Anbefalte innlegg

Hadde bilen inne til takst i går. Har ikke fått den endelige taksten enda, men litt forsiktig synsing fra takstmannen tilsa skader i titusenkronersklassen. Må innrømme at jeg er helt i kjelleren for tiden, føler meg fullstendig rettsløs. Det sier seg nesten selv at jeg ikke kan reparere skaden uten å blande inn forsikringsselskapet. I verste fall må jeg ta det som en kasko-skade som resulterer i 4000,- i egenandel og et gigantisk bonustap. Mitt siste håp er at innboforsikringen til moren til denne ungen dekker skadene. Hører forøvrig med til historien at den andre ungen som er innblandet i ugjerningen nekter for å ha vært med: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva finner du ut da?

så jævelig kjipt dette...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva finner du ut da?

så jævelig kjipt dette...

 

Snakket med moren til den ene guttungen i dag, hun er villig til å gjøre opp for guttungen sin. Fortalte meg også at den andre guttungen som var med har kommet usannheter rundt denne hendelsen, så foreldrene hans vil få en ny henvendelse fra meg. De skal få enda en sjanse til å ordne opp ellers så ender det med politianmeldelse. Regner ikke med at politiet kan gjøre så mye, men hadde vært særdeles tilfredstillende for meg hvis de kontaktet familien og lot sønnen svare for et og annet. Blir evt. ikke første gangen politiet må snakke med guttungen, sikkert ikke siste heller. Han virker som en jævlig kald fisk: mad :

 

Skaden beløper seg forresten til over 9000,-. Er i grunn bare noen dype striper, men de er gjennom lakken og langt inn i grunningen så det må legges i litt farge og ny klarlakk. Jævlig surt å måtte begynne å lakke på en helt ny bil.

 

Litt positivt har det også vært; nye felger har ankommet til bilen.........Gleder meg til våren!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er heldig som vet hvem som skadet bilen din Kjell, Jeg har en 2 mnd gammel Rød Audi A3 TFSI som nettop ble utsatt for hærverk, dvs kniv i alle 17" vinterdekk, brukt kniv til å lage kryss på panser, skrapt opp hele den ene siden, og en ufårståelig dårlig halvnorskengelsk settning på andre siden av bilen. Så bilen må så å si omlakkerest !!

Bilen til naboen fikk kun 4 flate dekk, litt heldigere..

 

Så du kan være glad det ikke var større skader du fikk;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er heldig som vet hvem som skadet bilen din Kjell, Jeg har en 2 mnd gammel Rød Audi A3 TFSI som nettop ble utsatt for hærverk, dvs kniv i alle 17" vinterdekk, brukt kniv til å lage kryss på panser, skrapt opp hele den ene siden, og en ufårståelig dårlig halvnorskengelsk settning på andre siden av bilen. Så bilen må så å si omlakkerest !!

Bilen til naboen fikk kun 4 flate dekk, litt heldigere..

 

Så du kan være glad det ikke var større skader du fikk;)

 

I svarte! Hvilke nabolag bor du i? Det er jo bare så utrolig kjipt ut at man sitter med tårer i øynene når man leser det. 2 mnd gammel bil og nesten hellakkering, samt 4 ødelagte dekk, kan tenke meg at humøret ditt er på topp. Det verste er vel at du må dekke inn hele denne skaden selv på kasko?

 

Kan jo komme med en oppdatering angående min sak. Snakket med guttungen som ikke vil innrømme noe. Han kom sammen med faren og søsteren. Han vil fortsatt ikke innrømme noe og vil nå bli anmeldt til politiet for hærverk. Da jeg sa at han kom til å bli anmeldt, bare lo de litt hånlig og gikk. Trivelige folk!

 

Har en overraskende god dialog med politiet. Det viser seg at gutten har vært innom der før. Da jeg sa navnet så ble det svart i andre enden:" Åja, han ja". Var helt sikker på at politiet bare kom til å si at de ikke har ressurser til å etterforske slike saker, men det viste seg faktisk at de var oppriktig interessert i å få til et avhør av gutten.

 

Har jo også en mulighet å klage familien inn for forliksrådet. Mye man kan gjøre hvis bare man gidder, men man kommer ikke alltid så langt med det. Viktigste for meg er å bevise ovenfor denne familien at jeg ikke aksepterer oppførselen til denne gutten. Om jeg får pengene igjen er en annen sak: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint at du forfølger drittungen. Hvis politiet vet nok om han til å si "å, han ja" når du prater med de, så kan han umulig være spesielt vel oppdratt :P Håper du dekt skadene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipe greier sånnt. Ser du bor i samme område som meg.. Hadde og en lignenede ting som skjedde med forrige bilen min, noen småunger som tegnet med en stein eller noe over hele panseret. Så jo helt jevlig ut, men skulle heldigvis få lakket panseret på nytt pga reklamasjon, så var jo litt flaks at det skjedde akkuratt da.

