#3101 Skrevet Januar 31, 2011 Fikk ikke knipset noen bilder av den svarte R32 og den blå Golf R som suste rundt der oppe? Nei, det ble ikke noen bilder av disse av en eller annen grunn. Herlig lyd av R32'en men det ble ikke noen bilder i de vinklene jeg var på jakt etter. Har du sjekket på nettdisene til Ferdinand? Kanskje du kan høre med Espen Olsen på 98super.no - han tok bilder på oppdrag for dem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3102 Skrevet Januar 31, 2011 et par av bildene jeg tok i helga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3103 Skrevet Januar 31, 2011 Når du kommer så tett på med vidvinkel ser bildene helt snåle ut, kan vel rette opp linjene i etterbehandlingen, men ser fortsatt litt unaturlig ut synes nå jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3104 Skrevet Januar 31, 2011 Skal du til Våler så kan jeg gjerne ta en photoshoot der.Skal ha med meg fullt blitsanlegg da så gode muligheter for gode belysninger 99% sikker på at jeg skal dit ja:) Det hadde vært knall i såfall: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3105 Skrevet Januar 31, 2011 Sykt mange flinke fotografer her Tar litt bilder for moro skyld jeg og. Men blir mest trivielle bilder av lillejenta i huset og ting hun gjør. Men et par bil-bilder blir det også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3106 Skrevet Januar 31, 2011 http://farm4.static.flickr.com/3327/3204150984_04139be9cb_z.jpg?zz=1 Det siste bildet der, er det en Rc bil? Sett mange som redigerer bildene for å "lure" folk til å tro det er Rc bil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3107 Skrevet Februar 1, 2011 Det siste bildet der, er det en Rc bil? Sett mange som redigerer bildene for å "lure" folk til å tro det er Rc bil. Det er nok en ordentlig bil, teknikken kalles tilt-shift og gjør motivet modell-lignende... Prøvd det et par ganger i PS og det er relativt gøy når man får teken på det, er ikke spesielt vanskelig men feilet et par ganger i starten. Ligger veldig mange enkle how-to rundt omkring på nettet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3108 Skrevet Februar 1, 2011 Kaster ut et par bilder til jeg! Her har jeg kun brukt en lyskilde, Canon 430EX II med DIY batteripakke og DIY Beauty Dish (typ micro-lokk med litt lakk) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3109 Skrevet Februar 1, 2011 Sinnsykt tøft med den softe looken du får til på portrettbildene dine, Iden: ja : Hadde jeg nå bare hatt et objektiv selv, så skulle jeg prøvd meg på portrettbilder selv også. Det siste bildet der, er det en Rc bil? Sett mange som redigerer bildene for å "lure" folk til å tro det er Rc bil. HER finner du en enkel og grei tutorial på nettopp dette:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3110 Skrevet Februar 1, 2011 Sinnsykt tøft med den softe looken du får til på portrettbildene dine, Iden: ja : Hadde jeg nå bare hatt et objektiv selv, så skulle jeg prøvd meg på portrettbilder selv også. Takker! Man kommer jo langt med alt som er 35mm eller mer til portrett, kommer dog litt an på om man kjører FF hus eller ikke. Jeg bruker flittig min EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS til det meste egentlig. Har også 50mm 1.8II, men siden jeg er litt over alt når jeg tar bilder, så er det som regel litt tungvint, hehe.. Og klart, det er jo noe retusjering, men jeg er ikke noe fan av å justere alt for mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3111 Skrevet Februar 1, 2011 Det siste bildet der, er det en Rc bil? Sett mange som redigerer bildene for å "lure" folk til å tro det er Rc bil. Neida, det er gamlebilen til en kompis Bare lekte meg med litt fake tilt/shift 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3112 Skrevet Februar 3, 2011 Har besøk av en Tiur på