Anbefalte innlegg

I dag tror jeg luftmengdemåleren tok kveld. På vei gjennom tunnelen under sundet i Tromsø og opp svingen til tunnelåpninga i breivika mistet jeg plutselig nesten alt drag i motoren.

 

Lurer på det er LMM som er defekt?

 

Merker ikke noe røykutvikling, bare slapp Audi :(

 

 

Noen som vet hvordan jeg tester dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av kontakten til lmm, kjør med den avkoblet. Hvis bilen oppfører seg likt som når den er koblet til er det store muligheter for at den er defekt. Men ikke skamtyn sotbrennerne din med lmm avkoblet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da jeg kjørte fra jobb i går fungerte bilen som normalt igjen.

 

Men dette kan være en LMM som er på vei til å gå altså.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette pd motor med variabel turbo, da kan det være turboen din som begynner og "sette seg fast". Klarer en og trekke opp spjeldene for hånd og moe det til så hender det at problemet forsvinner. Hvis ikke må turbo/turbo spjell rengjøres evt skifte turbo.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette pd motor med variabel turbo, da kan det være turboen din som begynner og "sette seg fast". Klarer en og trekke opp spjeldene for hånd og moe det til så hender det at problemet forsvinner. Hvis ikke må turbo/turbo spjell rengjøres evt skifte turbo.

 

Nei, dette er ikke en pumpedysemotor. Den kom vel i 2000-2001?

 

Jeg har mistet turbodraget ett par ganger den siste uka, og da har det skjedd når jeg har gitt på litt ekstra opp en bakke. Etter jeg har stoppet bilen og startet igjen er alt som normalt igjen. Hvis jeg tar det litt mer med ro i bakken merker jeg ingenting.

 

Kan dette være turbo som er på vei til å ta kveld altså?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Vil NESTEN gå så langt som å si det sikkert at det er turboen men...

 

Du bør få lest ut feillageret på motoren din da det kan hjelpe deg med videre feilsøkning. Tre ting som er typiske når bilen oppfører seg slik er: Magnetventilen for turbotrykk, selve turboen ( treghet i reguleringsmekanismen/bypass ) eller lekasje i vakumslangene på motoren da reguleringen/bypass på turboen er vakumstyrt.

 

Motorstyreenheten oppfatter for høyt turbotrykk. ( pga. ting som går tregt/lekker slik at trykket ikke reguleres som det skal ), sender så signal til magnetventilen for turbotrykksregulering, magnetventilen styrer vakumet til turboens vakumregulering slik at denne åpnes og turbotrykket faller. ( nødmodus ). Dette nullstilles igjen ved tenning av-på og skjer

igjen dersom turbotrykket igjen skulle bli for høyt. Da spesielt i motbakker eller ved stor belastning ( motoren jobber tungt )

 

Tipper feilen som kommer opp på din bil lyder omtrent som: Manifoldtrykk overskredet. Øvre grenseverdi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må turboen av får å moe den opp? noen som har gjort dette ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må turboen av får å moe den opp? noen som har gjort dette ?

 

Regner med du tenker på og moe opp en pd turbo. Det hender en klarer det med turbo (presse på armen til spjeldet) i bilen. Jeg har også måttet ta ut turboen og demontere skovlene og gøre det reint for og få liv i reguleringen! En gang måtte turboen byttes alt var kokset fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki. smører du den med noe eller? trur eg må prøve å moe den opp før den har stådd forlenge fast:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde samme problemet med a4 min. Motoren gikk i nødmodus når jeg hadde pådrag med kald motor, men etter at tenninga hadde vært av 10 sek så gikk den som normalt igjen. Problemet var en altfor kort vakumslange på magnetventilen som resulterte i en knekk på slangen(slangen manglet isolasjonen i knekken så jeg tror den sugde seg sammen)Har ikke hatt noen problem etter at ny og lengre slange ble montert:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk denne feilkoden med VAG-com:

 

00575 Intake manifold Pressure

 

17-10 - Control Difference - Intermittent

 

Readiness: N/A

 

 

 

 

Dette sier Ross-Tech:

 

00575 - Intake Manifold Pressure: Control Difference

Possible Symptoms

 

* Reduced Power

 

Possible Causes

 

* Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective

* Hoses incorrect connected, disconnected, blocked or leaking

 

Possible Solutions

 

* Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)

* Check Hoses

 

Ser ut som det ikke er turboen ihverfall. Enten N75 eller slanger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur det er dei kodene som kommer opp. va dei samme hos meg og, eg har funneein liten lekasje nede på intercooleren min men har ikkje fiksa dette enno. hadde våre kjekt om det va feilen da:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funnet løsning på dette, ligner på det jeg er plaget med.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd å reparere dette ennå. Har ikke blitt gjort siden jeg ikke merker noe til daglig. Kun når jeg gir botner fjøla opp tunnellen. :) Skal gi tilbakemelding når jeg har funnet det ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, dette er ikke en pumpedysemotor. Den kom vel i 2000-2001?

 

Jeg har mistet turbodraget ett par ganger den siste uka, og da har det skjedd når jeg har gitt på litt ekstra opp en bakke. Etter jeg har stoppet bilen og startet igjen er alt som normalt igjen. Hvis jeg tar det litt mer med ro i bakken merker jeg ingenting.

 

Kan dette være turbo som er på vei til å ta kveld altså?

 

Hvis du har 110HK, har du variabel geometri på turboen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har 110HK, har du variabel geometri på turboen.

 

..og det betyr at?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan eg bruke ein 110hk turbo på min 100hk pumpedyse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå inn på http://www.tdiclub.com , så blir du kanskje en del klokere. Har glemt nøyaktig hva som kjennetegner en turbo med variabel turbingeometri, men det står der. Eller du kan søke på nettet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.