Turbofemmer (2.2) i Audi 80 2,8 q 1994 Sedan ?

Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål angående å montere en s2 motor (3b) i en audi 80 2.8.

Medfører dette noen problemer angående motorfester? Girkassefester til ei 6trins kasse fra rs2?

 

Vist noen har noen tips/triks angående dette så tar jeg imot alt med åpne armer!

 

(Ps: Haster litt, så raske svar er ett must)

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk høre at alle B4 sedan karosseri hadde like motorfester.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal kunne bruke samme kasse og fester som du har.. traversene på bilene er jo like... om jeg ikke husker feil så er stort sett det eneste forskjell på understellet ditt fra en s2 er at du ikke har femboltnav. Skal ikke si det altfor sikkert da jeg aldri gadd å sjekke så veldig nøye

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk høre at alle B4 sedan karosseri hadde like motorfester.......

 

da er det en for og en imot, jeg tror IKKE det... mulig jeg blander med typ 89 karosseriet da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke 2,8 quattro 5bolts da? mener iallefall 2,6 quattro har det....?? mulig det er jeg som er på bærtur men... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke 2,8 quattro 5bolts da? mener iallefall 2,6 quattro har det....?? mulig det er jeg som er på bærtur men... :D

 

Ingen B4 untatt S og RS har 5 bolts orginalt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg kikka litt i familiealbumet.

 

Aleks: Etter hva jeg kan se er motorfesta ulike på v6 og femmer.

Hallvar: Ser ut som 2.6 og 2.8 har 5 bolts nav de også.

 

Ikke skyt meg om jeg tar feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg kikka litt i familiealbumet.

 

Aleks: Etter hva jeg kan se er motorfesta ulike på v6 og femmer.

Hallvar: Ser ut som 2.6 og 2.8 har 5 bolts nav de også.

 

Men det har de ikke... er fire på dem og:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jon arne: Kan du legge ut bilde av forskjellen på 5cyl og v6? Er nok 4bolts ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fant noen forskjeller når jeg drømte om dette... trodde jeg hadde lagt ut noen bilder av familiealbumet her på forumet men... skal lete litt...

 

Her fant jeg et bilde:

Mener de innringede delene er de som er sveiset i karosseriet, men er ikke sikker..

b4.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips folkens, bare å komme med meir!

2.8 v6 har 4 bolts, var igrun ganske sikker på det da : klø :

Holder en liten finger med på Hallvard her :P

(Men det spiller igrun INGEN rolle, er motor å girkasse som er interissant for meg)

 

Men det skulle vel ikke by på problemer å bygge om motor/girkasse fester til s2 om det er forskjellig?

(Mulig jeg kan få bekreftet dette på en bil imorra)

 

Edit: Her er ett bilde av en V6 2.8. Altså med 4 bolts!

1660820-bilde1-p7140024.jpg

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan se ut som v6'en kom med både 4 og 5 bolts, alt ettersom den hadde 15" og 16" hjul? (om man skal stole på albumet)

 

Mener på det er vanlig å sveise inn i rammevangen den biten Magnar ringa rundt her, slik at motorfesta passer på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips folkens, bare å komme med meir!

2.8 v6 har 4 bolts, var igrun ganske sikker på det da : klø :

Holder en liten finger med på Hallvard her :P

(Men det spiller igrun INGEN rolle, er motor å girkasse som er interissant for meg)

 

Men det skulle vel ikke by på problemer å bygge om motor/girkasse fester til s2 om det er forskjellig?

(Mulig jeg kan få bekreftet dette på en bil imorra)

 

Mvh

 

Bare og holde med meg ja! Er jo uansett fort gjort og bytte til 5bolts!

 

Men du får nok til og lage egne fester om V6 festene er forskjellig.. Vil tro at det ikke er allverden forskjelll, men har dessverre aldri sett i et slikt motorrom og gjort meg opp en mening..

