#1 Skrevet November 5, 2007 Jeg har en ikke-fungerende ABS-hovedenhet. Eller, jeg er rimelig sikker på det men skal prøve å bytte sensorene foran først da de satt bom fast tidligere i høst. Saken er den at bilen skulle vært eu-godkjent innen utgangen av oktober, så må få levert den inn snart. Viser det seg at sensorbytte ikke hjelper og jeg må fikse hovedenheten så vil det ta litt tid da den da må sendes til firma i USA og så tilbake. Derfor hadde det vært greit å koble ut ABS'en slik at ikke abs lyset og bremselyset lyser og det piper hver gang man starter bilen. Litt vanskelig å få den gjennom eu-kontroll da.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 5, 2007 fikk ikke til og koble ut noe når eg holdt på med min vertfall.. lampen ville lyse uansett! om styrenheten er defekt får du heller ikke kontakt med abs via vagcom! om du tilfeldigvis har abs sentral med delenr 8e0 614 111 ab.. har eg en fungerende til salgs:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 5, 2007 Hva ned og nappe ut sikringen til ABS`n? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 5, 2007 Er en stødig på loddebolten skal det gå greit å fikse ABS sentral selv, er etterhvert mange tråder om dette her på forumet. Ang blinking og EU kontroll er jeg ikke sikker på hvor mye dette betyr, min gikk ihvertfall igjennom uten anmerkning selv med blinkende ABS lampe. Er såvidt jeg vet ikke påbudt med ABS i Norge, mulig det det derfor heller ikke blir regnet som en mangel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 5, 2007 fikk mangel på min.. skal vere 2er feil om ett varsel lys lyser. og er ikke så enkelt som og nappe ut sikring divserre..lyser da og.. kan heller ikke fjerne pere for det er en diode:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 5, 2007 får ikke 2er på orange lampe sånn jeg husker det, ellers er det faktisk firma i norge som fikser hjerner å. Husker ikke hva de heter nå, men var en artikkel i vi menn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 5, 2007 Men når både orang lampe lyser og rød bremselampe blinker blir det nok toerfeil. Eirik Vatne: Jeg skal få sjekket ut om jeg har det delenummeret der, isåfall gir jeg deg en lyd. Er hvertfall en 97 med AEB motorkode. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...