Anbefalte innlegg

Hei, har kjøpt meg en Audi 80 Quattro 2.0E, som jeg bruker som vinter bil. Bilen bruker mye olje, og det lukter svidd/brent olje av motoren. Hva kan forårsake dette? Har søkt litt rundt på forumet, og ventiltetninger, stempelringer dokker opp. Hadde håpa å ikke demontere heile motoren. Noen innspill?

 

Mvh Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første jeg tenkte på er dårlig toppdekselpakning, da dette er et vanlig problem. Som kjent så er motoren montert vinklet, og når toppdekselpakningen er veldig dårlig renner olje ut derfra, og til slutt ned på eksosmanifolden. Der fordamper den, og det vil lukte svidd.

 

Det er enkelt å skifte toppdekselpakning, det er 8 muttere som holder toppdekselet på plass. Ikke er den spesielt dyr heller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første jeg tenkte på er dårlig toppdekselpakning, da dette er et vanlig problem. Som kjent så er motoren montert vinklet, og når toppdekselpakningen er veldig dårlig renner olje ut derfra, og til slutt ned på eksosmanifolden. Der fordamper den, og det vil lukte svidd.

 

Det er enkelt å skifte toppdekselpakning, det er 8 muttere som holder toppdekselet på plass. Ikke er den spesielt dyr heller.

 

Tror jeg skal prøve å skifte toppdekselpakning først, og se om dette blir bedre, kan bare håpe det:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett på toppdekselpakning og kan ikke se at det kommer noe olje ut av den. så også på eksosen og så ikke noe olje som drypper ned på den. Tror det er noe innvendig i motoren, som gjør at den bruker så mye olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christian Dybwik: ABY ;)

 

Hehe har vært noe det ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne igjen. Trenger litt hjelp, har ikke ordnet dette problemet. men det er så ille olje lukt fra motor og eksos at, det ikke går an å kjøre med ruter åpne, lukter Skikkelig Svidd brent olje. Er det ventiltetingene som er gåen? eller Stempelringer som har tatt kvelden? Hvis det er Stempelringene, er det ikke billigere å få tak i en brukt motor?

 

Mvh Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk pluggene, hvordan ser de ut? Sjekk også veivhusventilasjonen, det er mye slanger som kan tette seg/sprekke på disse..

Ryker det fra eksosen? Farge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang lukt, så kan det komme fra simring girkasse(sjalte). Drypper fra den og ned på eksos. Kan jo være en ide å sjekke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk pluggene, hvordan ser de ut? Sjekk også veivhusventilasjonen, det er mye slanger som kan tette seg/sprekke på disse..

Ryker det fra eksosen? Farge?

 

har skifta pluggene de ser greie ut, veivhusventilasjonen har jeg ikke skjekket, skal skjekke denne. Ja det røyker mye fra eksosen og fargen er meget blå:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang lukt, så kan det komme fra simring girkasse(sjalte). Drypper fra den og ned på eksos. Kan jo være en ide å sjekke.

 

har ikke sett at det drypper noen plass, burde se det på golvet i garasjen når den har stått i ro etter kjøring, og det er ikke antydning til olje under bilen. Men eksosen ryker fælt, og mye blå-røyk kommer ut der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig å se dette da varmen fra kat gjør at dette setter seg fast på kat. Men hvis det kommer blårøyk ut av eksos, så ville jeg tippe på ventiltetninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.