Bor det en fotograf i deg, vis bildene dine

Anbefalte innlegg

Et par fra turen til VW Internationals i Fredrikstad idag

Åh, der var det sikkert mye gromt..

Lag en bildetråd i mediaformet da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par fra turen til VW Internationals i Fredrikstad idag

Kjempe fint det øverste der! Ny skrivebordsbakgrunn på mej! : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn etter ca. 1000bilders øving:o

Ikaros.jpg

Tussen.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tussen.jpg

Fine bilder:) Men hvor er dette bildet tatt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine bilder:) Men hvor er dette bildet tatt?

Takk:)

Dette er tatt på nordsiden av Værøy, i bakgrunnen ser du øya Mosken og bak der ser du fastlandslofoten:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du brukt mye USM (Unsharp mask/sharpen) på disse bildene? Et tips er å bruke litt mindre, da du får mye stygge omriss om du bruker for mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du brukt mye USM (Unsharp mask/sharpen) på disse bildene? Et tips er å bruke litt mindre, da du får mye stygge omriss om du bruker for mye.

: flau :

Vel, jeg prøvde Sharpen funksjonen som er på Irfanview:o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

et til av himmelen

himmel3.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til slutt: Finn Kristian; Syke syke mann!

Enig med siste taler.. Finn Kristians bilder var helt perverse!!

Takk skal dere ha! : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg er forsatt på "leke" stadiet med kameraet.

eg fekk "fish eye" i posten idag.

DSC_0921-1.jpg

DSC_0922-1.jpg

et bilde av mine to dyr.

DSC_0826.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett bilde jeg knipsa i den svenske skjärgården i forrige uke

DSC_2159.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg er forsatt på "leke" stadiet med kameraet.

eg fekk "fish eye" i posten idag.

]

Regner med det er fish eye converter du har fått.

Syns det ser litt rart ut når du har zoomen så langt at du faktisk ser innsiden av converteren.

Blir penere og mer riktig når du zoomer slik du ikke ser det.

effekten beholder du for det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spør her jeg istedenfor å lage en ny tråd. Lurer på litt rundt "fremkalling" av digitalbilder.

Hvordan oppløsning burde man ha som minimum når man sender inn til fremkalling?

Mine bilder lagres i 3888X2592 og er på alt fra 3-6 mb store. Skal jeg sende over dette til feks fotoknudsen tar det jo en halv evighet. Kan jeg resize før jeg sender inn, og hvilken oppløsning vil være greit å sende inn i?

De bildene jeg har redigert i PS bruker jeg gjerne å "save for web" i 1024 X 768 for å spare litt tid når jeg laster opp. Vil utskriften av disse ha en ok kvalitet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det ser litt rart ut når du har zoomen så langt at du faktisk ser innsiden av converteren.

stemmer at det er bare ien linse som man setter utapå vanlig linse. den kosta 250kr på ebay så eg måtte prøva. litt gøy å leka med men når eg tar med blits så får man skygge av linsa da blitsen ikkje er så høgt oppe. eg får vel kjøpe ekstra blits da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spør her jeg istedenfor å lage en ny tråd. Lurer på litt rundt "fremkalling" av digitalbilder.

Mine bilder lagres i 3888X2592 og er på alt fra 3-6 mb store. Skal jeg sende over dette til feks fotoknudsen tar det jo en halv evighet. Kan jeg resize før jeg sender inn, og hvilken oppløsning vil være greit å sende inn i?

De bildene jeg har redigert i PS bruker jeg gjerne å "save for web" i 1024 X 768 for å spare litt tid når jeg laster opp. Vil utskriften av disse ha en ok kvalitet?

Kommer jo helt an på hvor store bilder du skal fremkalle det.

10Xx15 cm holder greit med 1024X768 men som alt annet, dess større dess bedre....:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke anbefalt deg å fremkalle så små bilder som 1024x768 , det blir bare ikke bra nok i vanlig format. Men 10Mpx som oppløsningen du nevner er, det er igjen unødvendig stort. du kan sikkert size dem ned til 67% i PS, og lagre på nytt med kvaliteten på 10 av 12. Filene vil fortsatt bli store, men det slipper du ikke unna hvis du vil ha OK kvalitet. Har du ikke linje til å sende slikt over nett, burde du heller ta med minnekortet til f.eks. Japan Photo, Preus eller en annen brukbar fotosjappe, så printer de rett fra minnekortet, uten noe kvalitetstap.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips :) Forventer ikke allverdens av Fotoknudsen, så kanskje jeg skal legge litt mer i det og stikke på Preus elns.

Må nesten legge inn dette, tatt for en snau time siden. Fått en ny kompis, vært på trappa her to kvelder på rad :)

Natur_122.sized.jpg

13 sek lukkertid gjorde at haka hans blei litt blurry, han rakk nemlig å puste "noen" ganger på den tiden. Forøvrig F/5,6 Brennvidde 55 mm og ISO 100.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, kult bilde. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips :) Forventer ikke allverdens av Fotoknudsen, så kanskje jeg skal legge litt mer i det og stikke på Preus elns.

Må nesten legge inn dette, tatt for en snau time siden. Fått en ny kompis, vært på trappa her to kvelder på rad :)

http://vagner.jeje.je/bilder/albums/album475/Natur_122.sized.jpg

13 sek lukkertid gjorde at haka hans blei litt blurry, han rakk nemlig å puste "noen" ganger på den tiden. Forøvrig F/5,6 Brennvidde 55 mm og ISO 100.

Bildet var kult;) Men du kunne ha brukt ISO oppimot 800 for å forhindre at haken ble så blurry når den pusta, og enda fått et bilde som ikke er kornete og av nedsatt kvalitet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes det blir ganske kult med slike bilder tatt ifra innsiden av linsen.. Kjekt iallefall en gang iblandt..

Men forstår hva du mener med å zoome ut til du ikke ser kanten..

Selv ble jeg godt fornøyd med dette, syntes det passa godt til det type bilde :)

IMG_8537.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stemmer at det er bare ien linse som man setter utapå vanlig linse. den kosta 250kr på ebay så eg måtte prøva. litt gøy å leka med men når eg tar med blits så får man skygge av linsa da blitsen ikkje er så høgt oppe. eg får vel kjøpe ekstra blits da:)

stemme får det sikkert ikkje heilt 100 med vanlig blitz heller med mindre du stiller den i taket.

samme problemet gjelder sigma 10-20 får og skygge. men med ekstern blitz stilt i taket går det jo fint.

hadde en converter selv tidligere, syns kvaliteten er helt ok og..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er mitt bidrag, ett bilde tatt i New York i sommer.

Blender f/3,5, lukker 1/6s og ISO 200.

Kamera Pentax K100D med Pentax DA 18-250 f/3,5-6,3

b_388337.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er mitt bidrag, ett bilde tatt i New York i sommer.

Blender f/3,5, lukker 1/6s og ISO 200.

Kamera Pentax K100D med Pentax DA 18-250 f/3,5-6,3

b_388337.jpg

Det der var faenmeg rått! Skulle hatt det som poster : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.