#3576 Skrevet April 2, 2012 Jeg har flyttet på dem Lars Martin Og satt sammen flere eksponeringer Tenkte meg det Ser artig ut, må teste det endag jeg også tror jeg Noen guide - link til oppskriften med å blende dem i sammen? Regner med en setter flere bilder oppå værandre og maler frem det som er bra belyst av hver eksponering? Er litt enklere å se en video eller lese en guide, enn å prøve seg frem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3577 Skrevet April 2, 2012 Tenkte meg det Ser artig ut, må teste det endag jeg også tror jeg Noen guide - link til oppskriften med å blende dem i sammen? Regner med en setter flere bilder oppå værandre og maler frem det som er bra belyst av hver eksponering? Er litt enklere å se en video eller lese en guide, enn å prøve seg frem Her er et veldig dårlig "behind the scenes" bilde: Ja, det er gøy, men jeg har igjen veldig mye og lære meg Det er fler måter og gjøre dette på. Jeg tester litt forskjellig. Kanskje det er noen step by step guide på youtube? Jeg prøver meg stadig fram 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3578 Skrevet April 3, 2012 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3579 Skrevet April 11, 2012 BMW 520d by blowingwinds, on Flickr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3580 Skrevet April 12, 2012 Måtte prøve meg på Næss sin versjon med bruk av lys. Ta flere bilder med lys fra forskjellige vinkler, og så redigere de sammen i Photoshop etterpå. Slik ble resultatet. Første gange jeg gjør det, og tar gjerne imot tilbakemeldinger Større versjon! by 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3581 Skrevet April 12, 2012 Måtte prøve meg på Næss sin versjon med bruk av lys. Ta flere bilder med lys fra forskjellige vinkler, og så redigere de sammen i Photoshop etterpå. Slik ble resultatet. Første gange jeg gjør det, og tar gjerne imot tilbakemeldinger Det så jo veldig bra ut Litt mye lys på venstre side, kanskje? Ikke bare på bilen, men også på omerådet rundt bilen. Jeg er ingen mester når det gjelder dette, men det er det jeg legger merke til ihvertfall Ellers så det som sagt veldig bra ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3582 Skrevet April 14, 2012 Eg bak rattet + en kompis ut vinduet + Nikon D90 = dette bildet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3583 Skrevet April 15, 2012 Et bilde jeg tok idag Ikke noe super bra, men det var noe ved bilde jeg rett og slett bare likte. Har mye å lære, så kom gjerne med tips osv. Camera - Sony Nex 5n Exposure Program - Manual Exposure - 0.8 sec Aperture - f/5.6 Focal Length - 55 mm ISO - 100 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3584 Skrevet April 16, 2012 Ganske fornøyd med dette bilde Før photoshop: Ferdig redigert: Canon 550D 31mm (sigma 18-200mm 1:3.5-6.3) ISO 200 Lukker 1/125 sec Blender 4,5 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3585 Skrevet April 16, 2012 Før redigering: Etter redigering: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3586 Skrevet April 18, 2012 BMW 520d by blowingwinds, on Flickr Føler det er litt for sterke kontraster på dette bildet. Har dere noen synspunkter på dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3587 Skrevet April 18, 2012 BMW 520d by blowingwinds, on Flickr Føler det er litt for sterke kontraster på dette bildet. Har dere noen synspunkter på dette? Med de kontrastene og den hvitbalansen du har der så ser bildet bare undereksponert ut... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3588 Skrevet April 18, 2012 Med de kontrastene og den hvitbalansen du har der så ser bildet bare undereksponert ut... Nå sitter jeg på iPhonen og er helt enig med deg. Her ser bildet undereksponert ut, mens på pc skjermen så ser det ut som om jeg har dratt kontrasten bittelitt for langt. Det her må fikses.. Men synes det er litt rart at det skal være så stor forskjell. Pc skjermen er en DELL U2410 med ferdigkalibrerte innstillinger, og det bør jo gjengi farger og kontraster ganske riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3589 Skrevet April 19, 2012 Noen her som har prøvd sigma sin 50mm 1.4 mot canon sin 50mm 1.4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3590 Skrevet April 20, 2012 Nå sitter jeg på iPhonen og er helt enig med deg. Her ser bildet undereksponert ut, mens på pc skjermen så ser det ut som om jeg har dratt kontrasten bittelitt for langt. Det her må fikses.. Men synes det er litt rart at det skal være så stor forskjell. Pc skjermen er en DELL U2410 med ferdigkalibrerte innstillinger, og det bør jo gjengi farger og kontraster ganske riktig. Utfordringen her er vel at bildet faktisk er undereksponert. Jeg sitter og kikker litt på histogrammet ditt, og om man støtter seg på det så er bildet tilsynelatende korrekt eksponert, men det er fordi det er såpass mye høylys i himmelen, lysene i trappa og vinduet til venstre samt lyktene på bilen. Om du bumper eksponeringa med ett halvt til ett helt stopp ser det bedre ut, men da blir kontrastene