#3426 Skrevet Oktober 21, 2011 Laget ett panoramabilde av fjellene ved Haglebu i Buskerud sist jeg var ute og gikk tur ! Bilde er egentlig på 36486 X 3456 pixeler, noe som tilsvarer 126.1 Megapixeler Satt sammen av deler av 12 stk 18 mpix bilder. Noe som tilsvarer rett under 4 Meter bredt på papiret i 100% størrelse (!) Men måtte minske det ned til 30000x2842 for å i det heletatt kunne lage JPEG ut av det, Skal si at pcen jobbet hardt under rendering(!).. Klikk på bildet for å få sett hele 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3427 Skrevet Oktober 23, 2011 Vet ikke om dette er noe å vise frem, men jeg er mest ute etter synspunkt på hvilken versjon av bildet som faller best i smak, altså det blir da litt snakk om hvilket "sluttprodukt" er best.. Her er bildet bare justert litt i rå-formatet Her er skogen lyst opp litt sammen med rammeverket på brygga. Sort/Hvitt Og til slutt Sort/Hvitt med farger i speilingene i vannet.. Kamera: Nikon D3100 Objektiv: Kit-objektiv 18-55VR ISO: 125 Lukker: 1/60 sek Blender: f:6.3 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3428 Skrevet Oktober 23, 2011 (endret) Får legge ut Ett parr bilder jeg har tatt gjenom tiden. Er ikke så mye bilrelarter men. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3429 Skrevet Oktober 23, 2011 Bilde tatt ifra den andre siden av åsen, også ett panoramabilde, men ikke så bredt som det andre over her.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3430 Skrevet Oktober 24, 2011 Traff ikke helt med fokus, men når bildet ikke er så stort ser man ikke det så godt Skulle kanskje ha vaska bilen og Nikon D90 | 50mm (ƒ/1.4) | ƒ/1.4 | ISO 400 | 1/3s Strobist: SB-900 with snoot aimed at driver (1/32) SB-900 inside car at floor (1/128) SB-900 inside car at roof (1/128) Triggered with Nikon CLS 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3431 Skrevet Oktober 25, 2011 Stiligt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3432 Skrevet Oktober 25, 2011 Har jo fått skaffa meg et akvarium. Så har prøvd meg litt på bilder av fisk. Og det er neimen ikke lett gjennom ei glassrute i vann med alger, småsand og annet diverse som kan forstyrre. Pluss at jeg har et veldig mørkt rom og akvarielyset blir heller ikke sterkt nok. En av mine bedre forsøk: Kamera: Canon Eos 550D 18-55 linse. Lukkertid: 1/25 Iso: 800 Blender: 4,5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3433 Skrevet Oktober 31, 2011 Ryddet litt i bildebibloteket i dag, kom over to bilder fra første forsøk på bilder i fart Bilen under var kamerabil for første bilde og motsatt. Kamera: Canon EOS 400D 18-55 kit linse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3434 Skrevet November 1, 2011 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3435 Skrevet November 1, 2011 http://www.facebook.com/media/set/?set=a.2108187076605.2112159.1603436209&type=1&l=4a87bb04ca litt som jeg har tatt i sommer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3436 Skrevet November 4, 2011 Var i Fysakhallen for noen dager siden. Ble ett stiligt bilde 10,5mm fisheye @ f/5.6 250s lukkertid - ISO 500 1200ws blitslampe med beautydish bakom meg (ja, jeg vet... ikke akkurat det beste til sport ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3437 Skrevet November 4, 2011 Et fra i kveld: Nikon D90 + SB-900 blits 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3438 Skrevet November 5, 2011 (endret) Jeg vet det er fler av dere som bruker flickr som bildehosting her, så jeg lagde en gruppe for klubben der. Der kan dere legge til bilder dere har tatt i klubbsammenheng osv, så har vi muligheten for å trekke frem noen av bildene på facebook, TP og hovedsidene når de kommer opp http://www.flickr.com/groups/vwaudiclubnorwegen/pool/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3439 Skrevet November 6, 2011 Canon EOS 550D 18mm ISO-100 F/5.6 Exposure time 30 sec. (ja,det var mørkt ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3440 Skrevet November 7, 2011 Er luren på ett Nikkor 70 - 200 F2.8 til mitt D90 også, er det å anbefale? Er det Vr2 du har? Hei, så ikke svaret ditt før nå beklager. Det er en gammel 70-200 uten VR, jeg kjøpte den i 2003. Har vært brukt hardt og mye i alt fra -32C på Dagali til 40C i Frankrike, og fungerer fortsatt