Forskjeller på instrumentpanel typ44 nye dashbordet

Anbefalte innlegg

Er det forskjeller på instrumentet til de forskjellige motoralternativ osv til typ44 1988->

Vet det er forskjeller med tanke på kjørekomputer/autocheck systemet.

Det jeg har er fra en audi 100 sport, med kjørekomputer for turbotrykk,forbruk osv og den check skjermen som viser feil på bremser o.l.Speedometeret går til 280.

Har en del småproblemer med mitt som jeg ikke finner ut av (hoppende speedometer og flere lys/lamper som blinker ved dimming av lys/blinklys osv) derfor tenkte jeg å bytte speedometer.

Må jeg ha fra sport, eller går det med noe fra 200? Regner med jeg må ha fra en turbobil for å få alle funksjonene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du turbomotor trenger du fra en bil som også har turbo. Har du autocheck trenger du fra bil med autocheck. Har du kjørecomputer trenger du fra bil med kjørecomputer. ;)

Altså kan du bruke fra en hvilken som helst 100/200 med turbo, kjørecomputer og autocheck. Jeg tror kjørecomputer og autocheck var standard på alle turbo, så burde være greit å finne. Fra 200 20v passer også, men da får du turteller med rødmerking fra 7000, ikke 6200 eller hva det er på 10v turbo.. :)

En annen sak er at de problemene du har sannsynligvis er relativt enkle å fikse. La meg gjette - bl.a. blinklysindikatorene til begge sider lyser svakt når lyset på bilen står på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen sak er at de problemene du har sannsynligvis er relativt enkle å fikse. La meg gjette - bl.a. blinklysindikatorene til begge sider lyser svakt når lyset på bilen står på?

Stemmer godt det. Pluss at resten blir litt svakere når de lyser.

Til vanlig

inst3.jpg

Med langlys. Blinklys lyser, og lys i kjørekompiter, autocheck og speedometer blir svakere. Ikke fullt så mye som det ser ut som på disse bildene da.

instr.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hvordan dette eventuelt kan fikses lett da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker. Har også det problemet med hoppende speedometer. Men trodde dette var giveren, ettersom gjennomsnittsmåleren står på ca 18km/t når jeg kjører rundt 80(Når jeg nuller den ut).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er samme problem som jeg har! Snakket med Kay Langhelle her på forumet, og han mente (om jeg skjønte riktig) at speedometersignalet går gjennom speedometeret på vei til kjørecomputeren, slik at dårlig kontakt mellom kretskortet og selve speedometeret også vil tulle med signalet til kjørecomputeren.. Kommer til å gå over alle kontakter og loddinger i løpet av helgen, så får jeg håpe at alle mer eller mindre sporadiske feil forsvinner.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki. Hadde vært fint om du hadde knipset et bilde også.

Men skal høre med en kompis om han kan gå over litt for meg, da jeg kan garantere at det ikke blir noe bedre i allefall om jeg skal lodde selv :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.