#1 Skrevet November 2, 2007 Hei Har koblet ut sikkerhetssele-pipinga. Dvs den kontakten som gjør at bilen piper dersom man ikke har på sikkerhetsselen og sitter i setet. Selv pleier jeg alltid å bruke selen i bilen, men har en postkasse ca 10 meter fra huset på godt opplyst vei, og blir alltid irritert når jeg må høre på den pipinga inn til garasjen. Så jeg koblet den ut. Det jeg lurte på, var om det var noen fare forbundet med dette? Tenkte spesielt på Airbagen. For jeg vet jo ikke om jeg har koblet ut "sitte"-føleren. Og jeg har hørt at enkelte biler har en slik sitteføler forbundet med airbagen, slik at airbagen ikke løser seg ut dersom det ikke sitter noen i setet alikevel. Og det kan jo bli problematisk i en eventuell kollisjon, da jeg etter å ha koblet ut føleren teoretisk sett ikke "sitter" i bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2007 Det er vel en sensor i selen da. Altså, i låsen. Godt mulig du kan ta ut den kontakten og lage en forbindelse mellom punktene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 2, 2007 Jeg ville ikke gjort noe slikt, i tilfelle dette går inn på airbag-opplegget også. Vil jo tro det. Varsel for selen synes jeg det bør være på alle biler:) Alternativt hvis du absolutt vil fjerne det, ville jeg undersøkt om det kan programmeres bort med vag-com. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 2, 2007 Jeg er ganske sikker på at det kan programmeres bort med vag-com. Har ikke gjort det i en A4 B7, men har gjort det i en A3 8P. Der kunne en velge mellom europeisk varsling og amerikansk (den maser mindre og ikke så lenge) eller deaktivere varslingen helt. Programmeringen gjøres kun mot instrumentet hvor selve varslingen er, ikke i airbag modulen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 19, 2007 hva går jeg inn på i VAG-COM da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 19, 2007 hva går jeg inn på i VAG-COM da? 17--- instrument tror jeg, og endre softcoding.. til hva vet jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...