Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurte på om det er noe som vet hvordan klima anlegget på en RS2 fungerer. Jeg har vært hos møller og fylt gass. men det ble ikke stort bedre.

 

Hvor er det man etterfyller gass? Hvor blir det flytende? Noen som har dukumentasjon på dette?

 

Noen som har noen erfaringer eller tips? Har en Verksted håndbok til bilen men det står ikke stort om klima anlegg der...er det samme kilma anlegg som i en audi 80?

 

Hvor mye skal klima anlegget kjøle? like mye som aircondition?

 

Mvh

Tony

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket møller med det samme etter lekkasjer? Har du utette pakninger siger jo gassen like fort ut igjen.

klimaanlegg/klimaautomatikk/aircondition. Mange navn på samme sak. Forskjellen er vel om du har en A/C-knapp og må regulere varme på varmebrytern eller om du har temperaturinnstilling i display :)

Forresten: klimaanlegget styres av en del temperatursensorer og trykkbrytere. Om noen av disse feiler kan det være at klimakompressoren ikke starter i det hele tatt. Du har alltids en mulighet å starte denne manuelt med +12v for å se om det blir kjøling da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

får håpe de fylte på sporstoff da,da er det en lett sak å finne ut hvor eventuelt lekkasje er,starter kompressoren da? er det for lite trykk så starter den ikke pga lavtrykksbryteren,for høyt ikke pga høytrykksbryteren,kan jo være en gåen bryter,evnt kompressor..,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville gått igjennom OBD-kodene(OnBoardDiagnostics) på klimaen for å se etter eventuelle feilkoder der.

LINK TIL POST MED OBD-KODELISTE

Er du usikker på hvordan du kommer inn i OBD'en så kan du jo bare bli med på neste lokallagstreff for det er flere som har gjort dette før der.

Ellers så går jeg ut ifra at kjølingen skal være lik på et a/c-anlegg og et klimaanlegg i samme bil. Jeg fikk byttet kjølemedie ifjor og klimaen min kjøler som bare det. Det ble etterfylt 0.8kg R134a på min, så hvis du fikk noen papirer fra Møller så kan du jo sjekke hvor mye som ble fylt opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker og bukker for svarerene. Har ikke hørt om OBD før!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisan

Har du tabellene til Feilpunkter 52 og 53?

Mvh

Tony

 

Opprinnelig postet av Petter Schrøder

Jeg ville gått igjennom OBD-kodene(OnBoardDiagnostics) på klimaen for å se etter eventuelle feilkoder der.

LINK TIL POST MED OBD-KODELISTE

Er du usikker på hvordan du kommer inn i OBD'en så kan du jo bare bli med på neste lokallagstreff for det er flere som har gjort dette før der.

Ellers så går jeg ut ifra at kjølingen skal være lik på et a/c-anlegg og et klimaanlegg i samme bil. Jeg fikk byttet kjølemedie ifjor og klimaen min kjøler som bare det. Det ble etterfylt 0.8kg R134a på min, så hvis du fikk noen papirer fra Møller så kan du jo sjekke hvor mye som ble fylt opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tony Eskedal

Har du tabellene til Feilpunkter 52 og 53?

 

Gå inn på samme posten som er linket til ovenfor. Laster du ned "ForklaringFeilkoder" finner hva de eventuelle feilkodene betyr.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.