Verksted med KE3-Jetronic kunnskaper

Anbefalte innlegg

Hvilke(t) verksted i Trondheim har god peiling på KE3-Jetronic? Sett bort fra møller da. Trenger en feilsøking på diverse følere og noe annet småtteri.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EStuning kan vel litt om dette i allefall vil jeg tro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EStuning kan vel litt om dette i allefall vil jeg tro?

 

Ja, vurderer å ta meg en tur nedom der og høre med Julie. Mulig det blir gjort en liten modifikasjon samtidig da;)

 

Ingen vits å sette bilen inn på et verksted som ikke har erfaring med KE3-Jetronic i alle fall, dem kan holde på en hel dag og ikke finne ut noe mer enn det jeg vet fra før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva som er feil da? Og hvilken motor du har?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 2.3E. Fått litt sporadisk motorfjusk, skjedd en til to ganger. Går helt fint på tomgang, men med en gang jeg rører gasspedalen så faller turtallet og motoren stopper dersom jeg ikke slipper pedalen. Satser på at det er bensinfilteret som er modent for utskifting. Hvis det ikke er det så må det nok litt feilsøking til. Skulle fått justert tenning etter register reim skifte også, samt tatt en trykktest av kjøleanlegget. Har minket litt i kjølevæskebeholderen. Er vel bare å få konstatert at toppakningen må skiftes:(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppakning på 2.3 ryker nesten aldri, så gjetter heller på en lekkasje et eller annet sted. Om du har rød kjølevæske er det ganske lett å se hvor det lekker. Typiske syndere er en stuss helt bakerst på motoren som peker bakover og selve radiatoren.

 

Møller har overhodet ikke peiling på KE3-Jetronic, all info om dette har gått i glemmeboka og søppelcontaineren for mange år siden. ;)

 

Tenning trenger ikke å justeres etter registerremskift om det var i orden før og du ikke har hatt ut kamaksel og/eller fordeler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper på en lekkasje jeg også, men klarer ikke se noe med det blotte øyet selv om jeg har rød kjølevæske. Kan jo være rundt vannpumpa det lekker, er vanskelig å sjekke det uten å demontere. Skiftet pakning og satte ordentlig til når jeg byttet pumpa så det burde ikke være der. En trykktest vil uansett avsløre hvor lekkasjen er.

 

Er smertelig klar over at mange møller verksteder ikke har peiling på KE3-Jetronic. Det eneste som teller når det gjelder KE3-Jetronic er erfaring og atter erfaring. Berg & Co i svolvær har noen med god peiling, men er litt langt å kjøre hjem for å feilsøke:) Derfor jeg trenger tips til noen med peiling i Trondheim.

 

Tenning bør jo sjekkes etter registerreimskifte? Har ikke hatt ut kamaksel, men har skiftet rotor og fordelerlokk. Det kan jo f.eks tenkes at reima står ei tann feil etter skifte, men tror ikke det da alt virker normalt. Uansett greit å få sjekka så man vet 100% at det er riktig.

 

Noen som vet noe om dette EHA Test Harness: http://www.autotech.com/prod_engine_pwrmod.htm ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Toppakning på 2.3 ryker nesten aldri, så gjetter heller på en lekkasje et eller annet sted. Om du har rød kjølevæske er det ganske lett å se hvor det lekker. Typiske syndere er en stuss helt bakerst på motoren som peker bakover og selve radiatoren.

 

Møller har overhodet ikke peiling på KE3-Jetronic, all info om dette har gått i glemmeboka og søppelcontaineren for mange år siden. ;)

 

Tenning trenger ikke å justeres etter registerremskift om det var i orden før og du ikke har hatt ut kamaksel og/eller fordeler.

 

Tror du må ha synske evner: rolleyes Vært ute å skiftet bensinfilter nå og lett på nytt etter lekkasjen på kjølevannet. Tror du ikke det var i stussen bak på motoren: mad : Sett der før uten å finne noe, men nå så jeg det tydelig. Glad det ikke var toppakningen, det ville blitt en kjedelig jobb.

 

Hvordan fikser man denne lekkasjen? Bytter stussen? Er det noe pakning mellom stussen og motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du må ha synske evner: rolleyes Vært ute å skiftet bensinfilter nå og lett på nytt etter lekkasjen på kjølevannet. Tror du ikke det var i stussen bak på motoren: mad : Sett der før uten å finne noe, men nå så jeg det tydelig. Glad det ikke var toppakningen, det ville blitt en kjedelig jobb.

 

Hvordan fikser man denne lekkasjen? Bytter stussen? Er det noe pakning mellom stussen og motoren?

 

Stussen er skrudd med en/to små bolter og har en o-ring som tetting mot toppen. Selve stussen er i plast. Jeg tror ikke kostnaden er stor ved å bytte stuss, bolter og pakning i ett. Bytt alt, så slipper du å tenke mer på det :)

 

Forresten, om du skal sjekke tenning så er det raskt å hive på en tenningslampe og måle i hullet på girkassa. Det er dog to små ting du må sjekke slik at selvjusteringen ikke lurer deg: Motor helt varm med alle elektriske forbrukere av, og sikring satt i releet til bensinpumpa (sistnevnte "låser" justeringen slik at ikke tenningsmerket hopper bananas mens du måler).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ringe møller i morgen og bestille delene. Plast sier du? Høres ut som noe Audi kunne finne på ja. Ser ut som om det er litt knot å skifte, men det går nok med litt tålmodighet. Skal inn på vinjes imorgen for EU kontroll (250,-), dem skulle trykkteste kjøleanlegget for meg, men ser ut som om jeg slipper det nå. Dem skal også ta en komp.test og sjekke tenningen etter reg.reim byttet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var stussen byttet. Den som stod der var fremste delen knekt rett av på. Nok en del som kan settes opp på listen over lite gjennomtenkte løsninger fra Audi. Hvilken idiot fant på at plast var en fin ting å sette mellom blokka og kjølevæskeslangen? Og hvorfor i &¤%%# skulle den plasseres sånn at man må ha vinkel på armene får å komme til. Skulle vært straffbart med slike løsninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fungerte sikker fint på fabrikken når stussen med slange stod på motoren før motoren ble satt i bilen :P

Tro meg, det finnes mange sånne smarte løsninger rundt om. Spør de med hydraulisk bremsekraftforsterker (typ44 og S4 C4) hvor enkelt det er å få løs bremsekraftforsterkeren...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde kanskje legge ut den info'en jeg fant om det denne tråden egentlig skulle handle om.

 

Lønsethagen Autoservice her i byen er Bosch verksted og har en ansatt som har gode kunnskaper om KE3-Jetronic.

 

Kan være greit å vite dersom man skulle få noe problem med sin Audi av eldre årgang:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.