Golf 1 cab 1.8I (bytte til GTI kam?)

Anbefalte innlegg

Hei. Denne motoren har vel 95 hester eller noe rundt der.

Det er vel i grunnen samme motor som GTI bortsett fra kam'en hvis jeg har forstått det rett?: klø :

Kan man da sette inn en kam fra 1.8 GTI (ev 1.6 gti hvis den er kvassere?)

Hadde vært artig med "litt" mer sprut istedet får å gå amok med et vr6 prsojekt: rolleyes (og da blir det bråk i kåken siden hønepøne da ikke får kjøre bilen): smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt kammen og hiv katalysatoren så er du ikke langt unna 112 hp.

Sleng i tillegg på 5E varmkjøringsregulator og gass-spjeld fra samme bil så blir det enda mere gøy.

: vinke :

Edit: kom på at du må bytte stempler hvis du har lavkomp driten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare vær obs på at kamene er like ( dvs fra med mekanisk eller haudraulisk justering )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Edit: kom på at du må bytte stempler hvis du har lavkomp driten

Hvilken motorkode er det på den med lavkomp?:)

5E spjeld og varmkjøringsregulator har vel ikke så stor hensikt her siden denne har nyere innsprut, ala G60:) ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken motorkode er det på den med lavkomp?:)

5E spjeld og varmkjøringsregulator har vel ikke så stor hensikt her siden denne har nyere innsprut, ala G60:) ?

Da kan den vel chippes og da;)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er den 2h motoren på 98hk og Digifant 2 innsprut så tror jeg GTI kam er en dårlig oppgradering. Denne motoren klarer en god del mer løft enn hva som er på GTI kam'en. Jeg hadde en sånn motor før, kjøpte en Schrick 276 grader kam med 11,5 i løft, samt en AMS chip som var justert både på tenningsmap'en og bensinmap'en, turtallskutt på 7000omdr. Jeg fikk desverre aldri testa dette da motoren skar seg innen den tid... :( Men da var det vel snakk om kanskje 120hk eller no..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.