#26 Skrevet Januar 5, 2008 50/50 funker fint;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 5, 2008 Jeg kikket for moro skyld på min i dag, og den var en cm under min på tanken! Hmm! Skal få de på møller til å sjekke dette den skal inn dit for å bytte en del på garanti til fredag!'' Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 5, 2008 Sliter du med det samme som oss andre her? At kjølevæske blir borte under kjøring når det er kaldt og null tegn på lekasje? Nei. Har ingen lekkasjer,men er allikevel innkalt. Var dårlig kvalitet på en membranpakning i følge kundemottaket til Møller Trondheim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 6, 2008 Nei. Har ingen lekkasjer,men er allikevel innkalt. Var dårlig kvalitet på en membranpakning i følge kundemottaket til Møller Trondheim Såpass, må skrive alt dette ne når jeg skal inn slik at de vet hva som kan være feil. Forige gang hadde de ikke peiling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 6, 2008 Ehh, dette høres skummelt ut - at motoren "setter" seg... Det betyr at den går i "vannlås" pga vann i en eller flere sylindre som lekker inn når det fortsatt er trykk i systemet etter motoren er stoppet. Dette kan så absolutt føre til havari og jeg ville fått demontert topp øyeblikkelig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 7, 2008 Har også unormalt høyt forbruk av kjølevann. Har Passat 3bg 1,9 tdi 2003 mod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 7, 2008 Nå har jeg mailet møller og spurt om dette er noe problem som de vet om. Men de sier at dette dessverre ikke er noe kjent problem for disse 2.0TDI motorer. Så jeg følger spent med på denne tråden,da jeg også kan bekrefte at jeg har etterfylt noen liter med kjølevæske på min passat 2.0 TDI 2006 modell.Har også fjernvarmer/webasto Så skulle noen av dere andre kjølevæske fyllende medlemmer finne ut/få svar fra verksted om hva dette skyldes, så legg svar/løsningen ut her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Januar 11, 2008 Pratet med Møller Horten i dag, og de skulle ta inn bilen og ha den over natta for å trykk teste systemet en dag! Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Januar 17, 2008 OK, da har Oppegård Bil hatt bilen inne til trykktesting over natten. Sylinder nr 1 ble full av kjølevæske og de mener med rimelig stor sannsynlighet at det er sprekk i toppen (har ikke demontert topplokket ennå, bare tatt av innsuget). Nå er de i dialog med Audi sentralt for å sjekke om dette dekkes på utvidet garanti eller reklamasjon. Jeg får håpe at jeg blir positivt overrasket... Noen som har noen idé om hva det koster å skifte topp? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Januar 17, 2008 Har du ikke nybil garanti Ådne? Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Januar 17, 2008 Bruktimport = 2 års garanti, bare biler som er solgt nye i Norge har 3 års garanti. Bilen var 2 år og 10 mnd når feilen ble oppdaget og gått 65.000 km. Det er likevel 5 års reklamasjonsrett i hht norsk lov, men jeg er redd jeg må ta den mot forhandler hvis ikke Audi punger ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Januar 17, 2008 Min er fra sverige, så er bare 2 år på den oxo, men er laget i mnd 10 o6 så er ennå noen mnd igjen! Jørn 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Januar 17, 2008 Da har jeg fått svar fra Audi. De dekker deler og 70% av arbeidet. Det er vel og bra. Det som IKKE er bra er at de 30% jeg må betale belper seg til NOK 21.000,- Tror jeg skal bli bilmekaniker i mitt neste liv, hvis det er 70.000,- i arbeid for å skifte en topp. Er det noen som kjenner til takstene for slikt arbeid? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Januar 17, 2008 Da har jeg fått svar fra Audi. De dekker deler og 70% av arbeidet. Det er vel og bra. Det som IKKE er bra er at de 30% jeg må betale belper seg til NOK 21.000,- Tror jeg skal bli bilmekaniker i mitt neste liv, hvis det er 70.000,- i arbeid for å skifte en topp. Er det noen som kjenner til takstene for slikt arbeid? Jaha ja.... dæven dette blir sure penger hvis dette gjelder meg og.... men nå meldte jeg dette inn ifjor da det enda var nybilgaranti på bilen, men de fant jo som sagt ingen feil da.... så lurer på om de går tilbake og retter opp egen feil på garantien. Håper da for guds skyld det!! gruer meg til bilen skal inn 18feb.... kommer ikke til å få ro i kroppen jeg nå...... Legger inn svar på problemet mitt i denne tråden når jeg har hatt bilen inne..