 

Så kjør på Urke! Jo flere gromme sedaner, jo bedre : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at jeg mente at det var 5bolts, var at jeg kikka på en 2,6 q avant en gang.... og der var det s2 16" alu felger på vinterfelgene..... 5bolts.

Kan jo være at det var bytta nav.... men lite trolig :)

 

Jaja... whatever...... stå på Urke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunnen til at jeg mente at det var 5bolts, var at jeg kikka på en 2,6 q avant en gang.... og der var det s2 16" alu felger på vinterfelgene..... 5bolts.

Kan jo være at det var bytta nav.... men lite trolig :)

 

Jaja... whatever...... stå på Urke :)

 

Mange felger som er like! Så en cab med Bolero hjul for noen år siden, da jeg var uopplyst! Men det viste seg at man fikk disse som 4-bolt.. Dette ble litt offtopic, men sjitt au!:shf:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting til.. Har 2.8`n stabstag forran å bak :confused:

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting til.. Har 2.8`n stabstag forran å bak :confused:

 

Mvh

 

Mener det ja!

 

Kan du sveise så hadde jeg nok fjerna festene du har og sveisa på nye 5sylinder braketter.... de koster ca 1500 for begge :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tips folkens, bare å komme med meir!

2.8 v6 har 4 bolts, var igrun ganske sikker på det da : klø :

Holder en liten finger med på Hallvard her :P

(Men det spiller igrun INGEN rolle, er motor å girkasse som er interissant for meg)

 

Men det skulle vel ikke by på problemer å bygge om motor/girkasse fester til s2 om det er forskjellig?

(Mulig jeg kan få bekreftet dette på en bil imorra)

 

Edit: Her er ett bilde av en V6 2.8. Altså med 4 bolts!

1660820-bilde1-p7140024.jpg

 

Mvh

 

hehe, gamle bilen min jo, for mangen år siden:) Denne er vel og merke fwd. Kanskje quattro utgaven hadde 5 bolts.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, gamle bilen min jo, for mangen år siden:) Denne er vel og merke fwd. Kanskje quattro utgaven hadde 5 bolts.

 

NEI ! Slutt nå denne diskusjonen om 5bolts! KUN S2 OG RS2 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, såså. Da er der utelukket iallefall:):):):):):):):):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må bare bruke brakettene til en 5'er (B4), ellers er det like mht innfesting. mener det også gjelder om du skal ha på plass en 6tr. kasse, altså bruke braketter til en 6tr. Men det er jo endel som har montert 6tr. kasse her, så de kan nok svare 100%.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må bare bruke brakettene til en 5'er (B4), ellers er det like mht innfesting. mener det også gjelder om du skal ha på plass en 6tr. kasse, altså bruke braketter til en 6tr. Men det er jo endel som har montert 6tr. kasse her, så de kan nok svare 100%.

 

Ja, 6t kasse må ha festene til 6t, og hvis du ikke vil jokke med å shimse ut et av festene så ville jeg skaffa en 6t travers. Men det letteste er å bruke det man har fra før av :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange felger som er like! Så en cab med Bolero hjul for noen år siden, da jeg var uopplyst! Men det viste seg at man fikk disse som 4-bolt.. Dette ble litt offtopic, men sjitt au!:shf:

 

Jepp ,vet godt om 4bolt bolero...

 

Men jeg VET den hadde 5bolts.... og har siden trodd at alle hadde 5bolts av 2,6 og 2,8.... sikkert bytta nav på den jeg så på da vettu: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det ja!

 

Kan du sveise så hadde jeg nok fjerna festene du har og sveisa på nye 5sylinder braketter.... de koster ca 1500 for begge :)

 

Takk for svar folkens : ja :

 

Ja, kan å sveise. Men blir montert knivstag anyway.. Lurte igrun bare for å lure :P

Da har jeg fått vite det jeg trengte.. Så takk igjen ;)

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.