#1 Skrevet November 5, 2007 Har fått ett problem med vindusviskerne forran avogtil, dette er hva som skjer: Har jeg visker på intervall fungerer alt som det skal, tar jeg den på normal fungerer den greit kanskje 10 ganger frem/tilbake men går så over til intervall, det samme skjer når jeg tar på høyeste hastighet. Mao vil den ikke holde seg på vanlig visking noe som er litt ugunstig når det regner som værst Tips til hva dette kan være? Slitt motor? Rele? Bryter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 5, 2007 Har lest at trege vindusviskere generelt er problem på Sharan, nå har ikke jeg merket at mine er treige, men kan det være at de alikevell har for mye motstand og at det derfor av en eller annen grunn går over til intervall som sikkerhetsmodus eller noe slikt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 5, 2007 På A4 iallefall, så merket jeg at de hakket litt over ruta, og når jeg tok det fra hverandre, klarte jeg ikke å vri for hånd. Så motoren er rimelig sterk. Så godt mulig den er treig. Igrunn enkelt å ta ut hele mekanismen, og pusse/smøre opp tappen viskerene sitter på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 5, 2007 eg måtte for 3 dagersiden få ny visker motor til min caddy 06 modell; syns det va dårlig av vw 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 5, 2007 Mekanismen er en svakhet på Sharan på samme måte som den desverre er det på mange ander VAG også. Og dersom dette ryker allerede på en 06 modell er det nesten skremmende, men du fikk det vell på garranti? Men uansett... kan det stemme at treghet på mekanismen kan forårsake dette jeg snakker om, at den i praksis kun går med intervall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2007 Er vel kanskje ikke intervall, men automatsikringen i viskermotoren som slår ut kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 8, 2007 God mulig motor har en form for automatsikring eller noe som kobler inn ved overbelastning. Tok vekk dekslene over mekanismen og utifra det jeg såg er det ikke usannsynlig at det er mekanismen som er treig da de så noe eiret ut Fannt ikke umiddelbart ut hvordan jeg fikk demontert hele greia (var ikke så enkelt på "Sharan" som det har vært på tidligere biler) så jeg sprayet på med litt rense/smørning men dette hjalp ikke noe nevneverdig. Er det noe håp i å demontere mekanismen og prøve å smøre det skikkelig eller er det bare å hoppe i det og kjøpe det nytt med en gang? Hadde jo selvsagt vært greit å vært sikker på at det virkelig er mekanismen som forårsaker problemet, men er det noe annet det alternativt kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...