059575403_d8582ed9c6_b.jpg

Joachim, prøv å kom til Tromsø å finn locations!! Garanterer deg at jeg finner 40 bra iløpet av ei uke i Oslo med omeng!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger ut dette jeg tok på Søndagen. Ble ganske fornøyd med det:)

5059575403_d8582ed9c6_b.jpg

Joachim, prøv å kom til Tromsø å finn locations!! Garanterer deg at jeg finner 40 bra iløpet av ei uke i Oslo med omeng!

Veldig bra bilde Martin.

Ift locations så har hvert sted sine fordeler og ulemper.. tipper jeg finner 40 locations i tromsø hvor jeg ikke trenger å tenke på rørleggerbilen, reklameskiltene i bakgrunnen, lyktestolper osv, mens du finner en haug i oslo med mer spennende arkitektur og urban feel ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ut noen vi tok her forrige uke jeg.....

1289-1535.jpg

12-1519.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble passe fornøyd med detta :)

Hehe, ser jo ut som modellbiler jo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og her er trikset : smil :

Jauda:confused:: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tilt shift? :)

Ekte eller "fake" (PS) ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.