for harde. Så jeg ville dratt ned kontrasten og opp eksponeringa. Når det er sagt, så er det jo et fint bilde som det er, er ikke sikkert du hadde fått samme feelingen i bildet om bilen var korrekt eksponert. Sånn som det er nå så ser det jo ut som om det er tatt i skumringen, men himmelen under det oransje bygget røper at det ikke er tilfellet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3591 Skrevet April 20, 2012 Utfordringen her er vel at bildet faktisk er undereksponert. Jeg sitter og kikker litt på histogrammet ditt, og om man støtter seg på det så er bildet tilsynelatende korrekt eksponert, men det er fordi det er såpass mye høylys i himmelen, lysene i trappa og vinduet til venstre samt lyktene på bilen. Om du bumper eksponeringa med ett halvt til ett helt stopp ser det bedre ut, men da blir kontrastene for harde. Så jeg ville dratt ned kontrasten og opp eksponeringa. Når det er sagt, så er det jo et fint bilde som det er, er ikke sikkert du hadde fått samme feelingen i bildet om bilen var korrekt eksponert. Sånn som det er nå så ser det jo ut som om det er tatt i skumringen, men himmelen under det oransje bygget røper at det ikke er tilfellet. Enig Ser du i innboksen din Joachim? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3592 Skrevet April 20, 2012 Enig Ser du i innboksen din Joachim?Ja, jeg har akkkurat svart deg. Har ikke hatt anledning til å gjøre det før idag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3593 Skrevet April 22, 2012 Utfordringen her er vel at bildet faktisk er undereksponert. Jeg sitter og kikker litt på histogrammet ditt, og om man støtter seg på det så er bildet tilsynelatende korrekt eksponert, men det er fordi det er såpass mye høylys i himmelen, lysene i trappa og vinduet til venstre samt lyktene på bilen. Om du bumper eksponeringa med ett halvt til ett helt stopp ser det bedre ut, men da blir kontrastene for harde. Så jeg ville dratt ned kontrasten og opp eksponeringa. Når det er sagt, så er det jo et fint bilde som det er, er ikke sikkert du hadde fått samme feelingen i bildet om bilen var korrekt eksponert. Sånn som det er nå så ser det jo ut som om det er tatt i skumringen, men himmelen under det oransje bygget røper at det ikke er tilfellet. Takk for et godt og utfyllende svar. Jeg prøvde å dra opp eksponeringen og kjøre ned på kontrastene, men synes ikke det ble noe særlig bedre, sånn at det var verdt å endre på det. Prøvde også å kun dra opp eksponeringen og da ble det som du sier, for harde kontraster. Så det virker som bildet må bli sånn som det er. Jeg prøvde såvidt å se om jeg fikk klippet inn en mørk himmel så helheten av bildet ble bedre. Men her merket jeg at mine PS skills stoppet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3594 Skrevet April 22, 2012 (endret) Litt foto fra det vakre vestlandet Väd tycks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3595 Skrevet April 23, 2012 (endret) Litt foto fra det vakre vestlandet Väd tycks? Likte dette veldig godt Pål:D Noe fra meg, fra i fjor og i år: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3596 Skrevet April 24, 2012 (endret) Pleier kun og ta bilbilder så er ganske fersk på alt annet av motiver egentlig... Prøvde meg på ett par båtbilder i dag... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3597 Skrevet April 27, 2012 Jeg tror kanskje jeg har lagt ut hovedbildet på denne her før, men tenkte jeg skulle vise dette frem alikevel På haldentreffet ifjor ble det delt ut gavekort på bilde fra meg til en av deltagerene, og det var Kim Wiik med sin Passat som vant. Tanken min hele tiden var å putte bilen inn i en noe som kunne vært hentet fra en Volkswagen-brosjyre, og her er resultatet. Kikk også innom tråden til Kim for å se et par andre utgaver http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=183883 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3598 Skrevet April 27, 2012 Jeg tror kanskje jeg har lagt ut hovedbildet på denne her før, men tenkte jeg skulle vise dette frem alikevel På haldentreffet ifjor ble det delt ut gavekort på bilde fra meg til en av deltagerene, og det var Kim Wiik med sin Passat som vant. Tanken min hele tiden var å putte bilen inn i en noe som kunne vært hentet fra en Volkswagen-brosjyre, og her er resultatet. Kikk også innom tråden til Kim for å se et par andre utgaver http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=183883 Tøft 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3599 Skrevet April 27, 2012 Pleier kun og ta bilbilder så er ganske fersk på alt annet av motiver egentlig...Prøvde meg på ett par båtbilder i dag... Likte ikke lyset på bildene eller fargene, de første er for mye rødt.. Men det er vel litt smak og behag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3600 Skrevet April 29, 2012 Prøvde meg på ett par ny bilder i dag... Har absolutt ingen aning om innstillingene på kamera, men er et canon eos 500d med efs 55-250mm objektiv.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...