Trøbbel med diffsperre som ikke kobler inn

Anbefalte innlegg

Har hatt litt trøbbel med å koble inn diffsperra. Av og til så funker det greit, men stort sett skjer det ingenting. Jeg har klippa ledning slik at det er mulig å kjøre raskere enn 25 km/t med sperra kobla til, men det har neppe noen påvirkning til dette problemet. Noen mente at olja til diffen kan være dårlig, og det gir jo litt mening hvertfall dersom problemt oppstår kun i kaldt vær. Problemet skjedde første gang når det var kaldt, men nå kan det like gjerne skje når det er varmt.

Noen som har opplevd samme problem???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min quattro har det skjedd at sperra ikke vil koble seg ut med en gang du trykker på knappen.. Men etter å ha trykket noen ganger går den av..

Jeg skal bytte olja på diffen iløpet av kort tid,vet ikke om dette har noe sammenheng..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne:

Vil så gjerne få dette til å virke nå som snøen snart kommer og det kan bli aktuelt å la bakenden få slengt seg litt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne:

Vil så gjerne få dette til å virke nå som snøen snart kommer og det kan bli aktuelt å la bakenden få slengt seg litt...

Hei, Bare et spm, har du sjekket at vakuumet slår den inn og ut a?

Og er du sikker at du har klippet riktig ledning? Bare spør, keep it simple stupid :D

Den ledningen du skal ha klippet skal være hvit/blå.

Mvh Chris

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min virker heller ikke...og den trengs nå som det er klart for å ligge bredt..: smil :

Har ikke lys på hverken selve knappen (orange) eller symbolet på figuren (grønt) i konsollen ved brekket..

Tenkte å begynne med å se etter om det er strøm dit, eller evt pærer som er defekte..

Men hvordan sjekke dette vacumet til diffen...??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ledningen er garantert riktig! Men du kan muligens være inne på noe fornuftig ang vakumet. Dersom sperra slår inn lyser en grønn rund lampe, samt at abs kobler seg ut. Dette skjer altså ikke nå når sperra ikke kobler seg inn. Det er godt mulig at det er vakum eller rettere sagt mangel på vakum som gjør dette. Men på dette området er jeg ganske "grønn", så jeg vet ikke hvordan jeg får sjekka dette.

EDIT: Heisann Jon-Christer, takk for sist. Det trekanta lyset på selve bryteren virker hos meg, forresten...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer litt på dette selv.Min lyser i symbolet og det lyser en grønn prikk i diff symbolet.Lyser hele tiden hos meg.

Jeg hører det klikker når jeg trykker inn diff knappen,men vet ikke om denne virker da,hvis denne grønne prikken skal lyse når den er på og ikke avslått? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde problemet at min ikke koblet inn en gang selv, men det jeg gjorde, som jeg leste senere at en IKKE skal gjøre, var å nappe ut slangene fra boksen under setet, og blåste med trykkluft i endene og høre om det skjedde noe..

Jeg tok da IKKE og kjørte bånn gass på trykket, men merket med en gang hvis det var noe galt..

Sugde i slangen først, og hørte at sperren var på vei inn, og skjønte fort at det måtte være den andre slangen..

Det som var mitt problem var at vakuum slangen hadde hoppet ut foran i motorrommet.

Denne er da lokalisert bak insuget, inn mot torpedoveggen.. Plugget inn slangen, og vips, fungerte alt igjen..

Angående dette med lamper som ikke funker kan jo være masse.. Alt fra sikringer til pærer som har gått osv.. Her må man nok feilsøke litt mer :D

Håper dette har vært til hjelp for noen..

MVH

Chris

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som var mitt problem var at vakuum slangen hadde hoppet ut foran i motorrommet.

Denne er da lokalisert bak insuget, inn mot torpedoveggen.. Plugget inn slangen, og vips, fungerte alt igjen..

MVH

Chris

A-haa...der sa du noe. Den hadde jeg glemt etter motorbyttet...: smil :

Olav: Ja hei og takk for sist ja: smil : Skal sladde du også...hehe:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også problemer med sperra på min 90 quattro. Men jeg finner ingen lekasje. Den fungerer noen ganger når jeg har kjørt en stund, men sjelden når jeg trenger den. Kan det være noe treghet i selve mekanismen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå satt inn en tegning over boksen. Denne er da under baksetet.

Angående treghet i systemet, så kan det jo være selve "armen" som kobler inn sperra?

Få en kompis til å se under bilen på den armen mens du slår av og på bryter.. Da skal man se om det er innkoblingen, eller om det er noe annet som er i veien. Er disse slangene morkne, som de fort kan bli da de er av gummi, så får du en liten lekkasje i systemet, og da blir det jo en treghet i systemet.

Håper dette hjelper, og at jeg husker fargene for inn ut kobling riktig :P

Kort forklaring ; ene slangen "suger"(gul?), kobles sperren inn, og suger den andre slangen(blå?) kobler sperren ut. Den siste vakuum slangen er til tilførsel av vakuum fra innsuget til "sperre"boksen.

sperre.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:tilber:Fantastisk! Utrolig ålright gjort av deg, Chris!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet på min var at plastnippelen på vakuumklokka på diffen hadde røket. Byttet hele vakumklokka, problem solved. Har forresten en slik styringsboks liggende om noen trenger :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:tilber:Fantastisk! Utrolig ålright gjort av deg, Chris!

Bare hyggelig :D

Har en sånn boks liggendes jeg også ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp ute fra verkstedet igjen nå...Hadde nok "glemt" å sette på vacumet på innsuget etter motorbyttet jeg gitt..hehe.

Satt på et t-stykke på samme slangen som går til ecu, og det virker til å gå fint.

Har nå både det orange lyset i bryteren og det grønne på displayet...Diff-sperre=SORTED!!

Var gøy å kjøre og NOE bedre å få ut stumpen nå gitt...må ut og kjøre mer nå.

Takk for tipsene.

Christoffer: Hvordan går det med fanger`n din forresten. Fått den på..??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.