2.0 TDI 'bruker' kjølevæske

Anbefalte innlegg

Ja, det måtte jo være feil. Han jeg snakket med hadde byttet om på prosentene. Det er slik at Audi (dvs fabrikken) dekker 30% av arbeidet og jeg må dekke 70%. : bråk :

 

Uansett, så betyr det 21.000,- på meg. Totalsummen for arbeid er derimot 30.000,- og ikke 70.000,-

 

De holder på å demontere nå, så da får vi håpe de ikke finner noen skader på ventiler, kammer eller sylinder/stempel.

 

Hmm, for meg høres dette ut som at "feilen er vår, og skal egentlig dekkes av garanti, men vi prøver oss".

 

At Audi dekker deler og 30% av arbeidet høres for meg ut som dem innrømmer at feilen egentlig er garantisak. For at dem ville påta seg deler av regningen ellers høres ikke helt sannsynlig ut i mine ører(dem driver jo ikke veledighet dem heller).

 

Så jeg ville vel kjørt på litt hardt og sagt at enten er det garantisak eller så er det ikke, og siden dem allerede har sagt seg villige til såpass "mye" så jeg tror dem vil slite i ettertid med å forklare at "vi ville bare være snille".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, da hjalp det ikke med nytt topplokk. Neste er ny blokk (dvs shortblock motor). Livet er herlig...

:bs:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette MÅ jo Audi dekke da??????: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette MÅ jo Audi dekke da??????: eek :

Nei, i følge verksted ikke en krone å hente fra Audi. Likevel sier de at dette har forekommet før på 2.0 TDI.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åh fy faen da, dette er jo helt sinnsykt!!!!: faint :

Hva faen skjer med at audi ikke dekker dette når det har forkommet på samme type motor tidligere???: bråk :

Har du snakket med hovedkontoret til møller??? Reklamasjon osv, det her må du ikke gi deg på!!!: mad :

 

Det her er syyyyykt!!! Møkka service ass!!!!!!!!!!!!!!!!!!: bh :

 

Dæven hvis dette skjer meg og, da smeller det!!! Skal inn på verksted den 19feb.

Håper bare dem har notert i systemet at jeg meldte fra om feilen før garantien gikk ut.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo galskap, det må jo koste deg mindre å få kjøpt en byttemotor fra tyskland og få satt inn den hvis det koster 70k for bare å bytte toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo galskap, det må jo koste deg mindre å få kjøpt en byttemotor fra tyskland og få satt inn den hvis det koster 70k for bare å bytte toppen.

 

Rett skal være rett, det var 30K og ikke 70K for å bytte toppen.

 

Og det er snakk om byttemotor (dvs blokk med stempler, veivaksel, ++ ). De bytter over den nye toppen på den.

 

Fabrikken gir bare garanti i 2 år, og Møller bryr seg bare om biler de har tatt inn selv. Og jeg som har hatt Audi siden 1999..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakk om å ta vare på kundene sine...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontakt Audi Tyskland. Dette må de ordne.

Hvis ikke ville jeg reparert bilen på annet verksted enn Audi, og aldri mer kjøpt en bil med 4 ringer i grillen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rett skal være rett, det var 30K og ikke 70K for å bytte toppen.

 

Og det er snakk om byttemotor (dvs blokk med stempler, veivaksel, ++ ). De bytter over den nye toppen på den.

 

Fabrikken gir bare garanti i 2 år, og Møller bryr seg bare om biler de har tatt inn selv. Og jeg som har hatt Audi siden 1999..

 

 

 

Gjelder ikke reklamasjonsfristen på 5år heller når bilen er importert?

Dette er vel snakke om deler som er ment å vare mer enn 5 år, ergo går under reklamsjonsfristen.

 

Syntes det virker rart at oppegård bil er så "sære" mot deg. Bruker selv samme verkstedet og er super fornøyd, alltid god service og hyggelige folk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder ikke reklamasjonsfristen på 5år heller når bilen er importert?

