#1 Skrevet September 5, 2004 Har snakket om dette før..men har nå tatt feilsøking på instrumentpanel og fant en jordingsfeil..nå viser alt som det skal. Så er spørsmålet. Da det gjald instrument så fikk jeg før ut max ladetrykk 2,69 på instrument (ink atmosfæren) og dette ble påvist til 1,69 bar korrekte bar. Nå etter feilsøking så viser instrumentpanelet 2.12 (ink atmosfæren)!! Skal vi dele dette på 2 for å få eksakte bar eller trekke fra 1? Ble litt usikker...Har ikke brukt bartrykksmåler enda,men må vel ta dette til uka for å få helt korrekte tall. forbruk; 1,1/0,85/0,95 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 6, 2004 ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 6, 2004 Du skal trekke ifra 1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 6, 2004 Opprinnelig postet av Øyvind Bredland Du skal trekke ifra 1 Takk!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 6, 2004 Snakka akkurat med en kar nå som hadde kjøpt seg et "340hk" chip til en S4. i tillegg hadde han chimset opp wg-fjøra. Han påsto at måleren i instrumentene viste 1,4-1,8 på max pådrag og da er mitt spørsmål: viser S4 instrumentene bare overtrykk eller viser det som mitt absolutt trykk? Hvis det viser absolutt så kan ikke det chippet virke noe særlig i og med at det står 1,7 på min måler uten chip.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 6, 2004 du sier noe der ja..hmm. husker jeg ikke feil så er det ink overtrykk på s4/s2'en også. Værtfall på de jeg har kjørt. Men de som har "fasit" kommer vel med svar her regner jeg med. Så nå lader min 1,1 og den skal ikke trimmes mer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 6, 2004 Samtlige biler med 2.2t og digitale målere viser totalt trykk. Dvs at du må trekke fra 1 bar på alle. Uansett om det er 200 eller s4. Så da stemmer ladetrykket ditt Bjørn Tore. Du har altså en chippet 20v. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 7, 2004 Dersom map sensor oppgraderes fra 200 eller 250 kpa til 300 kpa (3 bar map) mener jeg at den viste verdien blir feil. Så da må du ha manuell måler eller lære deg å konvertere i hue... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 8, 2004 Stemmer det. Tror jeg gikk opp til 250 og da måtte jeg trekke fra 0.4 på den digitale måleren for at det skulle stemme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...