#1 Skrevet November 2, 2007 kjørte akkurat en kompis inn til byen, bilen gikk fint som bare det.. stoppet bilen tok en røyk startet den igjen og da hørtes den ut som en snekke!!!!! liksom som om den gikk på 3 sylyndre? motoren står sånnn småelig og rister også stinker det katelisator, bilen er nylig chippet, kan det være at det har fucked den opp? eller åssen grunn kan det være til at den plutselig ble sånn? rart at det skjer sånn i løpet av 5minutter!! håper på svar, skjønner ikke hva dette er: gråter : mvh anders standal 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2007 kjørte akkurat en kompis inn til byen, bilen gikk fint som bare det.. stoppet bilen tok en røyk startet den igjen og da hørtes den ut som en snekke!!!!! liksom som om den gikk på 3 sylyndre? motoren står sånnn småelig og rister også stinker det katelisator, bilen er nylig chippet, kan det være at det har fucked den opp? eller åssen grunn kan det være til at den plutselig ble sånn? rart at det skjer sånn i løpet av 5minutter!! håper på svar, skjønner ikke hva dette er: gråter : mvh anders standal dette skjedde også med min. da var det tenningsmodulen. se om du får låne deg en som fungerer å prøv! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 2, 2007 Kan være tennings modulen eller coilene. Har 4 stk. coiler tilsalgs forøvrig... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 2, 2007 Kan være tennings modulen eller coilene. Har 4 stk. coiler tilsalgs forøvrig... må jeg bytte alle coilene da eller finne ut hvem som er gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 2, 2007 må jeg bytte alle coilene da eller finne ut hvem som er gåen? bytt plass på coilene, så finner du ut hvor den ikke går! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 3, 2007 Prøv først å koble av/på ei og ei dyse til du finner den sylinderen den ikke går på. så prøver du å bytte om coilene å se om feilen flytter seg til den andre sylinderen. Om feilen flytter seg er coilen defekt, viss det ikke blir noe forskjell bør du se på sluttrinnet ditt. Får du ikke tak i sluttrinn å teste med kan du enkelt bruke en diode-prøvelampe å se om du får signal ut på alle 4 utgangene. har forresten en coil til salgs for en billig penge;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 3, 2007 Akkurat d same skjedde med min 1.8t for 3 måneder siden.. Det var ein kontakt på tenningsmodulen som var brent. Berre å bruke eit multimeter å måle kontaktene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 3, 2007 En tur til møller og diagnose test vil avsløre feilen. Opplevde samme symptomer på en A6 for kort tid siden, bilen gikk som ei bøtte med dritt, det viste seg å være coilen på sylinder nr 1. Eieren betalte 460.- for 1 stk coil på møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 3, 2007 Kan bare plugge av en og en coil...da finner du ut hvem så ikke funker...bytt så plass med en annen coil og prøv igjen. Er feilen på samme sylinder igjen er det tenningmodulen. flytter feilen seg er det coilen som er def. Ny tenningsmodul koster ca 1500.- Den sitter oppe på luftfilterboksen...tar 3 sec å bytte 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 3, 2007 En tur til møller og diagnose test vil avsløre feilen. Opplevde samme symptomer på en A6 for kort tid siden, bilen gikk som ei bøtte med dritt, det viste seg å være coilen på sylinder nr 1. Eieren betalte 460.- for 1 stk coil på møller. Da har han gjordt et scoop....Mener at coilene koster nesten 1500,- per stk hos Møller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 3, 2007 Da har han gjordt et scoop....Mener at coilene koster nesten 1500,- per stk hos Møller... Måtte bytte coil på en A3 1,8 TSQ jeg hadde i 2006 og der betalte jeg rett rundt 1200.- for alle 4 coilene hos Møller. Det var med klubbrabatten Så den prisen Ben nevner stemmer nok ganske så bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 3, 2007 jeg tok ut alle coilene for og sjekke og den eneste coilen som ikke hadde virkning for motoren når jeg tok ut kontakten var nr1, prøve og bytte den da. takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 6, 2007 har nå funnet ut at det ikke er coilene eller dysene og har byttet plugger!! hva kan det være? er litt lei og ikke ha bil nå, kan det bare være tennings modulen nå? går ikke rent på sylynder 2, hadde vag com på den igår men sto bare feil på syl 2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 6, 2007 hva sier vagcom da? At det er coil2? eller bare feil på syl 2? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 6, 2007 har nå funnet ut at det ikke er coilene eller dysene og har byttet plugger!! hva kan det være? er litt lei og ikke ha bil nå, kan det bare være tennings modulen nå? går ikke rent på sylynder 2, hadde vag com på den igår men sto bare feil på syl 2 min gikk heller ikke på sylinder nr.2 få lånt deg en tenningsmodul eller kjøp deg en ny. så er nok problemet løst! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 6, 2007 har nå funnet ut at det ikke er coilene eller dysene og har byttet plugger!! hva kan det være? er litt lei og ikke ha bil nå, kan det bare være tennings modulen nå? går ikke rent på sylynder 2, hadde vag com på den igår men sto bare feil på syl 2 Har du byttet om på coilene da? Finner fort ut om det er tenningsmodulen da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 7, 2007 var tennings-modulen!! tusen takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 9, 2007 var tennings-modulen!! tusen takk for svar FIkk samme problem på Mandag Har du kjøpt deg ny tenningsmodul? Bestilte i dag på Møller, fikk pris på 2250,- Syntes det var mye for den lille dingsen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...