Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Laget ett panoramabilde av fjellene ved Haglebu i Buskerud sist jeg var ute og gikk tur !

Bilde er egentlig på 36486 X 3456 pixeler, noe som tilsvarer 126.1 Megapixeler :tilber: Satt sammen av deler av 12 stk 18 mpix bilder.

Noe som tilsvarer rett under 4 Meter bredt på papiret i 100% størrelse (!)

Men måtte minske det ned til 30000x2842 for å i det heletatt kunne lage JPEG ut av det, Skal si at pcen jobbet hardt under rendering(!)..

Klikk på bildet for å få sett hele :)

panorama25mb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om dette er noe å vise frem, men jeg er mest ute etter synspunkt på hvilken versjon av bildet som faller best i smak, altså det blir da litt snakk om hvilket "sluttprodukt" er best..

Her er bildet bare justert litt i rå-formatet

Sveariket411m.jpg

Her er skogen lyst opp litt sammen med rammeverket på brygga.

Sveariket411mm.jpg

Sort/Hvitt

Sveariket411mmm.jpg

Og til slutt Sort/Hvitt med farger i speilingene i vannet..

Sveariket411mmmm.jpg

Kamera: Nikon D3100

Objektiv: Kit-objektiv 18-55VR

ISO: 125

Lukker: 1/60 sek

Blender: f:6.3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får legge ut Ett parr bilder jeg har tatt gjenom tiden. Er ikke så mye bilrelarter men.

verket_statuer.jpg

trr_sv_hv.jpg

IMG_0991.jpg

IMG_0671.jpg

IMG_0425.jpg

IMG_0205.jpg

DSC_burudvann.jpg

DSC_0335.jpg

DSC_0248.jpg

DSC_0208.jpg

DSC_0074.jpg

DSC_0044.jpg

DSC_0037.jpg

DSC_0015.jpg

DSC_0012_2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde tatt ifra den andre siden av åsen, også ett panoramabilde, men ikke så bredt som det andre over her.. :)

Untitled-1-3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Traff ikke helt med fokus, men når bildet ikke er så stort ser man ikke det så godt :) Skulle kanskje ha vaska bilen og :P

6277196035_2e7dbb6297_b.jpg

Nikon D90 | 50mm (ƒ/1.4) | ƒ/1.4 | ISO 400 | 1/3s

Strobist:

SB-900 with snoot aimed at driver (1/32)

SB-900 inside car at floor (1/128)

SB-900 inside car at roof (1/128)

Triggered with Nikon CLS

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo fått skaffa meg et akvarium. Så har prøvd meg litt på bilder av fisk. Og det er neimen ikke lett gjennom ei glassrute i vann med alger, småsand og annet diverse som kan forstyrre. Pluss at jeg har et veldig mørkt rom og akvarielyset blir heller ikke sterkt nok. En av mine bedre forsøk:

Berta.jpg

Kamera: Canon Eos 550D 18-55 linse.

Lukkertid: 1/25

Iso: 800

Blender: 4,5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ryddet litt i bildebibloteket i dag, kom over to bilder fra første forsøk på bilder i fart :) Bilen under var kamerabil for første bilde og motsatt.

Kamera: Canon EOS 400D 18-55 kit linse

img2343red01.jpg

img2273red01.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dsc8411.jpg

Var i Fysakhallen for noen dager siden.

Ble ett stiligt bilde ;)

10,5mm fisheye @ f/5.6

250s lukkertid - ISO 500

1200ws blitslampe med beautydish bakom meg (ja, jeg vet... ikke akkurat det beste til sport :P )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et fra i kveld:

6313270492_0d7a9a22d6_b.jpg

Nikon D90 + SB-900 blits

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet det er fler av dere som bruker flickr som bildehosting her, så jeg lagde en gruppe for klubben der.

Der kan dere legge til bilder dere har tatt i klubbsammenheng osv, så har vi muligheten for å trekke frem noen av bildene på facebook, TP og hovedsidene når de kommer opp :)

http://www.flickr.com/groups/vwaudiclubnorwegen/pool/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Canon EOS 550D

18mm

ISO-100

F/5.6

Exposure time 30 sec. (ja,det var mørkt :P)

IMG_2590H.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er luren på ett Nikkor 70 - 200 F2.8 til mitt D90 også, er det å anbefale? Er det Vr2 du har?

Hei, så ikke svaret ditt før nå :P beklager.

