Anbefalte innlegg

Vurderer å importere en Audi s2 coupe til banebruk uten å betale importavgift ? lar dette seg gjøre ?

Eller må man ha skilter for å kjøre på bane.

Går ut ifra at vidar ikke hadde de på S1 `en.

 

Mvh

 

Stian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utgangspunktet så må du ha skilter for å kunne kjøre på banen på våre treff. Utleier (Våler/Rudskogen) krever som regel det av oss. Det har hendt at de/vi har vært litt slepphendt, men jeg ville ikke tatt sjansen på at det går greit. Kjedelig å komme på treff, og ikke få kjørt da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går det ikke med prøveskilter heller ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det heter jo at veitrafikk loven gjelder på banen også. Ergo siden det er tillett å kjøre på vei med prøveskilt er det også på bane. Syntes jeg hørte det var snakk om det bak kulissene 15 ag på rudskogen. De kunne ikke nekte, men de foretrekker jo at flest mulig kommer på hvite/grønne skilt.

Ser også ikke noe problem i det, forsikringene gjelder jo ikke uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forsikring gjelder så lenge det er opplæringskjøring.

men kjører du vaccs så gjelder ikke forsikringa sånn jeg har skjønt det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Kjetil Guldhaug

forsikring gjelder så lenge det er opplæringskjøring.

men kjører du vaccs så gjelder ikke forsikringa sånn jeg har skjønt det :)

etter som jge har skjønnt, så gjelder ikke forsikring unasett når du kjører på bane, er eget ansvar når du er utpå der, med eller unte prøveskilter..

 

VACCS er det ikke noe som heter lengere pga regler til biler ogsånt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Hans Petter Nordbye

Det heter jo at veitrafikk loven gjelder på banen også. Ergo siden det er tillett å kjøre på vei med prøveskilt er det også på bane. Syntes jeg hørte det var snakk om det bak kulissene 15 ag på rudskogen. De kunne ikke nekte, men de foretrekker jo at flest mulig kommer på hvite/grønne skilt.

Ser også ikke noe problem i det, forsikringene gjelder jo ikke uansett.

 

Hvis det er veitrafikkloven som gjelder så er vel også forsikringen gyldig? Om selskapene er greie å ha med å gjøre etter en hendelse på banen er en annen sak...

Selv om det i forhold til veitrafikkloven er lovlig med prøveskilt så kan jo baneeier stille andre krav som vi må forholde oss til for å kunne få leid banen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rudskogen godkjenner ikke kjøring med prøveskilt. De fikk lov til å kjøre i begynnelsen helt til de oppdaget det, så ble de vinket av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Varierer veldig med forsikringa. Hadde forsikring i Sparebank1 for ett par år siden, og der gjelder foriskringa med trening og kjøring av høyhastighetsløp, som det heter. MEN, med 3000 øket egenandel, tror jeg det var. I Gjensidigenor som jeg har nå, er det ikke lov.

Kan jo være en ting å tenke på ved vurdering av forskjellige selskaper, for Gjensidigenor skal sikkert ha en ekstraforsikring for banekjøring.. som kanskje andre selskaper ikke skal ha...

 

Er vel kanskje lov å kjøre på svarte skilt, slik de gjør i rally? Da tror jeg ikke en må betale reg.avgift på lik linje som vanlig, og den kan brukes til og fra trening. Hvor langt det er ok å kjøre på trening vet jeg ikke da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Truls Antonsen

Er vel kanskje lov å kjøre på svarte skilt, slik de gjør i rally? Da tror jeg ikke en må betale reg.avgift på lik linje som vanlig, og den kan brukes til og fra trening. Hvor langt det er ok å kjøre på trening vet jeg ikke da..

 

Vet iallefall at du da må løse en eller annen form for noe bilsport lisens vært eneste år får å kunne kjøre med svarte skilt. Kan ikke de reglene, bare vet at du må betale årligs lisens/avgift

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.