#1 Skrevet November 3, 2007 heisan, har med tider og stunder fått i maskinen men bensinpumpa slår ikke inn. Kan jeg ha kobla noe galt under sikringsboksen? Det er også en lyseblå ventil sak jeg har kobla til el nettet men ikke funnet ut hvordan skal kobles enda. Har sånn halveis fått med meg at denne er til noe bensin greier...? Setter stor pris på svar!! Mvh Tommy Skarstein 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 3, 2007 den blå ventilen er bare til åndinga på bensinen.. går pumpa di da? er vel hallgiveren som trigger bensinpumpa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 3, 2007 den blå ventilen er bare til åndinga på bensinen.. går pumpa di da? er vel hallgiveren som trigger bensinpumpa.. nei pumpa går ikke den skal vel gå bare man setter på tenninga? Maskinene gikk før jeg bytta den over... hallgiveren, den ligger bak der ved reisteret eller? 95 eller 96 modell s6 maskin dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 3, 2007 Er ikke alltid pumpa starter bare ved å sette på tenning nei. Noen ganger hører du et lite `drrr` for at den bygger trykk, andre ganger er det stille. Men du kan jo evt legge en ledning med strøm fra batteriet og rett på pumpa og tvangskjøre den mens du kinner så ser du jo om det er dette som er problemet og om det starter... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 3, 2007 hallgiveren sitter vel på den fordeleren, (veit det ikke brukes det her, men noen aan motorer har en fordeler som er blendet) nei, pumpa går ikke før den får signal fra hjernen/hallgiver.. se etter om du har strøm på massemåler, halgiver og tenningsmodul.. alle disse går på samme rele, også bensinpumpe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 3, 2007 aan slår ikke inn pumpa før du drar på starteren mener jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 3, 2007 Man kan enkelt lage en forbikobling hvor bensinpumpereleet sitter, for å tvangskjøre det, evt. dra en ledning direkte fra batteriet. Det er jo bare en midlertidig løsning for å finne ut om motoren starter da, for når man kobler vekk dette er man tilbake til utgangspunktet igjen... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 3, 2007 Han fikk dette til, bilen er startet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 3, 2007 Han fikk dette til, bilen er startet det gjorde den... daua fort og... snakker vi start sperre? ikke 2 sec engang så døde den... hehe noen som vet om det kan stemme eller? går det ann å chippe vekk start sperren? har mtm 303 chipper liggendes... men vet ikke om jeg gidder å lodde dem inn for å finne ut at sperra fortsatt er der. (var ikke sokler der...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 3, 2007 Hehe, jeg sa jeg kunne få godeste onkel til å ordne det da, koster deg ikke en kalori engang Det er startsperre Tommy.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 3, 2007 Hehe, jeg sa jeg kunne få godeste onkel til å ordne det da, koster deg ikke en kalori engang Det er startsperre Tommy.. ohh glemte det T. gikk vilt for seg idag:P men må kjøpe noen sokler først... bare snakker med deg imorra jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 3, 2007 Heldig grisen, fått start du... Min motor står 2 meter unna bilen enda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 4, 2007 Heldig grisen, fått start du... Min motor står 2 meter unna bilen enda er det ikke bare å få heve den i da? Gikk å venta en uke på clutch... så etter jeg fikk den har ting gått fortere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 4, 2007 er det ikke bare å få heve den i da? Gikk å venta en uke på clutch... så etter jeg fikk den har ting gått fortere... Venter på clutsj jeg også serru: rolleyes Men i morgen kveld blir det saker: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...