Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Vaska nybilen ute hoe Bernhard Brynildsen her om dagen og tok et bilde på vei hjem... Litt slurvete photoshopjobbing, men ellers helt ok :)

6710963809_29984894b6_b.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok et lite bilde av det gamle smelteverket på Odda i helga når jeg henta bil i Haugesund. Tok kanskje med for mye støy i bildet?

SmelteverketpOdda.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vaska nybilen ute hoe Bernhard Brynildsen her om dagen og tok et bilde på vei hjem... Litt slurvete photoshopjobbing, men ellers helt ok :)

Tøfft bilde Joachim, Ser ut som det kommer rett ut ifra en BMW reklame :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

6710963809_29984894b6_b.jpg

Kan vi få se orginalen?

Tøft bilde :)

Hvor plasserte du blitzene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok litt gravidbilder i studio her om dagen, og innimellom blei det tid til litt lek og morro for at det ikke skulle bli så kjedelig.. :)

388809_326851734012534_107101695987540_1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

407171_10151180595705008_739300007_22545

snapshot.

ikke gjort noe med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

397977_10151180617655008_739300007_22545

snapshot.

heller ikke redigert.

bildene er tatt ifra i sommer, når jeg å en kompis lagde traktoregg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt testing av det nye kameraet med Canon 50mm F1.4 (onkelungen):

_MG_0014.jpg

Eksponeringstid: 0,0333333

Blendertall: 1,6

ISO-hastighet: 400

Mye som kunne ha vært bedre, men det er ikke lett å ta bilde av en hyperaktiv gutt på 7 måneder:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vi få se orginalen?

Tøft bilde :)

Hvor plasserte du blitzene?

Originalfila er vel ikke sååå interessant når det er en composite tatt for å sette sammen ;)

Ble litt hakkete med Lightroom åpent, 3.5 gb Photoshop-fil og Screencapture rullende, selv med 16 gb RAM :P Men det kan hende du finner denne videoen nyttig alikevel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Originalfila er vel ikke sååå interessant når det er en composite tatt for å sette sammen ;)

Ble litt hakkete med Lightroom åpent, 3.5 gb Photoshop-fil og Screencapture rullende, selv med 16 gb RAM :P Men det kan hende du finner denne videoen nyttig alikevel.

Takk for videoen :)

Det du egentlig har gjort da er å ta x antall bilder der du belyser bilen på ulike områder, slik at du får belyst hele bilen. For så og blende og maske og styre på, slik at det blir et bilde av det? Må se nærmere på videoen imorgen, stilig i alle fall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

n6pa2g.jpg

et bilde jeg tok i dag :P

bare tatt med et billig speilrefleks, jeg har heller aldri tatt noe serlig bilder før.

men syntes jeg var heldig med denne :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var en tur på hytta i helgen og hadde med meg kamera :)

IMG_4069.jpg

IMG_4136.jpg

IMG_4063.jpg

IMG_4067.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite action her for tiden?

6877772259_1a14bea107_b.jpg

Camera Canon EOS 5D Mark II

Lens EF17-40mm f/4L USM

Exposure Mode Manual

Exposure 0.008 sec (1/125)

Aperture f/4.0

Focal Length 40 mm

ISO Speed 320

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite action her for tiden?

Pent Næss, pent:)

Får hjelpe til å fyre litt liv i tråden jeg og da.

Prøvekjørte nye Beetle her om dagen

6900492293_d3bdb8f00a_b.jpg

6900483979_dcee89412c_b.jpg

6900466315_23623f700a_b.jpg

6900147025_91594ff7fb_b.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har laga meg en fotoblogg :)

http://www.teigen.be/blogg

Om noen hadde giddet å sett innom den, og kommet med kommentarer til evnt forbedringer eller slikt, så hadde det vert artig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det så riktig så bra ut, jeg, Lars Martin. Oversiktlig og fint, behagelig layout og ikke for simpelt eller for overdrevent:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det så riktig så bra ut, jeg, Lars Martin. Oversiktlig og fint, behagelig layout og ikke for simpelt eller for overdrevent:)

Takk :) Om andre har innspill også , setter jeg stor pris på det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute for et par uker siden og tok bilder av en E39 M5. Utstyrt med V8´er og Supersprint-eksos var lyden av bilen nok til å få meg til å ha lyst på en selv.

Bildene skulle bare på finn.no, så jeg la ikke allverdens av jobb i dem... Men et par av dem ble jo helt ok.

6836089222_d63e85a801_o.jpg

Lens EF17-40mm f/4L USM

Exposure Program Manual

Exposure 1.3

Aperture f/4.5

Focal Length 17 mm

ISO Speed 250

Exposure Bias 0 EV

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ute for et par uker siden og tok bilder av en E39 M5. Utstyrt med V8´er og Supersprint-eksos var lyden av bilen nok til å få meg til å ha lyst på en selv.

Bildene skulle bare på finn.no, så jeg la ikke allverdens av jobb i dem... Men et par av dem ble jo helt ok.

6836089222_d63e85a801_o.jpg

Lens EF17-40mm f/4L USM

Exposure Program Manual

Exposure 1.3

Aperture f/4.5

Focal Length 17 mm

ISO Speed 250

Exposure Bias 0 EV

Nice :) Hvilke blitzer og hvor er de plassert `?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice :) Hvilke blitzer og hvor er de plassert `?

Takk. Ingen blitzer denne gangen. Duger ikke til annet enn å vise swirls på sorte biler uansett ;)

Edit:

Det hender jo noen her inne er interessert i "originalfila" for å se hva som er gjort med bildene.

Jeg mener at hvordan originalfila ser ut ikke er verdt en dritt når man skyter i RAW, for det gjør man jo for å ha kontroll på JPG-konverteringa selv. Det er det jeg bruker Lightroom til (Camera RAW i photoshop kan gjøre det samme, men jeg bruker Lightroom til å organisere bildene mine også, så da er det greit å gjøre det der.)

Når jeg er ferdig i Lightroom er "jpg"-versjonen klar og siste rest blir fiksa med litt curves og annet snacks i Photoshop.

Her ser dere stegene på dette bildet :)

6836765124_a0009de716_o.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo nylig fått interessen selv for fotografering og fotoredigering, så for meg er det ganske gøy å se det slik du la det ut nå:) Har brukt en hel del timer i Camera Raw nå og er ganske overrasket over alt man kan gjøre allerede der! Har faktisk ikke kommet så langt som til selve Photoshop enda... Jeg får lære meg litt mer i Camera Raw først føler jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er overaskende mye en kan gjøre i camera raw, og bare der forbedrer man jo bildet mangen hakk, i forhold til orginal raw fila. Om er ny innen feltet kan scott kelby sine bøker eller trenings videoer være ganske informative syntes jeg selv i alle fall.

Er så vant til at du lyssetter, så spurte på ren automatik :) hehe .

Tøft at du legger ut før og etter, er ikke den helt store forskjellen på etter lightroom og runden innom ps.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.