#3251 Skrevet April 27, 2011 Hadde bare 1 blits med batteri igjen på, så det ble 4-5 eksponeringer totalt lagt sammen i photoshop. Har fått nye skjermer så lurer på om hva folk mener mtp. lyst/mørkt, farger osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3252 Skrevet April 27, 2011 Samme fremgangsmetode som ovenfor. Spørsmålet er, hvilken av dem? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3253 Skrevet April 27, 2011 Første bilde: Liker settingen veldig godt. Spesielt hvordan vannet bryter igjennom motivet. Lysmessig hadde jeg foretrukket å tone ned det lyset i bakgrunnen noe (den ene lampa), dempa blitsgjenskinnet i bilen litt og kanskje lysna fronten av bilen noe. Den starter lys bak og blir mørkere fremover som jo selvsagt kan ses i sammenheng med resten av motivet også som det i så fall faller sammen med hvis det var tanken. Bilde to og tre: Hovedsaklig forskjell i fargetemperatur? Likte det øverste helt klart best. Bilen er litt mørkere, spesielt felgene hvor det er (hårfint) mer detaljer. Skal jeg sette fingeren på noe så måtte det blitt en noe mørkere bakgrunn, men det er nå bare min mening Ellers så synes jeg at svarte biler er et hel**** å ta bilde av. Har hatt svart bil sjøl og det er vanskelig (synes jeg) å få til noe bra, men her har du gjort en god jobb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3254 Skrevet April 27, 2011 Hei. Kjøpte meg et Nikon D3100 i starten av januar i år og har ikke fått tid til og ta så mye bilder men men ser fram til en sommer med mange muligheter til og ta bilder. lukkertid:1/30 f5 iso 400 38mm. bilde er tatt i 10 tiden om kvelden og det var ikke spesielt lyst ute men ble et brukbart bilde til og være en nybegynner enda et bilde som er kansje litt drøyt photoshoppa . men men lukkertid :1/30 f14 iso 100 34mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3255 Skrevet Mai 1, 2011 Tok noen bilder av en tjommi sin 90 Vanetta i går:) Panoreringsbildene ble tatt på strak arm, uten at jeg rakk å finstille kameraet eller tenke over at det faktisk var panorering på gang:p Må få si meg fornøyd med resultatet der! Klokken var ni på kvelden, og bildene er tatt uten stativ. Kameraet er Canon EOS 400D, objektivet er Canon EF 24-105mm 1:4 L IS USM. Blenderåpning på samtlige bilder er F/4, ISO 100. Lukkertid: 1/5 sekund: Lukkertid: 1/5 sekund: Lukkertid: 1/15 sekund: Lukkertid: 1/20 sekund: Alle bildene er lett justert i Lightroom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3256 Skrevet Mai 1, 2011 Det første var jo dritbra til å være tatt på strak arm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3257 Skrevet Mai 1, 2011 Et bide fra dagens treff på Hadeland som jeg ble veldig fornøyd med: Litt lettere "vintage-look" for å matche bilen:) Eneste som var synd er at jeg ikke ventet med å ta bilde til etter Haakon hadde hatt på gummifornyer på dekkene sine. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3258 Skrevet Mai 3, 2011 ble litt fasinert av den miniatyr looken, så måtte prøve selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3259 Skrevet Mai 8, 2011 Ikke så mye bil Men her er da noe.. Alle er tatt med Nikon D90 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3260 Skrevet Mai 8, 2011 Kansje ikkje da besta bilde her, men synest da va meget kult Og ikkje minst eit rått motiv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3261 Skrevet Mai 8, 2011 Ikke så mye bil Men her er da noe..Alle er tatt med Nikon D90 WOW! Likte alle jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3262 Skrevet Mai 8, 2011 Kjapt bilde tatt på vei hjem fra VW til 1000 idag. Camera Canon EOS 5D Mark II Lens EF17-40mm f/4L USM Exposure Program Shutter speed priority AE Exposure 0.013 sec (1/80) Aperture f/8.0 Focal Length 32 mm ISO Speed 125 Exposure Bias 0 EV 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3263 Skrevet Mai 8, 2011 (endret) noen bilder jeg tok i går som jeg ble ganske fornøyd med. De ble tatt med canon 500D og de 3 første ble tatt med canon 50mm f1.8 og det siste med kit objektivet Exposure (1/160) Aperture f/2.0 Focal Length 50 mm ISO Speed 100 Exposure Bias 0 EV Exposure (1/80) Aperture f/2.8 Focal Length 50 mm ISO Speed 