A4 jokker på turtall v/kald oppstart

Anbefalte innlegg

Har en Audi A4TQ 00mod.

Når jeg starter motoren når den er kald, så står den og jokker på turtall en 5-10sek før den stabiliserer seg.. Gjorde ikke dette før.. Har begynnt nå i det siste.. Er sinnsykt erriterende..

Har også erritert meg litt over gasspedalen på denne bilen.. Virker som det er "av/på" pedal på denne.. Skal det være sånn? Blir litt rykking når jeg legger inn og ut gassen liksom....

Noen formeninger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

E-gass eller wire? Rens av gasspjeld og medfølgende grunninstilling kan løse problemet om flaksen er på din side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke wire i hvertfall... Er noe elektrisk greier ja...

medfølgende grunninstilling? Mener med det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det ha noe med at det har blitt kaldere i været? er gassen av/på når motoren er varm osgå eller bare når den er kald?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan det ha noe med at det har blitt kaldere i været? er gassen av/på når motoren er varm osgå eller bare når den er kald?

Tror ikke det har noe med temperaturen å gjøre.. er både når det er 15grader og 2grader i luften..

Av/på gassen er slik uavhengig av kald/varm motor... Er slik hele tiden...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lest ut feilkoder?

En stund siden sist, men kan gå ut å gjøre det nå med en gang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk noen feilkoder på motoren. Men vet ikke hva dette betyr..?!

Kan jo være det har noe med dette å gjøre da..

Address 01: Engine

Part No: 4B0 906 018 AL

Component: 1.8L R4/5VT 0002

Coding: 05201

Shop #: WSC 06335

2 Faults Found:

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult): System too Lean

P1128 - 35-00 - -

16825 - EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

P0441 - 35-00 - -

Readiness: 0000 1001

fikk noe til jeg ikke sjønnte.. hva er dette?

Address 25: Immobilizer

Part No: Bit teA dre ss

Component: e 17 eingeben

No Faults Found

or DTCs not supported by controller

or a communication error occurred

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min a4 har også en tendens til å fly litt opp og ned på turtallet ved kald motor..hmmm: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet hva feilkodene betyr?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bytta en del vakumslanger og rensa LMM nå, og nå har den av/på gass-pedalen blitt borte.. nå rykker det ikke på samme måten som det gjorde...

Er ikke helt sikker på hvilke av de to tingenene som gjorde utfallet, men det funka i hvertfall :)

Men da er det bare den "Turtalls-jokkingen" igjen da.... Er det fler som har slik? At den flyger opp og ned på turtall ved kald-start? Kansje det skal være slik for alt jeg vet, men mener på at det ikke var slik før uten å si det helt sikkert....

E-gass eller wire? Rens av gasspjeld og medfølgende grunninstilling kan løse problemet om flaksen er på din side.

Tror ikke det kan være noe treghet ved spjeldet heller, for det slutter ganske konstant etter 5-10sek hver gang..

Hadde det vert treghet så ville nok jokkingen gått over gradvis...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.