Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Torgeir: HDR bildene dine gjorde ikke annet enn å utløse hodepine hos meg. Alt for mye HDR effekt til at det ser bra ut, "less is more"

hm, bare hodepine sier du ? syns jeg har sett mange slike her jeg men, hvordan skal hdr bilder være da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm, bare hodepine sier du ? syns jeg har sett mange slike her jeg men, hvordan skal hdr bilder være da ?

Er glorie rundt alt av objekter som er mot himmelen! Alt for mye effekt, rett og slett. Man kan få til bedre HDR bilder ved å la være å bruke standardinstillingene på photomatrix! Og bruk litt mere tid på å prøve deg frem, ikke bare pøs ut "ferdige" HDR bilder i hytt å pine.

Finnes nok av brae eksempler på HDR på google og her inne, og alle har til felles at de har tonet ned effekten litt for å få mere realistiske bilder med dybde!...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes også du hadde overdrevet effekten.

HDR står jo for High dynamic range, og man bruker det for å utvide spekteret av farger og toner i bildene. Det er derfor man må ha 3 eller fler eksponeringer, så man får hentet fra et større spekter enn det kamera klarer å registrere i en eksponering. Hvilken grad av HDR look man liker er selvsagt individuelt, men looken du har ser litt ut som den man får av Pseudo-HDR gjort fra en eksponering, altså hente ut så mye informasjon fra en eksponering at man får halos og artifacts som gjerne ødelegger bildet.

Bildet under er for eksempel et HDR-bilde uten at det nødvendigvis ser sånn ut.

3519655186_5c7c6a2aef_b.jpg

De 3 eksponeringene jeg brukte ser du her.

5798296924_805070c474_b.jpg

5798296794_b35a32b33e_b.jpg

5797744795_45f3809dc6_b.jpg

Ellers har denne karen masse bra HDR-bilder. http://www.flickr.com/photos/ahnell/sets/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt aller første HDR bilde.

Tatt i gata på utsiden av bungaloven idag:)

Konstruktiv kritikk mottas med stor takknemlighet:)

AnfiTauro2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra en liten photoshoot igår på tur hjem fra hovedtreffet. Ikke et av mine beste bilder, men kan da dele det med dere.

5803365903_91bb2f2f1d_z.jpg

Audi S2 Coupé by blowingwinds, on Flickr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du bøyd deg litt ned på huk, André, så hadde bildet vært en innertier:) Enkelt og greit bilde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde du bøyd deg litt ned på huk, André, så hadde bildet vært en innertier:) Enkelt og greit bilde.
Det er et kjempetips flere burde få med seg. Det er dette overraskende mange ikke gjør når de tar bilder av biler. (Og andre ting som er lavere enn seg selv.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er ett bilde jeg tok i går på leting etter gode lokasjoner.

Bilde er vel så og si uredigert. Unntatt å shrinke det litt :)

IMGP3719.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er ett bilde jeg tok i går på leting etter gode lokasjoner.

Bilde er vel så og si uredigert. Unntatt å shrinke det litt :)

Nå skal ikke jeg komme her og slenge med kjeften, men jeg synes det var vel mye i bildet. Dette synes jeg virker forstyrrende. Det er for mye som trekker oppmerksomhet. Du kunne crop'et litt på høyre siden, eller flyttet litt på deg e.l., da hadde det grønne blitt borte. Du kunne også ha huket deg litt lengre ned, men akkurat det kunne vært verre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er et kjempetips flere burde få med seg. Det er dette overraskende mange ikke gjør når de tar bilder av biler. (Og andre ting som er lavere enn seg selv.)

Jeg har faktisk et par bilder til hvor jeg bøyer meg ned. Skal få redigert et av dem og se om det blir noe bedre :) Men lurer på en ting av ren nyskjerrighet. Hvorfor burde man bøye seg ned når man tar bilder av biler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser estetisk bedre ut i mine øyne. Noen bilder fungerer uten at man har stått på huk også, men skal du førstes ta bilde fra høyden, ser det bedre ut dersom du får med "hele" taket, sånn som her:

IMG_3206.jpg

Eller sånn:

IMG_3240.jpg

Bare min personlige mening, og bildene jeg la ut over er jeg egentlig ikke nok fornøyd med for å legge ut i denne tråden, men kun for å vise hva jeg mente:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser estetisk bedre ut i mine øyne. Noen bilder fungerer uten at man har stått på huk også, men skal du førstes ta bilde fra høyden, ser det bedre ut dersom du får med "hele" taket.

