#1 Skrevet November 5, 2007 Skulle låse opp døren på førerdøren i dag. Fikk låst opp, men ikke tatt ut nøkkelen... Måtte lirke litt, men brukte ikke makt, da dette er den eneste nøkkelen jeg kan starte bilen med! Etter litt forsiktig triksing og kjærlighet fikk jeg nøkkelen ut. Som du ser på bilde fulgte ikke bare nøkkelen med! Mottar tips med takk! Kan dette repareres? Er det en grei sak å skifte kun lås på førerdør? Mvh Eirik Øygarden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 5, 2007 Jeg ser ikke bilde du henviser til. Men jeg har skifta sylinderlås på en slik bil og det var litt knot. En del nyttige små deler (splint og fjør) som plutselig kan forsvinne. Men absolutt mulig å bytte slik lås på bilen din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 5, 2007 Hehe. Er nok dårlig skrevet den første posten. Men da jeg dro ut nøkkelen, helt uten å bruke krefter fulgte selve sylinderen med... Btw, ser jeg glemte bildet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2007 Vanskelig å se hva som skjedde ut i fra bildet. Det kan hende at det er bare splinten som har løsnet bak sylinderen. Men dersom du har knekt festet til dørlåsen, må du trolig kjøpe en ny metallplate (den sitter på utsiden på døra, over selve håndtaket). Den har et feste til sylinderen og må låses med splinten fra baksiden... PS! Den metallplata må lakkes i bilen farge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2007 Ok. Skal ta en tur innom forhandleren å spørre en dag. Syns bare det er veldig merkelig at slikt skal skje helt av seg selv Litt komisk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...