Dette er vel snakke om deler som er ment å vare mer enn 5 år, ergo går under reklamsjonsfristen.

 

Syntes det virker rart at oppegård bil er så "sære" mot deg. Bruker selv samme verkstedet og er super fornøyd, alltid god service og hyggelige folk.

 

Norsk forbrukerkjøptlov dekker ikke biler som er importert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Norsk forbrukerkjøptlov dekker ikke biler som er importert.

 

Det er vel ikke helt riktig. Reklamasjonsretten på 5 år gjelder visstnok overfor det firmaet jeg kjøpte bilen av. Har vært i kontakt med de, men jeg er redd det ikke er mye å hente der. De skifter tydeligvis navn en gang i året, og hvis det er nytt AS hver gang så er løpet kjørt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syntes det virker rart at oppegård bil er så "sære" mot deg. Bruker selv samme verkstedet og er super fornøyd, alltid god service og hyggelige folk.

 

De er ikke sære, men jeg føler vel at de kunne ha stått på mer for å hjelpe meg overfor Audi. De er jo tross alt autorisert Audi verksted og jeg kjøpte ny Audi der når de fikk lov å selge Audi.

 

Dessverre, så er de nok ikke særlig kompetente på feil som ikke er 'std'. Det merket jeg også på forrige Audi.

 

Dessuten er de langt fra kjappe. Denne føljetongen har tross alt pågått siden november. De brukte over 3 uker på å bytte topp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går det med bilen din?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går det med bilen din?

 

Tja, si det? Skulle egentlig fått den igjen på fredag som var. Alt fungerte fint med den nye blokka, men det lå inne en aksjon på at motorstyringen måtte oppgraderes med ny SW. Når de skulle legge inn den 'hang den seg'. Visstnok noe som skjer fra tid ti annen. Venter derfor på ny ECU...

 

Livet er herlig! : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, si det? Skulle egentlig fått den igjen på fredag som var. Alt fungerte fint med den nye blokka, men det lå inne en aksjon på at motorstyringen måtte oppgraderes med ny SW. Når de skulle legge inn den 'hang den seg'. Visstnok noe som skjer fra tid ti annen. Venter derfor på ny ECU...

 

Livet er herlig! : bh :

 

Bra det ordner seg etterhvert. Makan til uflaks da....

Får du dekket noe av reparasjonen, eller hagler titusenkronene ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra det ordner seg etterhvert. Makan til uflaks da....

Får du dekket noe av reparasjonen, eller hagler titusenkronene ut?

 

Audi/verkstedet dekker ny ECU. De dekker ikke noe på blokka. For toppen gjelder det som jeg har skrevte tidligere, deler + 30% av arbeidet dekkes av Audi. Så du kan trygt si at det blir mange titusenlapper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Triste greier. Jeg hadde rett og slett skrevet et brev rett til Audi i Tyskland, og sett hva de sa.

Slik uflaks og dårlig kvalitet på så ny bil som du har opplevd bør de ikke være bekjent av. Dette burde de rett og slett erstatte. Uansett hvor den er handlet ny. Er jo VAG-produkt uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg hatt min inne til feilsøk og problemet er mest sannsynlig at kjølevæske havner i forbrenningskammer, så da må toppakning byttes. Mekanikeren hadde vært bort en annen A4 med samme problemet, der forsvant åsså kjølevæsken uten spor av lekasje. Byttet pakning og problemet var borte. Er glad problemet mest sannsynlig er funnet og skal fixes:) Skal inn 10mars og stå i to dager for rep av lekasjen og litt annet småplukk:)

 

Må bare si at jeg er super fornøyd med service'n hos Møller i Alta: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg i alle fall endelig fått igjen bilen. Fikk ført inn i serviceheftet "Komplett motor, registerrem og vannpumpe skiftet". 3 år / 100.000 km garanti på det som er skiftet nå.

