Anbefalte innlegg

Er ikke Powerzone bare en vits?? Hmmm.. Jeg tror da det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte bare poste bilde av denne cooleren ,den skulle vel være stor nok : eek :

 

p.jpeg

 

p.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte bare poste bilde av denne cooleren ,den skulle vel være stor nok : eek :

 

p.jpeg

 

p.jpeg

Er omtrent som min kjøler det... :nana:

Burde holde i massevis den da : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte bare poste bilde av denne cooleren ,den skulle vel være stor nok : eek :

 

p.jpeg

 

p.jpeg

 

Er vel kanksje litt dumt å ha så stor kjøler, å så dekker man til 30% med fronten. Da er jo mye av effekten borte.

 

Ville bare si til en tidligere post om effekt i en ladeluftkjøler:

 

Ved en godt plassert kjøler og temp på 15grader, så kan man oppnå 20% - 25% effektøkning med en ladeluftkjøler. Da snakker vi om ett minimumskrav av luftforbruk og en viss luftmengde gjennom kjøler. Ikke ved "burning" i gata i 5 KM/t.

 

Og husk at den optimale plasseringen er ikke forran radiatoren, Denn trenger også luft. Du får dårligere kjøling på motor ved frontmontert kjøler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En enkel tommelfinger regel...

 

hver 0.1 bar tilsvarer 10 grader varmere luft. 1 bar vil si 100 grader.

 

Luftemp + (trykk i bar x 100) = lufttemp i den den forlater turbo

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tar jeg opp igjen denne tråden ett lite sekund... Har nå finni et kit på http://www.awesomegti.com som jeg har ett spm angående..

 

neus_fmicc.jpg

 

Det jeg enkli lurte på, var hvilken vei blir egentlig denne cooleren stående??? Blir den stående med "utgangene" ned, eller opp? Litt vanskelig å få forklart det, men dere skjønner sikkert..

 

Edit: Legger med den info`en som står om den:

 

Neuspeed 1.8T Front Mount Intercooler

NEUSPEED's new front mount intercooler kit is truly a bolt-on affair - no cutting or trimming of any metal is required.

 

Your vehicle's OE intercooler is inefficient and prone to heat soak - especially on chipped high horsepower applications. Over time, during spirited driving, the OE intercooler becomes heat-soaked and robs your engine of precious horsepower. With our front mount kit, your car will deliver consistent horsepower run after run!

 

Engineered for the utmost performance, the kit features lightweight polished aluminum tubing, silicone hose couplings, cast aluminum end-tanks, and an ultra efficient bar and fin core design.

 

Fits 2000 on models with manual transmission ONLY!

 

Er det noe forskjell på 2000 mod GTI, og 98 da?? Sånn mtp festene og greier??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fits 2000 on models with manual transmission ONLY!

 

Er det noe forskjell på 2000 mod GTI, og 98 da?? Sånn mtp festene og greier??

 

Har kikket på den jeg også! Ble litt usikker når det sto at den kun passer 2000mod og nyere. Kanskje kom GTi i 2000 i UK?

 

Men den blir dyr da. 599£ er 7300kr +24%moms = ca9100,- og så kommer porto i tillegg.

 

Pratet med KRB og de skulle ha 12000,- for en FMIC ferdig montert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg enkli lurte på, var hvilken vei blir egentlig denne cooleren stående??? Blir den stående med "utgangene" ned, eller opp? Litt vanskelig å få forklart det, men dere skjønner sikkert..

 

:cool:

neuspeedfmic.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kikket på den jeg også! Ble litt usikker når det sto at den kun passer 2000mod og nyere. Kanskje kom GTi i 2000 i UK?

Jeg med mine "suverene" engelsk egenskaper har iallefall slengt i vei en mail dit nå før i dag, så får vi se hva jeg får beskjed om.. Onkelen og Tanta mi bor i Skottland, så ekke sikkert det er nødt til å bli så jævla dyrt ;):D

 

Men er du sikker på at den blir festet på den måten der? Ser nemlig ut som om festene er på "samme side" som "utgangene"?? Iallefall om du går på http://www.neuspeed.com og sjekker det bildet som ligger der, tror det var litt større..

 

48.10.90P.jpg

48.10.90P_img2.jpg

48.10.90P_img3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den må stå med utgangene nede for å få plass til røra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den må stå med utgangene nede for å få plass til røra :)

 

Var det jeg regna med også, men blei litt forvirra av bildet... Takker for svar :)

 

Står ikke noe om hvor stor den er, men om det ikke blir seende bra ut, trur dere jeg eventuellt klarer å "skjule" den bak gitteret i fangeren?? Er det plass til det tru?? : klø :

 

På en annen side er det kanskje litt vanskelig å bedømme også vil jeg tru...: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men den blir dyr da. 599£ er 7300kr +24%moms = ca9100,- og så kommer porto i tillegg.

 

Koster $999 direkte fra Neuspeed, det blir litt rimeligere, men fortsatt relativt dyrt. Men om *alt* er med og det er 'bolt on' så er det vel greit?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men den blir dyr da. 599£ er 7300kr +24%moms = ca9100,- og så kommer porto i tillegg.

 

Pratet med KRB og de skulle ha 12000,- for en FMIC ferdig montert.

 

Vurderer flere ting jeg også, siden det enkleste hadde vært å fått noen til å gjøre det for en.. Men siden tanta mi bor i Skottland, kunne jo hu sendt det som en gave, og skrivi at innholdet ikke koster mer enn 500 kr f.eks :)

 

Virker ikke som prisene i Sverige er så fryktelig mye bedre heller så...

 

Edit: Hvordan ser intercooleren KRB skaffer ut?? Er uttak på begge sider der, eller er begge på samme side?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.