helt fint. Synes den er vel myk helt åpen, men skjelden jeg bruker så stor åpning. Ser de koster 4500-5000 nå, det er enormt mye linse for pengene men de kan ikke måle seg med den nye typen med VR. Personlig liker jeg de nye linsene, men har ikke blitt venn med VR til bilfoto, så jeg endte opp med å slå VR av og har ikke lengre noen VR-linser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3441 Skrevet November 7, 2011 Hei, så ikke svaret ditt før nå beklager. Det er en gammel 70-200 uten VR, jeg kjøpte den i 2003. Har vært brukt hardt og mye i alt fra -32C på Dagali til 40C i Frankrike, og fungerer fortsatt helt fint. Synes den er vel myk helt åpen, men skjelden jeg bruker så stor åpning. Ser de koster 4500-5000 nå, det er enormt mye linse for pengene men de kan ikke måle seg med den nye typen med VR. Personlig liker jeg de nye linsene, men har ikke blitt venn med VR til bilfoto, så jeg endte opp med å slå VR av og har ikke lengre noen VR-linser. Hei Har kjøpt den for lenge siden nå Kjøpte Nikkor 70 - 200 f2.8 vr2 eller hva den hetter. Er ganske fornøyd med den til bilfoto etc. Får bra dybdeskarphet når man går langt bort og zoomer godt inn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3442 Skrevet November 8, 2011 Liten test fra terassen i går kveld. 3 bilder satt sammen i photomatix tatt med Nikon D90 . 70 - 200 linse. Tok i A mode F16. -3 , 0 , +3 Litt undereksponert i forgrunnen, men var meget mørkt ute, så det ble som det ble. Ble fornøyd med himmelen i alle fall Rød himmel over siggjo by teigas2011, on Flickr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3443 Skrevet November 13, 2011 Bilde til i fra meg her, var ute på en liten tur i dag og fik tak i detta; 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3444 Skrevet November 19, 2011 Jeg vet det er fler av dere som bruker flickr som bildehosting her, så jeg lagde en gruppe for klubben der. Der kan dere legge til bilder dere har tatt i klubbsammenheng osv, så har vi muligheten for å trekke frem noen av bildene på facebook, TP og hovedsidene når de kommer opp http://www.flickr.com/groups/vwaudiclubnorwegen/pool/ Flott initiativ! Vært inne å tittet på gruppa for klubben der nå. Synes du skal lage egen tråd for dette, sånn at flere får det med seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3445 Skrevet November 20, 2011 Tok et fra hjemme i Bjerkvik med utsikt mot Narvik i går. Legg medrke til Kystvakten og et dansk krigsskip i større kaliber. Det var forøvrig denne fjorden det gikk villt for seg 9. April 1940, hvor bla. en Tyskernes største Ubåt ble skutt i senk at et fly, Link 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3446 Skrevet November 20, 2011 Tok bilde av Passaten til Kim Wiik tidligere i år etter at han vant gavekort på photoshoot på Haldentreffet. Camera Canon EOS 5D Mark II Lens EF70-200mm f/2.8L IS USM Exposure 0.033 sec (1/30) Aperture f/4.5 Focal Length 135 mm ISO Speed 200 Exposure Bias 0 EV Flash Off, Did not fire Flott initiativ! Vært inne å tittet på gruppa for klubben der nå. Synes du skal lage egen tråd for dette, sånn at flere får det med seg http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=2443485#post2443485 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3447 Skrevet November 20, 2011 Tok disse i går:) Hva slags innstillinger bruker dere i skikkelig grått vær, ikke regn, men mørk grå og lave skyer? De fleste bildene jeg tok ble veldig blasse, de over er jo redigert... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3448 Skrevet November 22, 2011 BMW Welt München BMW Welt by blowingwinds, on Flickr BMW Welt by blowingwinds, on Flickr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3449 Skrevet November 23, 2011 (endret) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3450 Skrevet November 23, 2011 BMW Welt München BMW Welt by blowingwinds, on Flickr BMW Welt by blowingwinds, on Flickr Jeg liker disse bedre enn det forrige museumsbildet du la ut Men på det øverste tror jeg at jeg ville gått litt lavere. Det siste bildet er litt for varmt for min smak. Men jeg ser utfordringen med å dempe det røde og gule i det. Testa nemlig kjapt i ps, og bildet ble faktisk litt kjedeligere av det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...