#1 Skrevet November 3, 2007 nå har det seg sånn at jeg har hoppa i det, og er på dypt vann.... har fått ordna meg g60 motor, med kasse, og et el-nett tilpassa einser-sikringsholdern. det jeg da mangler foreløpig er å få girkassesystemet på stell. holder det med å kjøpe vire-overføringa og bruke "spaken" orginalt, eller er det mulig å putte ei 5 trinns gti-kasse fra G1 på G60 motor slik a jeg bruker orginale gir-overføringa? søkte litt, men vanskelig å snevre inn søket til riktige treff....finnes det noen gode tråder som tar for seg samme problemstillinga kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 3, 2007 For å bruke G60 kassa(02A) trenger du: wire overføring m/girspak Scirocco 16V høyre drivaksel eller korte en annen drivaksel 15mm som det passer 100mm indre drivledd på. andre girkasse fester bygge om til hydraulisk clutch eller bruke de delene her viss du vil gå for wire clutch. bracket for mech. clutch operation : 02A 141 708B boot for mech. clutch operation : 02A 141 728 clutch cable : 357 721 335E Jeg lagde noen slike girkassefeste sett for en tid tilbake, tror jeg har igjen en prototype enda er ikke perfekt passform de, men fikser det lett med vinkelsliper og sveiseapperat. De kan du få om betaler frakta... Du kan prate med Andreas Olsvik han setter i G60 kasse i mk1'er sin... Er mye enklere å bruke 020 kasse(slik som sitter i 1'ern din fra før), de tåler jo ikke så mye juling, men en 200hk går fint.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 3, 2007 da er det utvilsomt enklest å bruke einserkassa! takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 3, 2007 Jeg har 020 kasse i min, med ca 190hk G60 motor. Har gått fint hittil ihvertfall og jeg tror nok bilen virker endel "sprekere" med enn kortgira 020 kasse enn en 02A kasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 3, 2007 020 kasse er orginal gti einserkasse? har ikke disse betegnelsene på stell... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 3, 2007 020 kasse er orginal gti kasse, 02A og 02C(syncro) er G60 kasser med vaier overføring og hydraulisk clutch. Kim Eskil Johansen bruker 02A kassa i 16VT einseren sin, mulig du kan høre med han om du kan få noen tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 3, 2007 020 kasse er orginal gti einserkasse? har ikke disse betegnelsene på stell... 020 er betegnelsen på en girkassetype som passer på 827-blokk (altså "Golf-motor") og som har stangoverføring av girskiftet. I ditt tilfelle hadde jeg heller valgt en litt mer langbeint kasse, ettersom en G60 har moment uten ende sammenlignet med en sugemotor. Mine tyske bekjente har stort sett alltid kjørt med 4S eller 4T-kasse i kombinasjon med G60. Disse er det god tilgang til her til lands, ettersom disse var i bruk både på 75HK og 90HK Golf 2. Disse kassene har relativt normal utveksling i 1-4 og et noe lengre 5. Jeg regner ikke med at lavere turtall i cruise-hastighet har voldsomt mye å si for deg, men det har litt å si at man ikke stadig varver motoren høyt når man kjører med 68- eller 65mm-laderhjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 3, 2007 langbente kasser er alltid trivelig men da har jeg nok en gang fått svar, gutter! hjertelig! da ønsker jeg å kjøpe en 4+s - girkasse!!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 5, 2007 hvordan er drivstoffsystemet på disse motorene - snakker vi som på 16v - fødepumpe og hovedpumpe med konstant trykk eller er det noen forskjeller? har muligens en tank fra en 8v gti som kanskje kan brukes...? edit - har forstått det slik at det er som på 16v men med 4 bar trykk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 6, 2007 hvordan er drivstoffsystemet på disse motorene - snakker vi som på 16v - fødepumpe og hovedpumpe med konstant trykk eller er det noen forskjeller? har muligens en tank fra en 8v gti som kanskje kan brukes...? edit - har forstått det slik at det er som på 16v men med 4 bar trykk? G60 har orginalt to pumper,men bruk einser gti pumpa... det holder fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 6, 2007 G60 har orginalt to pumper,men bruk einser gti pumpa... det holder fint suverent takk nok en gang for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 27, 2008 ting begynner å falle på plass mtp. deler, men er det noen sensorer eller andre duppeditter som trenger spesialtilpasning i forhold til G1 gti motorer? elnett skal være nogenlunde klart, kasse er i boks, og eksos blir grenrør og simons...bensinpumpe og opplegg blir G1 gti... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...