100 Exposure Bias 0 EV Exposure (1/50) Aperture f/2.8 Focal Length 50 mm ISO Speed 100 Exposure Bias -0.3 EV Exposure (1/50) Aperture f/3.5 Focal Length 18 mm ISO Speed 100 Exposure Bias -0.3 EV kom gjerne med inspill/kritikk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3264 Skrevet Mai 8, 2011 (endret) WOW!Likte alle jeg Ja, veldig bra bilder, men litt vel dominerende ramme etter min smak:o Et av mange jeg tok i dag: Date taken: 8. mai 2011 15:22:31 Date digitized: 8. mai 2011 15:22:31 Exposure time : 1/1500 Exposure program: Manual Exposure mode: Manual Exposure bias [EV]: 0,0 F-Number: F2,8 Focal length [mm]: 42 ISO value: 100 Shutter speed : 1/1448 Aperture: F2,8 Flash: Not fired, compulsory flash mode, return light not detected Index: R98 Version: 0100 Mer du vil vite enn dette, Stian? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3265 Skrevet Mai 8, 2011 Til stadighet glemmer folk å legge med EXIF. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3266 Skrevet Mai 8, 2011 Liten teaser av en bildeserie jeg tok idag. Nikon D3 Nikkor 24-70 2.8 1/250 f/10 ISO200 38mm 2 stk 600w blitshoder med større softboxes på hver side. Bildet er nesten helt urørt i Aperture (eller photoshop for den saks skyld) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3267 Skrevet Mai 8, 2011 Første bilde:Liker settingen veldig godt. Spesielt hvordan vannet bryter igjennom motivet. Lysmessig hadde jeg foretrukket å tone ned det lyset i bakgrunnen noe (den ene lampa), dempa blitsgjenskinnet i bilen litt og kanskje lysna fronten av bilen noe. Den starter lys bak og blir mørkere fremover som jo selvsagt kan ses i sammenheng med resten av motivet også som det i så fall faller sammen med hvis det var tanken. Bilde to og tre: Hovedsaklig forskjell i fargetemperatur? Likte det øverste helt klart best. Bilen er litt mørkere, spesielt felgene hvor det er (hårfint) mer detaljer. Skal jeg sette fingeren på noe så måtte det blitt en noe mørkere bakgrunn, men det er nå bare min mening Ellers så synes jeg at svarte biler er et hel**** å ta bilde av. Har hatt svart bil sjøl og det er vanskelig (synes jeg) å få til noe bra, men her har du gjort en god jobb Skal få sett hva jeg kan klare å gjøre med den lampa i bakgrunnen der. Vet jeg har flere eksponeringer av ymse lys så kan godt hende jeg har ett som er riktig eksponert uten at jeg henter fram noe fra råfil-informasjonen. Takker for god tilbakemelding! Er faktisk enig i alt du sier, alt utenom mørkere bakgrunn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3268 Skrevet Mai 8, 2011 Mer du vil vite enn dette, Stian? Holder i massevis Mads. Ser bare det står litt om det i første post 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3269 Skrevet Mai 9, 2011 1/400 1/1.8 Iso 100 50mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3270 Skrevet Mai 14, 2011 Tok noen bilder her om dagen. Fortsatt veeeldig på nybegynnerstadiet og har ikke lest meg opp noe på foto-delen. Men prøvde jo litt da. Bilen er kanskje kjent fra før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3271 Skrevet Mai 14, 2011 Totalt off-topic: Espen.. Har Frank denne bilen enda, eller ble den solgt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3272 Skrevet Mai 15, 2011 Camera Canon EOS 7D Exposure 0.005 sec (1/200) Aperture f/4.0 Focal Length 16 mm ISO Speed 320 VW Golf II by henhau, on Flickr Ser jeg har litt å gå på når det kommer til instillinger, men får vel flere sjangser til å teste kjørebilder fremover 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3273 Skrevet Mai 15, 2011 Totalt off-topic:Espen.. Har Frank denne bilen enda, eller ble den solgt? Den ble solgt til en kompis av meg. Holder fortsatt til i Romsdalen. Vi skal komme oss på noen treff rundt om iår, denne bilen fortjener å bli vist frem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3274 Skrevet Mai 21, 2011 (endret) Tatt tidligere i uken: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3275 Skrevet Mai 21, 2011 Golf V by henhau, on Flickr Camera Canon EOS 7DExposure 0.033 sec (1/30) Aperture f/8.0 Focal Length 17 mm ISO Speed 100 Exposure Bias 0 EV 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...