 

Virker litt for meg som det er flere unger nå enn før som gjør akkuratt som de vil og finner bare på jevelskap. Tror endel smårakkere hadde hatt godt av litt ris av og til, og lært seg litt respekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipe greier sånnt. Ser du bor i samme område som meg.. Hadde og en lignenede ting som skjedde med forrige bilen min, noen småunger som tegnet med en stein eller noe over hele panseret. Så jo helt jevlig ut, men skulle heldigvis få lakket panseret på nytt pga reklamasjon, så var jo litt flaks at det skjedde akkuratt da.

 

Virker litt for meg som det er flere unger nå enn før som gjør akkuratt som de vil og finner bare på jevelskap. Tror endel smårakkere hadde hatt godt av litt ris av og til, og lært seg litt respekt.

 

Ja, jeg bor bare et steinkast unna deg (ja, jeg vet hvor du bor og kjenner søsteren din:))

 

Det er rett og slett skikkelig frustrerende med drittunger som ikke vet forskjell på rett og galt. Du var jo i grunn litt heldig da. Hell i uhell som man sier.

 

Enig med deg i at det det virker som om unger i dag gjerne har mindre respekt for andre og andres eiendom. Med fare for å starte en stor diskusjon angående fysisk avstraffelse av barn så er jeg enig med at enkelte unger burde hatt ris. Jeg fikk ris når jeg gjorde noe galt og tror ikke jeg har tatt skade av det.

 

 

En liten oppdatering av min sak: Har hele tiden trodd at disse ungene var 12 og ble 13 i år, men det viser seg at de blir 15!! Har hele tiden følt at de virket veldig "gamle" for alderen og det er jo da ikke så rart:o

 

Han ene er nå politianmeldt så får vi se hva som kommer ut av det. Politiet har vært utrolig hyggelige i denne sammenheng. Veldig positivt overrasket.

 

Får ta en ny runde med forsikringsselskapet da jeg regner med at krav om regress stiller seg litt anerledes da ungene er nesten 15 år gamle. Da bør man vite bedre. Det som er veldig negativt i denne sammenheng er at de var 2 og en av dem nekter: mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det på tide med en liten oppdatering her. Har fått brev fra Hordaland politikammer at saken er henlagt. Nå ble jeg jo ikke veldig overrasket over dette. Gutten var under den kriminelle lavalder da det hendte og da er det begrenset med ressurser de kan bruke på dette.

 

Så til det positive; foreldrene til den andre gutten har betalt halvparten av det skaden koster å reparere. Jeg tror jeg kommer til å si meg fornøyd med det. Orker rett og slett ikke å straffeforfølge den andre jævelungen noe mer. Både jeg og Politiet er rimelig overbevist om at han kommer til å få straff i nær framtid da han kommer sikkert ikke til å avslutte sin negative framferd sånn over natten.

 

Da er det bare å få bilen reparert. Har kjøpt inn en del som skal lakkes samtidig så da kommer det jo noe godt ut av det også. Blir litt forandringer på bilen til sommersesongen......;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: eek : Hvor på Askøy holder disse småpøblene til? Kjekt å vite hvilket nabolag jeg ikke bør parkere bilen min i..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han som går "fri" for dette må slite veldig med seg selv nå.

Ikke bare er politiet innblandet, han har sannsynligvis løyet til familie, venners famile osv.

Også har han jo kameraten som har fått en stor del av skyld, der er sikkert stemningen god.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: eek : Hvor på Askøy holder disse småpøblene til? Kjekt å vite hvilket nabolag jeg ikke bør parkere bilen min i..

 

Jeg bor i Krokåsfeltet. Utrygt nabolag:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han som går "fri" for dette må slite veldig med seg selv nå.

Ikke bare er politiet innblandet, han har sannsynligvis løyet til familie, venners famile osv.

Også har han jo kameraten som har fått en stor del av skyld, der er sikkert stemningen god.

 

Ja, tror ikke forholdet til kompisen blir det samme igjen for å si det slik: rolleyes

 

For å si det slik, ikke første gangen politiet er innblandet og garantert ikke siste. Håper bare at min sak gjør det det lettere å få ham dømt neste gang. Litt hevngjerrig føler jeg at jeg har rett til å være....

 

Dessverre virket det som om faren var like dum som sønnen: bh : Han lo akkurat like godt av meg som sønnen når jeg lovet dem en politianmeldelse, artige folk....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen er dømt til å ende opp som kjeltringer.

Husker min far sa det om en ni år gammel gutt her, prata med han om det tilfeldigvis her en dag.

"Han følger oppskrifta" sa fattern. Denne 'gutten' er nå 16, har vært inn og ut av div ungdomshjem og gir totalt faen. Der er jeg sikker på at det ikke er foreldrene som har gjort feil. Rart: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.