Okei :) Jeg liker egentlig begge deler. Noen ganger liker jeg ikke å gå på huk da jeg synes det får bilen til å se høy ut, mens andre ganger synes jeg at det er fett. Fin Golf du har forresten ;) Her kommer hvertfall et til bilde av S2'n hvor jeg går ned på huk :)

5805786614_9ed27c13ed_z.jpg

Camera Nikon D90

Exposure 1/4000 sec

Aperture f/3.2

Focal Length 50 mm

ISO Speed 200

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det ble litt mye rot på disse containerbildene. Øyene mine trekkes mest opp mot pallene, dekkene og bakgrunnen generelt. Om fokuset er på bilen burde du trekke bilen litt fra bakgrunnen og bruke lengre brennvidde med større blenderåpning for å separere bilen og bakgrunnen. Det er værtfall min personlige mening. Blikket trekkes automatisk til de lysere partiene i bildene. Bildet hvor du satt på huk fungerte best for meg da det skaper mest separasjon med bilens farge mot bakgrunnen. Håper du tar det som konstruktiv kritikk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det ble litt mye rot på disse containerbildene. Øyene mine trekkes mest opp mot pallene, dekkene og bakgrunnen generelt. Om fokuset er på bilen burde du trekke bilen litt fra bakgrunnen og bruke lengre brennvidde med større blenderåpning for å separere bilen og bakgrunnen. Det er værtfall min personlige mening. Blikket trekkes automatisk til de lysere partiene i bildene. Bildet hvor du satt på huk fungerte best for meg da det skaper mest separasjon med bilens farge mot bakgrunnen. Håper du tar det som konstruktiv kritikk :)

Jeg tar det som konstruktiv kritikk jeg vettu :) Setter pris på tilbakemeldinger da dette hjelper meg til å se ting på andre måter og bli flinkere. Er helt enig i at det er mye rot baki der og at det ødelegger bildet. Så det må jeg prøve å slutte med. Har litt lett for å overse sånne elementer av og til da jeg blir gira over hvor feit jeg synes bilen er, hehe. Jeg har bilder med større blenderåpning, men siden bilen står såpass tett på containeren så blir ikke bakgrunnen noe særlig mer uklar enn det den er nå før bilen begynner å bli veldig uklar bak.

Men jeg legger ut et bilde til av S2'n forfra hvor det ikke er noe rot. Litt kjedelig bilde, men kanskje mer riktig bilmessig?

5807830838_23afc6c486_z.jpg

Camera Nikon D90

Exposure 1/2500 sec

Aperture f/4.0

Focal Length 50 mm

ISO Speed 200

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men jeg legger ut et bilde til av S2'n forfra hvor det ikke er noe rot. Litt kjedelig bilde, men kanskje mer riktig bilmessig?
Hvorfor synes du det er et litt kjedelig bilde? (Bare sånn at jeg kanskje skjønner hvordan du tenker ang bilder.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor synes du det er et litt kjedelig bilde? (Bare sånn at jeg kanskje skjønner hvordan du tenker ang bilder.)

Synes det er litt kjedelig fordi det er en veldig enkel bakgrunn. Hadde vært litt mer spennende om bildet så sånn her ut f. eks. (ikke mine bilder)

5148158095_a585113400_z.jpg

AutumnRS. by dennis vdmeijs, on Flickr

eller sånn her

4554046179_383021b3f9_z.jpg

Mercedes W201 - 2 by Loniek, on Flickr

eller sånn her

4643552043_357a56a022_z.jpg

IS250 by J.YU., on Flickr

Men det er jo bare min egen feil at det ikke ble mer spennende :) Må bare fortsette å øve :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal ikke jeg komme her og slenge med kjeften, men jeg synes det var vel mye i bildet. Dette synes jeg virker forstyrrende. Det er for mye som trekker oppmerksomhet. Du kunne crop'et litt på høyre siden, eller flyttet litt på deg e.l., da hadde det grønne blitt borte. Du kunne også ha huket deg litt lengre ned, men akkurat det kunne vært verre.

Er ikke å slenge med kjeften. La ut dette bildet i håp om konstruktiv kritikk og det fikk jeg:) Er ikke alltid at 1 par øyne ser alle detaljer:)

Ser selfølgelig nå at det blir litt mye når det grønne skal drive å blande seg inn i tillegg til alt metallet der.

Ville ikke huke meg så mye lenger ned da bilen har orginalt sportsunderstell og er "litt" høy;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har enda ikke fått montert senk :/ men har iallefall fått tatt noen nye bilder :)

IMG_2122%20%28Medium%29.png

IMG_2131%20%28Medium%29.png

IMG_2339HDR%20%28Medium%29.jpg

IMG_2361%20%28Medium%29.JPG

IMG_2378%20%28Medium%29.JPG

IMG_2303%20%28Medium%29.JPG

IMG_2204HDR%20%28Medium%29.jpg

IMG_2215HDR%20%28Medium%29.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bilde fra meg igjen, var litt usikker på om det var godt nok til å legge ut, men jeg bare simpelthen digger bilen! Så om bildet er dårlig, så er bilen go nok til å gjøre det bra... :)

Det er i fra Danmarks Hurtigste Bil i år.. :D Gromt treff btw...

DSC_3575.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kanskje ikke så spennende bilde me ble ganske fornøyd med hvordan det ble :)

nyefelger1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par fra i går på Lena..

Audia4lomo2.jpg

2 versjoner..

Audia43.jpg

IMG_2479_1.jpg

Og noen fra forrige helg

IMG_2338_1.jpg

IMG_2265_1.jpg

IMG_2407_2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.