Prosjekt Porsche Boxster hjul på Audi Coupe

Anbefalte innlegg

Hei allesammen, trenger tips her.

Har skaffet meg et sett med porsche boxster hjul som jeg skal ha på Audien.

For det første trenger jeg adaptere som gjør 4*108 om til 5*130 og disse vet jeg hvem som skal lage så det er i boks.

Men spørsmålet er: Hvor breie skal adapterne være? Er det mest gunstig å gjøre innpresset om til 35 som er originalt? eller må jeg ha høyere/lavere innpress.

Må jeg da valse hjulbuene for at det ikke skal subbe med 225/45-17 bak og 205/50-17 foran?

Hvor skal jeg skaffe de riktige boltene til adapterne og hjula? Vil trenge 9 bolter pr. hjul, finnes det forhandlere som har "alt" av slike bolter slik at det bare er å oppgi dimensjon og få riktig?

Trenger hjelp her, experter speak out !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men spørsmålet er: Hvor breie skal adapterne være? Er det mest gunstig å gjøre innpresset om til 35 som er originalt? eller må jeg ha høyere/lavere innpress.

Lag en mockup i tre og juster tykkelsen på denne til du er fornøyd.

Alternativt få tak i adaptere som er 50-60mm og drei av til du er like fornøyd.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å lek deg litt med en felg/dekk kalkulator (se annen tråd i dette subforumet) så ser du lettere hva som passer av felgbredde og innpress osv. i forhold til originalt. Hjulbuene på en Coupé er romslige, har sett opp til 9,5" ET35 felg på Coupé/S2 - felgkanten satt så å si perfekt i forhold til kanten av hjulbuen, men til sist er det likevel dekk og senk som avgjør hva man får plass til. Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei allesammen, trenger tips her.

Har skaffet meg et sett med porsche boxster hjul som jeg skal ha på Audien.

For det første trenger jeg adaptere som gjør 4*108 om til 5*130 og disse vet jeg hvem som skal lage så det er i boks.

Må jeg da valse hjulbuene for at det ikke skal subbe med 225/45-17 bak og 205/50-17 foran?

Hvor skal jeg skaffe de riktige boltene til adapterne og hjula? Vil trenge 9 bolter pr. hjul, finnes det forhandlere som har "alt" av slike bolter slik at det bare er å oppgi dimensjon og få riktig?

Hva er offset og felgbredde på Porsche-felgene? Adapterne/overgangen må være minst 20mm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er offset og felgbredde på Porsche-felgene? Adapterne/overgangen må være minst 20mm.
Har sett tüv-godkjente på 17 mm......men da er man avhengig av at boltene på adapterne går inni felgene. De fleste orginale Porsche-felger har spesiell anleggsflate hvor det er plass til nettopp hodet på bolter imellom. Det er liksom 5 anleggsflater med mellomrom imellom....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vil ikke ha en hel bil til felgene dine???:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir dette noe bra kombinasjon i forhold til lik rulleomkrets på quattro drivverket ?

Hvilke bredder er det på felgene da ?

Prøv å lek deg litt med en felg/dekk kalkulator (se annen tråd i dette subforumet) så ser du lettere hva som passer av felgbredde og innpress osv. i forhold til originalt. Hjulbuene på en Coupé er romslige, har sett opp til 9,5" ET35 felg på Coupé/S2 - felgkanten satt så å si perfekt i forhold til kanten av hjulbuen, men til sist er det likevel dekk og senk som avgjør hva man får plass til. Lykke til!

Jeg kjører mer 9,5x18 foran + bak på min, og det går ganske akkurat foran, men bak har jeg faktisk planer om å space litt, da det er bittelitt til å gå på til de nærmer seg skjermen.. Ingen skjermer er valset, men så er den foreløpig ikke senket.... Skal settes på et justerbart i løpet av vinteren, så da får vi se om det må valses/modifiseres noe, ser ut til at det skal gå ganske bra bak, men foran må nok valserulla kanskje gå noen runder : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ikke regna det ut, men tror du ikke rulleomkretsen blir lik da ? : klø :

Mener at felgene er like breie.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om rulleomkretsen på fram og bakhjul blir lik ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om rulleomkretsen på fram og bakhjul blir lik ?

Har blitt brukt hos mange uten problemer, utgjør ikke så mye

(dekk slittes ikke jevnt altid på en firehjulstrekke eller så pleier ofte være litt forskjell),

så kjør på :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare 0,4% i forskjell på rulleomkrets!

Så det er så likt som det går!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med du tenker på 2 delt adapter her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke forskjellen skal ikke lage adapterne selv, skal få laget de for meg må bare få tatt mål og vite hvilke innpress jeg skal ha, skulle hatt tips her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen gode råd ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

man får ihvertfall billig custum adaptere på ebay.com =) skal bestille derfra så for jeg finner ut av et jeg trenger på felgene mine=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.