#1476 Skrevet Februar 18, 2009 "Nordlysvindu" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1477 Skrevet Februar 18, 2009 konge bilde Joachim! Takker! Ser ut som softboxen din funger glimrende:) Fikk du godbitene? Tror det var en til deg, og en til Ida:)Eneste minuset med bilder, må være at man ser ikke overgangen fra bil til bakgrunn:) Ellers er det kongebilde:) Jepp.. ahlgrens bilar er allerede borte, takk skal du ha! Jeg sleit litt med bakkant av bilen ja. Jeg ser den på min skjerm, men så at den ikke syntes på skjermen til en kollega. Får ta det med i betrakninga neste gang Hehe , naice , du bruker en lyskilde? Fra hvilke side? Som John-Arne quoter meg på, så holder jeg en Speedlite 430 EX i en hjemmelaga softbox omtrent rett over. (ok, kanskje litt til høyre for bilen for å få lyst opp langsida. Dritkult bilde Jokke!Hva med å prøve å sette bilen i vann, tror det kan bli kul effekt. Takk takk. Å sette bilen i vann kunne nok vært kult. Men med ghettostudioet mitt er jeg litt usikker på om jeg får det til med overgangen til bakgrunnen. Får se hva jeg får til etterhvert Vannbildene til Stian over her var jo kule 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1478 Skrevet Februar 18, 2009 "Nordlysvindu" Jeg er forøvrig skikkelig misunnelig på deg og dette Nordlyset ditt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1479 Skrevet Februar 18, 2009 Her kommer et bidrag fra en nybegynner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1480 Skrevet Februar 18, 2009 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1481 Skrevet Februar 19, 2009 Ble litt inspirert av Hr. Næss til å ta bilder av modellbiler. La ut ett par a4 ark på kjøkkenbordet og senket taklampen. Canon 30d, canon 17-85mm @ 85mm og f4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1482 Skrevet Februar 19, 2009 Jeg er forøvrig skikkelig misunnelig på deg og dette Nordlyset ditt! Hehe. Du får ta med kameraet en tur nordover. "nordlyst-festivalen" startet forøvrig her i går, en årlig sak med diverse kulturelle innslag. Men det har vært rekordlav nordlysaktivitet i vinter, og det ser vel ikke ut som det blir noe "trøkk" under festivalen heller desverre. Er en utrolig opplevelse å sitte på en fjelltopp når der er kraftig nordlysaktivitet, med termosen i ene hånda og kameraet i den andre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1483 Skrevet Februar 19, 2009 Ikke eneste VAG modellbil? For noe tull Stilige bilder 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1484 Skrevet Februar 19, 2009 Hehe. Du får ta med kameraet en tur nordover. "nordlyst-festivalen" startet forøvrig her i går, en årlig sak med diverse kulturelle innslag. Men det har vært rekordlav nordlysaktivitet i vinter, og det ser vel ikke ut som det blir noe "trøkk" under festivalen heller desverre. Er en utrolig opplevelse å sitte på en fjelltopp når der er kraftig nordlysaktivitet, med termosen i ene hånda og kameraet i den andre... Skulle egentlig vært i Nordover i helga, men det utgikk, så da får jeg heller se om jeg kan kose meg med det nye stativet mitt istedenfor (ikke mobb bildet.. tatt med ett relativt godt brukt Ixus 750.. triksa det til så det holdt lukkeren åpen lenge nok til å bruke 430'n manuellt. Måtte desverre gjøre ett halvhjerta forsøk på å fjerne litt skygger nederst på beina) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1485 Skrevet Februar 19, 2009 Skulle egentlig vært i Nordover i helga, men det utgikk, så da får jeg heller se om jeg kan kose meg med det nye stativet mitt istedenfor oi se der ja. Ikke tilfeldigvis manfrotto 055 dette her? Lurer på ett slikt et selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1486 Skrevet Februar 19, 2009 [ oi se der ja. Ikke tilfeldigvis manfrotto 055 dette her? Lurer på ett slikt et selv Det stemmer. 055PROB med 804RC2 hode. Tipper jeg bytter hodet til ett kulehode ganske snart.. ble litt mye spaker på det 804-hodet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1487 Skrevet Februar 19, 2009 Det stemmer. 