#1 Skrevet November 3, 2007 Har fått tak i 1800 GTI motor 112HK. Denne hadde stått en stund. Viste seg at den ikke gikk rundt skikkelig og det var vann i 2 av sylinderene. Forige eier hadde spylt over motoren uten innsug.... Skrudde av toppen, viste seg at dette hadde medført rust i sylinderne. Det var så pass mye at jeg måtte hone foriktig over får å fjerne dette, for at motoren skulle gå rundt. Regner med at blokka må borres, stempel byttes... Hvor mye kan blokka borres?? 2L? Hvem kan gjøre dette og pris? Er det verd det? Da er det vel like godt å få skiftet lager og få motoren balansert? Håper på svar fra noen som vet...! Mvh Håvard Kaspersen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 3, 2007 Ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 3, 2007 billigste er å skaffe en ny motor, de er relativt lette å få tak på. alternativ skaffe 2L med engang, altså 3a motoren. men mye vil ha mer har en komplett, lav km. kan vurderes solgt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 4, 2007 Har fått tak i 1800 GTI motor 112HK. Denne hadde stått en stund. Viste seg at den ikke gikk rundt skikkelig og det var vann i 2 av sylinderene. Forige eier hadde spylt over motoren uten innsug.... Skrudde av toppen, viste seg at dette hadde medført rust i sylinderne. Det var så pass mye at jeg måtte hone foriktig over får å fjerne dette, for at motoren skulle gå rundt. Regner med at blokka må borres, stempel byttes... Hvor mye kan blokka borres?? 2L? Hvem kan gjøre dette og pris? Er det verd det? Da er det vel like godt å få skiftet lager og få motoren balansert? Håper på svar fra noen som vet...! Mvh Håvard Kaspersen Så lenge vannet ikke har tæra på sylinderveggene,og du får bort "rusten" ved litt honing,skulle det vel være greit med nye stempelringer,lager osv...OM det ikke har blitt for mye hona da..Men om det lønner seg er en annen sak.. Siden det har vært vann i sylinderne kan det jo ha lekket igjennom ringene,og ned på veiv tappen..Da kan det ha rusta der og,og det er ikke heldig...Vann er noe dritt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...