Audi A4 1.8 TSQ - Ventilproblem / Tikking..

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg A4 1.8 TQS igjen.. Skal hente bilen i dag, og glder meg veldig:) Er litt jobb på den, deriblant så tikker motoren ganske voldsomt avogtil. Bilen går 100% slik den skal, har fulgt servicer osv. Står den på tomgang i noen minutter så kan den begynne å tikke voldsomt. Er som du skrur på en bryter. Etter en stund kan det forsvinne helt, brått.

 

noen som kan hjelpe her? Er ikke lenge siden bilen var inne å fikk skifta kjedestrammer, registerreim++ var vel påkost rundt 11 000 på møller.

 

Trenger litt tips til hva jeg kan gjøre for å få vekk tikkinga.. Oljeskift kanskje? bilen har gått 215k

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noen tråder her om det, var en som skiftet olje og hadde på noe motorrens opplegg, kjørte noen få tusen km, så skifte olje igjen, da var det vekke.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har ikke jeg så mye peiling men. Bytte ventilløfterne kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke ventilen for utlufting av bensintanken du hører tikke da? Den ventilen sitter på den org luftfilterboksen hvis du har denne,den begynner og tikke voldsomt etter en stund på tomgang. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke org. luftfilterboks.. er et kn kit av et slag, men såg veldi hjemmelaga ut! Får se mer på det i morra eller i kveld når jeg har fått tak i bilen:) ellers takk for tips så langt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt olje, og sørg for at oljenivået aldri er under halvveis fra maks, da bør tikkingen bli borte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den ventilen sitter der like herlig og lager bare mer lyd med åpen filter løsning.

Kjøp qmi motor rens og kjør med den i 2-5000km bytt olje.

 

Dra ned buntroa og bytt olje sil og olje pumpe. Kansje en litt dyr og drastisk løsning ofte hjelper det mye og få en skikkelig rens av alle små og trange kanaler som jeg sa ovenfor :)

 

Eller's så kjøp et litt støre olje filter en det som er orginalt. buntroa på de langstilte motorene er mindre en de burdet og litt ekstra olje hjelper på olje trykket :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror problemet kan være tett oljesil ja. Sliter med samme symptom selv, og iblant slår oljelampen inn. Men nivået ligger alltid opp mot fullt, så er vel tett. Skal kjøre en slik oljerens og skifte olje så snart jeg får tid!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om silen er tett eller ei ser man vel veldig lett på oljetrykket, en oljetrykksmåler koster 400 kr, og er no problem og montere...

Dessuten sier noen man kan kjøpe større oljefilter til 1.8t men mitt er orginalt stort så skjønner ikke hvordan et større skal se ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om silen er tett eller ei ser man vel veldig lett på oljetrykket, en oljetrykksmåler koster 400 kr, og er no problem og montere...

Dessuten sier noen man kan kjøpe større oljefilter til 1.8t men mitt er orginalt stort så skjønner ikke hvordan et større skal se ut.

 

Jeg har 4-5bar over 2200rpm og ca 1.5-20bar på tomgang med varm motor,har litt tikking jeg også. Mye SKAL trykket ligge på hvis motoren/oljesil etc er som nytt? : klø :

 

Tror egentlig alle med 1.8T motorene må leve med litt tikking,alle 1.8T motorene jeg har hørt på tikker litt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke den ventilen som sitter i oljefilterholderen da? Den tikker veldig hos meg når det nærmer seg oljeskift, eller jeg har på Castrol olje. Høres best i høyt gir og lav fart om jeg gir forsiktig gass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vell også sies at register kjedet"strammeren kan lage mye "ventiltikking" på disse motorene, en kompis av meg byttet kjedet og strammeren og vips va dethelt stillt. men denne "tikkingen" er jo konstant, tenkte jeg bare skulle nevne det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda Men det forutsetter at resten er i orden først, har du dårlig olje trykk vil kjede strammeren fortsatt lage lyd :\

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var oljepumpa som var slitt etter bare 140,000km på en kompis sin a4 1,8t...... og måtte byttes, for den begynte å tikke plutselig på tomgang....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.