 

Noen som er på jakt etter en A6? Seriøse bud vurderes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg i alle fall endelig fått igjen bilen. Fikk ført inn i serviceheftet "Komplett motor, registerrem og vannpumpe skiftet". 3 år / 100.000 km garanti på det som er skiftet nå.

 

Noen som er på jakt etter en A6? Seriøse bud vurderes.

 

Hva kostet hele gildet til slutt ? Og hva var egentlig feil med den gamle blokka som forårsaket lekkasjen ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kostet hele gildet til slutt ? Og hva var egentlig feil med den gamle blokka som forårsaket lekkasjen ?

 

Orket ikke å spørre. Er så grundig lei Audi for øyeblikket.

 

Dette er nå en sak mellom If og Audi/forhandler. Lenge leve 'Superforsikring'! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg importerte en A3 med 2.0 TDI Quattro-motor i januar i år. Hentet den ved godsstasjonen en fredag ettermiddag , og hadde vel kjørt et par km da "Kühlmittel"-lampen lyste rett i trynet på meg...litt ustødig i tysk fant jeg etterhvert ut at dette da betydde kjølevæske. Åpnet panseret, og jo, der var det jammen ikke mye kjølevæske gitt. Kjørte rolig til nærmeste bensinsstasjon og etterfylte til rett under max-merket. Så skjedde det samme igjen etter et par km og jeg etterfylte med resten av flasken. Trodde med meg selv det kunne være pga bilen hadde stått for salg et par mnd i Tyskland og kjørte derfor ikke innom (det lokale) verksted før mandag morgen. Da hadde jeg etterfylt med kjølevæske og vann hele helgen. Etter 5 min på verksted ringte mekanikeren og sa det var lekkasje i radiatoren. Han fikk bestilt en ny orginal radiator hos Audi på Forus (Stavanger) som han monterte dagen etter.

Etter det har jeg ikke hatt noen som helst problem med kjølevæske-etterfylling. I tillegg ringte jeg litt forbannet til selgeren i Tyskland og sa hva som hadde pågått. Han tok det opp med Audi og ringte tilbake og sa de skulle betale 70% av hva delen kostet meg. Da jeg sa den kostet meg ca 250-300 Euro sa han: "What? 300€ for a radiator?? You must be fu**ing kidding me!" Men pengene kom på konto sammen med momsen jeg fikk igjen på bilen...

 

Så jeg er vel egentlig fornøyd med den servicen jeg fikk av Audi - i Tyskland vel og merke. Grunnen til jeg ikke gikk til Audi i Norge og skiftet radiatoren var at der var det 2-3 ukers venteliste. Tror dere jeg gadd å vente 2-3 uker på en ny radiator til en bil jeg hadde hatt 3 dager...nope! Great success for det lokale verkstedet!

 

Hvordan er bilen din nå, Ådne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg hatt min inne til feilsøk og problemet er mest sannsynlig at kjølevæske havner i forbrenningskammer, så da må toppakning byttes. Mekanikeren hadde vært bort en annen A4 med samme problemet, der forsvant åsså kjølevæsken uten spor av lekasje. Byttet pakning og problemet var borte. Er glad problemet mest sannsynlig er funnet og skal fixes:) Skal inn 10mars og stå i to dager for rep av lekasjen og litt annet småplukk:)

 

Må bare si at jeg er super fornøyd med service'n hos Møller i Alta: rock :

 

Hvordan gikk det med denne saken? Ble du kvitt problemet? Sliter litt med det samme på min 2.7T, men den bruker i tilegg olje... Dette skjer også ved kaldt vær (dvs minusgrader) men det er ikke konsekvent, det er det jeg synes er så rart...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vel, nå er det jo ikke så kaldt som det var når bilen brukte kjølevæske... men skal på ny langtur idag så får jeg se om den bruker noe... problemet er hvertfall registrert, så skulle samme problemet dukke opp neste vinter så får Audi skru bil igjen selv om reklamasjonen er gått ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.