#1 Skrevet November 1, 2007 Er det noen som kan fortelle meg hvor vanskelig det er å bytte toppdekselpakning på 1.8T AEB? Er dette noe jeg som hobbymekaniker LIGHT kan klare, eller kan jeg like greit sette bort jobben først som sist? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2007 Dette er grei skruing... Må av med coilene og så er det muttrer rundt dekslet. Du ser hva som må av når du tar av plast dekslet på motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2007 Kurant jobb det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 1, 2007 Tror en hobbymekaniker LIGHT klarer dette veldig bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 1, 2007 spørs bare om tettninga på kjedestrammeren også har lekksje (veldig vanlig), for å skifte denne bør du vite hva du driver med. Krever at du er hobbymekaniker MEDIUM eller høyere:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 1, 2007 spørs bare om tettninga på kjedestrammeren også har lekksje (veldig vanlig), for å skifte denne bør du vite hva du driver med.Krever at du er hobbymekaniker MEDIUM eller høyere:) Tror neppe det er lekkasje der, har nettop hadd bilen inne på service, og ba dem i den forbindelse å gå nøye gjennom alt, sånn at jeg kan utbedre det som ikke er bra, og det var kun toppdekselpakningen, en bærearm, og en bakakselforing som måtte byttes. (i følge verkstedet hvertfall...) Skal bli spennende å se hvordan dette går, er som sagt mekaniker LIGHT, så det er sikkert fort gjort for meg å klare å krølle det til:o Den som lever får se:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 1, 2007 hvor lang tid kan jeg forresten regne med å bruke på dette? et par timer? eller snakker vi betydelig mye mere? Merker at jeg er totalt grønn på dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 1, 2007 Det skulle ikke ta et par timer engang. Bare viktig å rengjøre anleggsflatene på topp og toppdeksel før du monterer den nye pakningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 1, 2007 Og ha litt silikon eller pakningsmasse tilgjengelig. Er to steder pakningen ligger i ett nesten 90 graders hjørne, og der skal en ha på en beskjeden mengde pakningsstoff, ellers kan det hende det ikke blir tett. Punkt 2, må ikke skru altfor hardt på igjen, da risikerer du at dekselet løfter seg mellom boltene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 2, 2007 brukte ca 1 time på dette selv, men som de andre sier veldig vikti å bruke pakningsmasse i tillegg! veldig grei og fin jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 2, 2007 brukte ca 1 time på dette selv, men som de andre sier veldig vikti å bruke pakningsmasse i tillegg! veldig grei og fin jobb. Hvor får jeg tak i det da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 2, 2007 Hvor får jeg tak i det da? Mekonomen,BilXtra etc. Pakning på tube.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...