055PROB med 804RC2 hode. Tipper jeg bytter hodet til ett kulehode ganske snart.. ble litt mye spaker på det 804-hodet... Ja det blir nok kulehode på meg til dette stativet, utrolig kjekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1488 Skrevet Februar 20, 2009 Har også blitt inspirert av Joachim, og lagde meg en egen liten softbox i dag, utrolig hvor langt man kommer med litt teip, papp og aluminiumsfolie... Ble 3 brukbare bilder... Men plages med at det blir skygger. Må se på det i morgen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1489 Skrevet Februar 20, 2009 Har også blitt inspirert av Joachim, og lagde meg en egen liten softbox i dag, utrolig hvor langt man kommer med litt teip, papp og aluminiumsfolie...Ble 3 brukbare bilder... Men plages med at det blir skygger. Må se på det i morgen! På de første bildene jeg tok brukte jeg sånne LED-arbeidslamper fra Clas Olhson som lys. Jeg la en oppe på softboxen og en på den ene siden. Da slapp jeg skyggene. Bildet av jaguaren var jo dritstilig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1490 Skrevet Februar 20, 2009 (endret) Ble litt vinterbilder i går. Dette er vel det som ble mest "fart" i. Beklager at det ikke er VAG, men Passaten er ikke så god til akkurat dette bruket Info: Kamera: Canon Modell: Canon EOS 400D DIGITAL ISO: 100 Eksponering: 1/25 sek Blender: 14.0 Brennvidde: 46mm Blits ble brukt: Nei Linse: Tamron 18-250 Manuell hvitbalanse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1491 Skrevet Februar 20, 2009 få se noen av disse softboxene folk prater om da... ;P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1492 Skrevet Februar 20, 2009 På de første bildene jeg tok brukte jeg sånne LED-arbeidslamper fra Clas Olhson som lys. Jeg la en oppe på softboxen og en på den ene siden. Da slapp jeg skyggene. Bildet av jaguaren var jo dritstilig! Skal prøve å se om jeg ikke får fikset noe lignende når jeg kommer hjem:) Eventuelt legge litt aluminiumsfolie i veggene på "studioet":P få se noen av disse softboxene folk prater om da... ;P Joachim la ut link til kjæresten sin blogg, hvor hun hadde tatt bilde av softboxen til Joachim. Legger bare ved linken her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1493 Skrevet Februar 21, 2009 Ble utrolig bra de softbox bildene ja! Må bygge meg en slik en dag jeg og. Skulle bare hatt råd og plass til en sånn i fullsize! Flere som har det manfrotto stativet og ser jeg, det fungerer knall bra! Har akkurat samme hodet jeg og er knallfornøyd etter flere år med det nå! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1494 Skrevet Februar 22, 2009 Ser jo ut som om modelbilfotografi er i vinden for tiden, så da gjorde jeg ett forsøk til. (klikk på bildet for større versjon) Er ikke fornøyd med at taket på bussen forsvinner i bakgrunn, men det var ikke så lett å unngå det. Får forsøke igjen imorgen med litt annen plassering av lyset 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1495 Skrevet Februar 22, 2009 Skikkelig stilig det siste bildet her til Joachim:tilber: Jeg får fortsette i det våte element. Er ikke veldig flink på etterbehandling men skal nevnes at det er det enkleste fotoprogrammet på laptop`n:o Samme bildet men forskjellig behandling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1496 Skrevet Februar 23, 2009 (endret) Hehe. Du får ta med kameraet en tur nordover. "nordlyst-festivalen" startet forøvrig her i går, en årlig sak med diverse kulturelle innslag. Men det har vært rekordlav nordlysaktivitet i vinter, og det ser vel ikke ut som det blir noe "trøkk" under festivalen heller desverre. Er en utrolig opplevelse å sitte på en fjelltopp når der er kraftig nordlysaktivitet, med termosen i ene hånda og kameraet i den andre... Det var jo grei nordlys aktivitet i nord på onsdagen, og var vist enda bedre på torsdagen. samt i dag er det jo en god del aktivitet, synd det er overskyet her http://www.gedds.alaska.edu/AuroraForecast/ShortTerm.asp F2.2 8sek Iso400 F2.2 8sek Iso400 F2.2 6sek Iso400 F1.4 1,3sek Iso400 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1497 Skrevet Februar 24, 2009 Kom over denne siden med masse gode tips for bilbilder: http://www.rigshots.com.au/index.htm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1498 Skrevet Februar 24, 2009 Kom over denne siden med masse gode tips for bilbilder: http://www.rigshots.com.au/index.htm Den der var ikke dum! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1499 Skrevet Februar 24, 2009 Det var jo grei nordlys aktivitet i nord på onsdagen, og var vist enda bedre på torsdagen.samt i dag er det jo en god del aktivitet, synd det er overskyet her Ser jo at dere har hatt nordlyset på besøk ja, har ikke vært like bra her ute på Andenes. Er ikke alt jeg får med meg heller da jeg jobber skift... Her er forøvrig enda en link til oversikt over nordlysaktivitet http://geo.phys.uit.no/realselect/index.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#1500 Skrevet Februar 24, 2009 prøvd meg på en jeg å 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...