Bytte av parklys passat 3bg hvordan?

Anbefalte innlegg

Har prøvd å bytte pærer to ganger nå og har tatt av alt av deksler og styr, men kommer ikke til inni lykten for å få pæren ut.. I serviceboken står det bare at man må kontakte VW-verksted. Tenkte jeg skulle høre litt rundt her før jeg kontaktet møller.. Kan da ikke være så vanvittig vanskelig å bytte en pære? : klø :

Håper noen kan forklare dette for meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump.!! Ingen som kan svare meg på dette? : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurte veldig før jeg fikk skiftet et parklys foran på min 2001-modell i sommer.

Lyspæra er av den sokkelløse typen og sitter i en sokkel som er dyttet inn i hullet i indre reflektor. Det er trangt å komme til og du når ikke frem med fingrene. Eneste måte å få den ut var faktisk å ta tak i ledningene med en tang og dra rett tilbake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp byttet disse selv uten så altfor store problemer. Nå har jeg orginale xenonlamper og vet ikke hva du har, eller om det er forskjellig fra disse lyktene til de uten xenon. På mine lamper sitter i hvert fall parklysene i den reflektoren nærmest grillen (langlys). Disse var det bare å nappe ut, men ja det er litt trangt. Det som kan være litt skummelt er at reflektoren "flexer" litt når holderen dras ut så det er greit å følge med slik at ikke hele greia løsner eller sprekker. Ellers så kan bør du kanskje demontere det som er av plastikk i nærheten slik at du får bedre plass. Tro meg det er værre med xenonpærene. Der endte jeg med å demontere hele fangeren : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har ikkje exenon brukte 2minutt på beggesider, bare dra den ut ette ledningen, å ha lys på når du setter deni jen så ser du det lett kor den skal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei. høres brutalt ut, men det funker vel :) skal prøve i morgen.

Takker for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

de pleier å sitte forferdelig.! bare dra til du blir blå! også dutt de inn i hullet igjen når du er ferdig.!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

funket jævli bra det :) Byttet begge to på et par minutter, var bare å tørre å slite litt i de. ;) Tusen takk for kjempe hjelp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er langlyset festa inni der da ? :) noe trix ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.