Anbefalte innlegg

Skiftet olje på min A4 1.8 T i sta, da jeg var under så jeg at det var endel oljeklin under bilen. Klarte ikke helt å se hvor det kom fra, men det så ut til at det kunne komme fra noe rundt oljekjøleren eller bunnpanna.

Noen som vet om det er noen svakheter der det bruker å lekke olje fra disse motorene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp! ei pakning på oljekjøleren.. sitter på en måte over oljefilteret... du må ta ut oljefilteret.. pakninga koster 50 kroner ell no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp! ei pakning på oljekjøleren.. sitter på en måte over oljefilteret... du må ta ut oljefilteret.. pakninga koster 50 kroner ell no

Ok, noen som har bilde/tegning eller delenr på den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det er sikkert pakningen mellom oljefilterbrakketen og oljekjøleren, koster 32,50 på Møller.

Skal skifte dette på min over helga, irriterendes at det henger noen dråper på panna..

Det du må gjøre er og ta av oljefilteret, må ha ei 27mm pipe og ta mutteren bak filteret, så må du montere kjøler fra oljefilterbraketten, og der sitter pakningen.

Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være L slangen til åndinga og...den blir morken og da kommer åndinga rett ut og renner ned over oljefilter og rundt der....

Ikke lett å se om den er def før du har tatt den av....litt kroglete og komme til

Er hvertfall den slangen som går inn på blokka

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter og teorien om L-røret til veivhusventilasjonen. Begge A4'ene jeg har hatt/har hadde en knekt slik, begge to AEB motorer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, det er sikkert pakningen mellom oljefilterbrakketen og oljekjøleren, koster 32,50 på Møller.

Skal skifte dette på min over helga, irriterendes at det henger noen dråper på panna..

Det du må gjøre er og ta av oljefilteret, må ha ei 27mm pipe og ta mutteren bak filteret, så må du montere kjøler fra oljefilterbraketten, og der sitter pakningen.

Lykke til.

Kommer man til uten å koble av vannslangene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være L slangen til åndinga og...den blir morken og da kommer åndinga rett ut og renner ned over oljefilter og rundt der....

Ikke lett å se om den er def før du har tatt den av....litt kroglete og komme til

hei!

ser at min 80 lekker olje fra forsiden av motoren..ser det går et rør der,er det samme på min 80 2.8 v6: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får ta en titt på denne slangen i samme slenge også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet pakningen i går på min A4 1.8tq den som sitter mellom oljekjøleren og oljefilterbraketten.

Så i dag er det sjekket etter 10mils kjøring og det er tørt og fint :)

Så pakningen kostet 32,50!

Billig reperasjon dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har tatt bilder av dette? mye som må demonteres?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enkelt å komme til.

Skru av oljefilter, skru av mutter, trekk ned. Tar 5 min ekstra hvis en tar det samtidig med oljeskift.

Kan være en fordel å løsne kjølevannstanken også, lettere å komme til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også oljetrykksgiveren. Den sitter på filterbraketten og kan lekke olje. Har byttet noen av de !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.