Det er en gammel 70-200 uten VR, jeg kjøpte den i 2003. Har vært brukt hardt og mye i alt fra -32C på Dagali til 40C i Frankrike, og fungerer fortsatt helt fint. Synes den er vel myk helt åpen, men skjelden jeg bruker så stor åpning. Ser de koster 4500-5000 nå, det er enormt mye linse for pengene men de kan ikke måle seg med den nye typen med VR.

Personlig liker jeg de nye linsene, men har ikke blitt venn med VR til bilfoto, så jeg endte opp med å slå VR av og har ikke lengre noen VR-linser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, så ikke svaret ditt før nå :P beklager.

Det er en gammel 70-200 uten VR, jeg kjøpte den i 2003. Har vært brukt hardt og mye i alt fra -32C på Dagali til 40C i Frankrike, og fungerer fortsatt helt fint. Synes den er vel myk helt åpen, men skjelden jeg bruker så stor åpning. Ser de koster 4500-5000 nå, det er enormt mye linse for pengene men de kan ikke måle seg med den nye typen med VR.

Personlig liker jeg de nye linsene, men har ikke blitt venn med VR til bilfoto, så jeg endte opp med å slå VR av og har ikke lengre noen VR-linser.

Hei

Har kjøpt den for lenge siden nå :) Kjøpte Nikkor 70 - 200 f2.8 vr2 eller hva den hetter. Er ganske fornøyd med den til bilfoto etc. Får bra dybdeskarphet når man går langt bort og zoomer godt inn :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten test fra terassen i går kveld.

3 bilder satt sammen i photomatix tatt med Nikon D90 . 70 - 200 linse. Tok i A mode F16. -3 , 0 , +3

Litt undereksponert i forgrunnen, men var meget mørkt ute, så det ble som det ble. Ble fornøyd med himmelen i alle fall :)

6325535712_8bacccbd04_b.jpg

Rød himmel over siggjo by teigas2011, on Flickr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde til i fra meg her, var ute på en liten tur i dag og fik tak i detta;

379170_10150460126625865_530720864_10611

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet det er fler av dere som bruker flickr som bildehosting her, så jeg lagde en gruppe for klubben der.

Der kan dere legge til bilder dere har tatt i klubbsammenheng osv, så har vi muligheten for å trekke frem noen av bildene på facebook, TP og hovedsidene når de kommer opp :)

http://www.flickr.com/groups/vwaudiclubnorwegen/pool/

Flott initiativ!

Vært inne å tittet på gruppa for klubben der nå.

Synes du skal lage egen tråd for dette, sånn at flere får det med seg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok et fra hjemme i Bjerkvik med utsikt mot Narvik i går. Legg medrke til Kystvakten og et dansk krigsskip i større kaliber.

Det var forøvrig denne fjorden det gikk villt for seg 9. April 1940, hvor bla. en Tyskernes største Ubåt ble skutt i senk at et fly, Link

view191111.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok bilde av Passaten til Kim Wiik tidligere i år etter at han vant gavekort på photoshoot på Haldentreffet.

6369831905_817ce4466e_o.jpg

Camera Canon EOS 5D Mark II

Lens EF70-200mm f/2.8L IS USM

Exposure 0.033 sec (1/30)

Aperture f/4.5

Focal Length 135 mm

ISO Speed 200

Exposure Bias 0 EV

Flash Off, Did not fire

Flott initiativ!

Vært inne å tittet på gruppa for klubben der nå.

Synes du skal lage egen tråd for dette, sånn at flere får det med seg :)

:)

http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2443485#post2443485

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

DSC_0245-1.jpg

DSC_0217-2.jpg

DSC_0212.jpg

Tok disse i går:)

Hva slags innstillinger bruker dere i skikkelig grått vær, ikke regn, men mørk grå og lave skyer? De fleste bildene jeg tok ble veldig blasse, de over er jo redigert...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BMW Welt München

6383873169_cba712cff4_z.jpg

BMW Welt by blowingwinds, on Flickr

6383873015_591a0c2654_z.jpg

BMW Welt by blowingwinds, on Flickr

Jeg liker disse bedre enn det forrige museumsbildet du la ut :) Men på det øverste tror jeg at jeg ville gått litt lavere.

Det siste bildet er litt for varmt for min smak. Men jeg ser utfordringen med å dempe det røde og gule i det. Testa nemlig kjapt i ps, og bildet ble faktisk litt kjedeligere av det :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.