jobb hverdag så idag tok jeg med kamera 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3113 Skrevet Februar 3, 2011 sinnsyke fine bilder her.. har sett igjennom flere av de=) noen er ekstremt gode på bilder her=) litt OT, men blir får dumt å lage en tråd bare får det.. har ett lite dumt spørsmål. hvordan får dere til å legge inn så store bilder? når jeg prøver må jeg ha de så små får å få lagt de inn:S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3114 Skrevet Februar 3, 2011 sinnsyke fine bilder her.. har sett igjennom flere av de=) noen er ekstremt gode på bilder her=) litt OT, men blir får dumt å lage en tråd bare får det.. har ett lite dumt spørsmål. hvordan får dere til å legge inn så store bilder? når jeg prøver må jeg ha de så små får å få lagt de inn:S De er ikke lastet opp her på forumet, de er lastet opp på f.eks Photobucket.com, for så å bli linket inn i forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3115 Skrevet Februar 4, 2011 Har ikke tatt så mye bilder oppigjennom , men ble rimelig fornøyd med dette! Nettopp begynnt å redigere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3116 Skrevet Februar 5, 2011 Ok! Jeg har et spm til dere fotointereserte.. Autofokusen min er så treig og ubesluttsom når jeg bruker "AI Servo" på mitt 450D med Sigma 18-200 optikk på. Når jeg prøver å ta bilder av gokartkjøringen på isen, så jobber autofokusen veldig mye. Er det huset eller objektivet som skyldes dette? Bedømmelsen av fokus ligger jo i huset, men mekanikken ligger jo i objektivet. Hva er forskjellen på AI Servo og AI Focus? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3117 Skrevet Februar 6, 2011 For actionfyllte bilder hvor hovedmotivet beveger seg mye bør du bruke AI Servo. Dette er AF-C-mode (continious) på Nikon. Ved AI Focus velger kamera selv om det skal først fokusere, låse fokus, eller jobbe videre for å finne nytt fokuspunkt, også kalt AF-A på Nikon. For portretter eller stillestående objekter bruker jeg heller AF-S (single). Bruker aldri AF-A på mitt kamera. Syns det er bedre å velge selv hvordan du vil kamera skal jobbe. At autofokus er tregt på ditt 18-200 objektiv kommer av at optikken ikke er så veldig lyssterk (f/3.5-f/6.3). Du vil også se at autofokus jobber raskere på 18 mm kontra 200mm på grunn av varierende blenderåpning gjennom zoom'en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3118 Skrevet Februar 6, 2011 Likte at du tok gjennom gjerdet eller hva det er Ble ganske stilig Det er lov vet du. Jeg har hatt 50 mm i over ett år, men har først begynt å bruke den de siste 4-5 mnd. Veldig skarp og fin, men gir brukeren kanskje litt større utfordringer ift komposisjon enn et zoomobjektiv gjør. Brukte den mye på M5´en over og det ble ikke så ille. Burde nok hatt meg ett polariseringsfilter på den for å gjøre den litt lettere å bruke på bilbilder kanskje... Camera Canon EOS 5D Mark II Lens EF50mm f/1.8 II Exposure Program Aperture-priority AE Exposure 0.01 sec (1/100) Aperture f/5.0 Focal Length 50 mm ISO Speed 200 Exposure Bias +1/3 EV 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3119 Skrevet Februar 6, 2011 Er luren på ett Nikkor 70 - 200 F2.8 til mitt D90 også, er det å anbefale? Er det Vr2 du har? Var på Golsfjellet med Ferdinand Motor i helgen, så nå er det lagt ute masse bilder på ferdinand-motor.no. Et par av mine; Edit: Kamera og objektiv er Nikon D90 med Nikkor 70-200 f2.8. