#926 Skrevet August 5, 2008 Tok litt bilder for BO Racing her om dagen. Nye lokaler: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#927 Skrevet August 5, 2008 Her var det masse flotte bilder. Kjente at det begynte å rykke i pekefingeren. så ble en tur ut med kamera i dag Her er et bilde jeg tok for noen år siden, når vi passerte storebeltbroa i tåka om natta. F/3,5 1/13sek ISO 3200 18mm EOS 20D / 18-55 Var bra fornøyd med det, men viser også begrensningene med hånholdt selv ved høye isoer. Neste var det skipet som sank sør i kanalen i vinter f8 1/500sek Iso 100 70-200 +1,4 extender ca 280mmbrennvidde måtte jobbe litt med levels og unsharp. i ps for å få skikkelig kontrast på det. derav pixeleringen. Trelastbåt hvor lasta forskjøv seg. På dette tidspunktet hadde alle blitt redda i land, og vraket dreiv rundt til det sank. kult å se det " live " .hørte om det på nyhetene dagen før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#928 Skrevet August 5, 2008 Tok litt bilder for BO Racing her om dagen. Nye lokaler: Hva er trikset her? Litt lang lukkertid? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#929 Skrevet August 6, 2008 Ja, det var jo natt så det ble stativ og lang lukkertid, og så litt justering i photoshop. Nattbilder er gøy å drive med, men hver gang jeg ser slike bilder jeg har tatt får jeg lyst til å forandre på dem, så det kan være tidkrevende å drive med 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#930 Skrevet August 7, 2008 in board på min Vw Passat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#931 Skrevet August 8, 2008 Har akkurat fått meg Canon Eos 400D. Et morsomt bilde jeg tok på motorveien her en kveld... Er litt for kornete men.. Tatt med kitobjektivet 18-55mm Ris og ros mottas med takk! F/29 15 sek lukketid ISO 400 Brennvidde 55mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#932 Skrevet August 8, 2008 Har akkurat fått meg Canon Eos 400D. Et morsomt bilde jeg tok på motorveien her en kveld... Er litt for kornete men.. Tatt med kitobjektivet 18-55mmRis og ros mottas med takk! F/29 15 sek lukketid ISO 400 Brennvidde 55mm Flott bilde. kult at du fikk med traffikk begge veier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#933 Skrevet August 8, 2008 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#934 Skrevet August 8, 2008 Jeg har blitt litt glad i de nye hjula på Golfen jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#935 Skrevet August 8, 2008 Jeg har blitt litt glad i de nye hjula på Golfen jeg Du er ikkje aleine ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#936 Skrevet August 8, 2008 Har akkurat fått meg Canon Eos 400D. Et morsomt bilde jeg tok på motorveien her en kveld... Er litt for kornete men.. Tatt med kitobjektivet 18-55mmRis og ros mottas med takk! F/29 15 sek lukketid ISO 400 Brennvidde 55mm Egentlig litt synd du ikke fikk med trafikk i alle filene siden bildet ellers er veldig symmetrisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#937 Skrevet August 8, 2008 Herlig, bortsett fra den pålan i vannet som forstyrrer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#938 Skrevet August 9, 2008 Egentlig litt synd du ikke fikk med trafikk i alle filene siden bildet ellers er veldig symmetrisk. Det skal jeg prøve meg på neste gang, men.. Det er ikke så mange biler ute på motorveien en tirsdags natt midt i ferien prøver igjen neste gang 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#939 Skrevet August 9, 2008 Det skal jeg prøve meg på neste gang, men.. Det er ikke så mange biler ute på motorveien en tirsdags natt midt i ferien prøver igjen neste gang Du får alliere deg med en gjeng som kan kjøre i alle retninger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#940 Skrevet August 9, 2008 Du får alliere deg med en gjeng som kan kjøre i alle retninger Hadde vært artig dersom jeg brukte rask lukketid, på dagtid, med bare VAG biler på motorveien i begge retninger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#941 Skrevet August 9, 2008 f/8 1/500 ISo100 70-200 + 1,4 ext. ca 280mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#942 Skrevet August 9, 2008 samme sted, bare 1 bil pr side og fjernet skiltet om avkjøring. F/29 15 sek Brennvidde 33mm ISO 400 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#943 Skrevet August 9, 2008 Hva bruker man egentlig ISO'en til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#944 Skrevet August 9, 2008 f/6,3 1/400 ISO 200 70-200 / 104mm solnedgang i ålesund 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#945 Skrevet August 9, 2008 samme sted, bare 1 bil pr side og fjernet skiltet om avkjøring.F/29 15 sek Brennvidde 33mm ISO 400 det hjelper på, øye blir ikke distrahert på samme måte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#946 Skrevet August 9, 2008 Hva bruker man egentlig ISO'en til? ISO sier noe om hvor lysfølsom "filmen" din er. Lav ISO trenger lengre tid på å ta opp den samme mengde lys som høy ISO. Tar du bilde hvor det er lite lys tilgjengelig vil høyere ISO la deg ta bildet raskere. Ulempen er at jo høyere ISO du bruker jo mer støy/korn får du i bildet ditt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#947 Skrevet August 9, 2008 Hadde vært artig dersom jeg brukte rask lukketid, på dagtid, med bare VAG biler på motorveien i begge retninger ja helt klart. Eventuellt fyllt begge kjøre retningene med vag. stående stille i rush traffikken.. så hvis noen spurte, kunne man sagt det var en aksjon mot høye drivstoffpriser :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#948 Skrevet August 9, 2008 okei, så lav iso kombinert med lang lukketid er hemmeligheten for klare bilder da? (sånn ca) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#949 Skrevet August 9, 2008 ja helt klart. Eventuellt fyllt begge kjøre retningene med vag. stående stille i rush traffikken.. så hvis noen spurte, kunne man sagt det var en aksjon mot høye drivstoffpriser :-) Ja, det skulle tatt seg ut.. Slik som lastebilsjåførene for noen år siden da de hadde "kjøre sakte på motorveien" aksjon.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#950 Skrevet August 9, 2008 okei, så lav iso kombinert med lang lukketid er hemmeligheten for klare bilder da? (sånn ca) ja, men husk stativ, fjernutløser, for etter som lukketiden øker blir det jo lettere å få bevegelsesuskarphet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...