Kluss og kødd rundt defa alarm. Serie 500

Anbefalte innlegg

Ja, får vel fortelle historien om en ung mann som ville ha fjernstyrt alarm/sentrallås på audi a6'n sin.

Etter mye søking på internett, fant jeg ut at den beste metoden for å finne nødkoden var å skru ut dashen og finne serialnummeret på defa'n min. Jeg gikk så til bilradiospesialisten for å få tak i defa nøkkel til denne. Da defa nøkkelen ikke reagerte, fant vedkommene på bilradioen at det var best å bestille en feilsøkingstime.

Inn på feilsøking bar det, og defa-fyren fant ut av at denne alarmen trengte man orginalnøkkelen for å kode. (noe jeg også hadde funnet ut av hadde jeg bare lest manualen litt mer nøye! : bh : derav spart 300kr)

Så gikk jeg opp til Gumpens Auto Vest, forklarte problemet. Dette hadde de "aldri hørt om". Men etter mye om og men kom det en mekaniker som sa at disse enhetene gikk på samme frekvens. Jeg bestilte så ny nøkkel og sendeenhet (flat nøkkel med innslipte spor til dere som lurer). I dag var jeg oppe og henta den, så når jeg kommer hjem ser jeg til min store forbauselse at den nye nøkkelen og sendeenheten ikke passer sammen. Og at den nyslipte nøkkelen fra fabrikk, ikke funker i noen låser, heller ikke i tenningslåsen, selv om de bestilte etter chassinummer. : klø :: klø : (dårlige bilder med på sendeenhet står det "AO1C" og på nøkkelen "8P0, ser også ut som om sendeenheten er litt "eldre" og at nøkkelen er av den nyere typen, hvordan kan de ha bestilt dette feil? : klø : )

hmm (WinCE).jpg

Vel, her kommer egentlig spørsmålet, jeg har fått tak i nødkoden. Jeg fikk koda den uten problem, men den funker fortsatt ikke. Nødkoden skal være riktig, da jeg fikk denne av bilradiospess.

Har det noe å si med at nøkkelen og sendeenheten ikke passer? Må disse passe/ "være connected" for at det skal funke??

Er nødkoden feil?

Eller rett og slett defa alarmen som er gått til h....

What to do?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.