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3120 Skrevet Februar 6, 2011 Er luren på ett Nikkor 70 - 200 F2.8 til mitt D90 også, er det å anbefale? Er det Vr2 du har? Jeg har brukt begge versjonene mye. Hadde den første generasjonen fra den kom ut og frem til i fjor hvor jeg byttet over til andre generasjon. Har du mulighet til å velge så går du får den nyeste, men det er lite negativt å si om den første. Da dette objektivet kom, og tok over for 80-200, så var det flere steg opp på skalaen i optisk kvalitet i denne klassen. Ved introdukssjonen av D3 og full fram så var det noen som klarte å fremtvinge en uheldig optisk feil ved 200mm og full åpning på første generasjon(noe du sikkert finner tråder om hvis du søker på nettet), men jeg har aldri sett eller blitt plaget av dette. Den nye er enda et hakk skarpere og har enda bedre VR. 70-200 er et fantastisk objektiv som etter min mening definitivt er verdt penga uansett versjon. Løp og kjøøøp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3121 Skrevet Februar 6, 2011 Jeg har brukt begge versjonene mye. Hadde den første generasjonen fra den kom ut og frem til i fjor hvor jeg byttet over til andre generasjon. Har du mulighet til å velge så går du får den nyeste, men det er lite negativt å si om den første. Da dette objektivet kom, og tok over for 80-200, så var det flere steg opp på skalaen i optisk kvalitet i denne klassen. Ved introdukssjonen av D3 og full fram så var det noen som klarte å fremtvinge en uheldig optisk feil ved 200mm og full åpning på første generasjon(noe du sikkert finner tråder om hvis du søker på nettet), men jeg har aldri sett eller blitt plaget av dette. Den nye er enda et hakk skarpere og har enda bedre VR. 70-200 er et fantastisk objektiv som etter min mening definitivt er verdt penga uansett versjon. Løp og kjøøøp! For ikke å nevne at nyeste generasjon er nano coated... Vignett-"problem" er også fikset ved bruk av fullformat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3122 Skrevet Februar 6, 2011 Jeg har brukt begge versjonene mye. Hadde den første generasjonen fra den kom ut og frem til i fjor hvor jeg byttet over til andre generasjon. Har du mulighet til å velge så går du får den nyeste, men det er lite negativt å si om den første. Da dette objektivet kom, og tok over for 80-200, så var det flere steg opp på skalaen i optisk kvalitet i denne klassen. Ved introdukssjonen av D3 og full fram så var det noen som klarte å fremtvinge en uheldig optisk feil ved 200mm og full åpning på første generasjon(noe du sikkert finner tråder om hvis du søker på nettet), men jeg har aldri sett eller blitt plaget av dette. Den nye er enda et hakk skarpere og har enda bedre VR. 70-200 er et fantastisk objektiv som etter min mening definitivt er verdt penga uansett versjon. Løp og kjøøøp! Noen eksempel bilder som yter den rettferdig ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3123 Skrevet Februar 6, 2011 For ikke å nevne at nyeste generasjon er nano coated...Vignett-"problem" er også fikset ved bruk av fullformat. Jeg synes aldri dette var noe stort problem. Har brukt VR I versjonen på stort sett det meste av Nikon hus foruten D3X. Noen eksempel bilder som yter den rettferdig ? Tja...kanskje. Må ta en titt på bildedisken og se hva jeg har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3124 Skrevet Februar 6, 2011 Jeg synes aldri dette var noe stort problem. Har brukt VR I versjonen på stort sett det meste av Nikon hus foruten D3X. åjoda, har brukt den første generasjonen kombinert med D3en i over 2 år... det er et "problem" Hadde det ikke vært for at jeg elsker vignette hadde jeg nok gått meg grønn på akkurat dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3125 Skrevet Februar 6, 2011 åjoda, har brukt den første generasjonen kombinert med D3en i over 2 år... det er et "problem"Hadde det ikke vært for at jeg elsker vignette hadde jeg nok gått meg grønn på akkurat dette Da tror jeg nok vi får være enige om at våre erfaringer er som baken... Kjørte samme kombo selv frem til jeg byttet til VRII utgaven i fjor høst Plaget meg aldri nevneverdig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...