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Januar 17, 2008 Da har jeg fått svar fra Audi. De dekker deler og 70% av arbeidet. Det er vel og bra. Det som IKKE er bra er at de 30% jeg må betale belper seg til NOK 21.000,- Tror jeg skal bli bilmekaniker i mitt neste liv, hvis det er 70.000,- i arbeid for å skifte en topp. Er det noen som kjenner til takstene for slikt arbeid? 70.000 for å skifte en topp? : eek : Hva er den lagd av, gull med diamanter i toppdekselet? Eller kanskje den er frakta over uralfjella på eselrygg Hvordan er det mulig at beløpet kan bli så høyt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Januar 17, 2008 Har en 07 2.0 tdi 170hk som er innkallt til skifte av en pakning mellom eksos og kjøleanlegg. servicen heter:26E2.66002 og er anmerket "kritisk" Regner med at det er samme sak. Rart at noen blir innkallt og ikke alle. Hmm. Er ikke innkallt!!?? (inf..Har orginalt webasto, og har ikke fått noen indikasjon på lekasje enda..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Januar 17, 2008 Har møller sjekka opp om bilen din har den produksjonsfeilen på topp som jeg har nevnt tidligere? Det høres iallefall VELDIG ut som det samme problemet som dukker opp på de bilene. Du er sikker på at det ikke er 30% av 21.000kr du skal betale?? 70.000kr i arbeid høres jo veldig usannsynlig ut. Har selv bytta slik topp et par ganger å det er ikke såååå mye arbeid. 70.000kr vil jo si noe sånnt som 70-80arb.timer eller 10dager arbeid om du vil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Januar 17, 2008 70 000,-?? Jeg jobber som lastebilmekanikker, og du får snart en ny topp til en 16l lastebilmotor ferdig byttet for den prisen.... Vil tro den toppen koster litt mere. Høres litt mere sannsynlig ut med 21 000,- for hele jobben og at det blir 30% av dette ja.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Januar 18, 2008 Ja, det måtte jo være feil. Han jeg snakket med hadde byttet om på prosentene. Det er slik at Audi (dvs fabrikken) dekker 30% av arbeidet og jeg må dekke 70%. Uansett, så betyr det 21.000,- på meg. Totalsummen for arbeid er derimot 30.000,- og ikke 70.000,- De holder på å demontere nå, så da får vi håpe de ikke finner noen skader på ventiler, kammer eller sylinder/stempel. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Januar 18, 2008 Har møller sjekka opp om bilen din har den produksjonsfeilen på topp som jeg har nevnt tidligere?Det høres iallefall VELDIG ut som det samme problemet som dukker opp på de bilene. Ja, det er sjekket (sier de). Min bil dekkes ikke av den tilbakekallingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Januar 23, 2008 Fått tilbake bilen? uten lekk?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Januar 23, 2008 Nei, sist uke sa de at jeg kanskje får den på fredag. Ha'kke giddi å sjekka, de ringer vel når den er klar. (Litt lei av Audi nå) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Januar 24, 2008 Ringe i dag og sjekka. Får kanskje igjen bilen NESTE fredag. Venter på noe deler fra tyskland.. Som et lite lys i tunnelen mente de å ha konstantert at det ikke var andre skader som følge av kjølvæske i sylinder nr 1. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Januar 24, 2008 Er det noen aksjon (ønsker aksonsnr) på dette problemet? - Har ikke problemet selv, men vil allikevel sjekke om det angår meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Januar 24, 2008 Til dere andre som har bil som bruker kjølevæske, så fant jeg ut hvor min lekte. Det var en slangeklemme på motorvarmeren om hadde blitt dårlig å løsnet, så nå er den byttet og lekkasjen borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...