bilder av audi 80 med effektanlegg?

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge ny eksos på kjerra nå. Må bygge om helt fra downpipe med nye "catter" og hele pakka. Blir nok litt kostbart! Men lurer litt på hva slags endestuss jeg skal satse på. Har vært inne på tanken å dra til med en "Torshov-tønne", men tror det kan bli litt for drøyt. Dessuten vil jeg muligens bli litt lei den "plapre"-lyden når jeg bremser på gira.

 

DERFOR: Jeg hadde satt stor pris på om folk kunne legge ut noen bilder av hva dere har gjort. Helst bilder av Audi 80 eller 90 (B4-varianten), men andre biler kan jo også gi meg gode idéer...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for doble enderør! Utrolig mye penere enn et sånt svært "kloakkrør" som en del folk kjører med..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dobble runde enderør på hver side:P hehe

Dobble på ene siden, eller 1 stk litt ovale på hver side blir jo fint:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it

main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it

 

På min så ble det gjort sånn. Det er visstnok en ferrita-bakpotte, men han gjorde det sånn at endestussene fulgte kurven til baken. Det syntes jeg ble evig mye bedre enn de gamle stusselige stussene. Jeg kan desverre ikke ta nærmere bilder da bilen ikke er i min øyeblikkelige nærhet, men jeg antar at bildene gir et visst inntrykk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Doble enderør eller litt ovalt.

Doble er klart best på B4

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er sånn det er pent ja. Og med doble mener jeg sånn som på bildet, ikke noe jall på hver side eller lignende. Det passer på de som har det originalt, ikke noen andre.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foreløpig stor overvekt av doble rør, ja. Og jeg er enig i det. Det er jo slik orginal på bilen, riktignok i smårusten stål. Jeg har sett litt på Ferrita og det er vel ganske grei kvalitet... er lyden bra oxo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat lyden kan jeg desverre ikke si noe på akkurat nå, jeg har aldri hørt den utenfra, og inni kupeen har jeg et problem med at resten av anlegget er bare ett 3" rakt rør av rustfritt stål... så det er litt resonans ute og går. Hvis du får det bygd opp med racekat eller bygd opp til å følge det gamle røret slik at det er mindre rettstrekker som kan resonere, så tror jeg at det blir bra lyd... eller hvis du ikke absolutt MÅ ha 3", gå for 2.5" ... er vel ikke før et sted over 300hk at 2.5" begynner å bli "for" restriktivt.

 

Men sist jeg fikk bilen tilbake etter å ha vært uten bilen i 1-2 måneder så ble jeg tatt i 95 i 80-sona, når jeg var ferdig med å skrive under og legge lommebok etc tilbake, så ble selvsagt 1. og 2. gir dratt til jeg kom opp i 80. Politigubben snudde seg og stirra fælt. Jeg liker å tenke at det var pga gromlyd, men noe sier meg at det kan ha vært fordi han lurte på hva i helvete jeg holdt på med. :P

 

(det må sies at han var så utrolig unnskyldende og lei seg for at jeg måtte få bot, at jeg nesten syntes synd på han :P)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt å prøve 3" fra "cattene" og bakover siden det går i 2 rør på 2" bakover til rørene kobles sammen. Vet ikke om det har så mye å si, men tenker som så at når eksosen kommer i 2 rør på 2" hver så er det vel greit at det ikke strupes for hardt når den skal fortsette i det ene røret... Eller er jeg helt ute og sykler nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg har skjønt, så er det sånn at ut fra turboen så krever lufta større diameter enn helt bakerst, og at det skal være mest optimalt å snevre inn ettersom man kommer lengre bakover for å holde hastigheten på eksosen oppe. Så hvis jeg har skjønt det rett, så er det downpipe som definitivt bør være stor, resten er det muligens ikke fullt så nøye med.

 

Nå husker jeg ikke hvordan det gamle så ut i det hele tatt, men hvis det originalt er 2x2" og du går over til 1x3" så mener jeg på at du får mer å jobbe med. Iallefall virker det sånn når jeg tar og ser på hvor mye volum en 3"x1" sylinder inneholder (28.3"), og hvor mye 2 2"x1" inneholder (12.6" for ett rør, dvs 25.2" for 2), så ender du opp med mer flyt.

 

Spørsmålet er om du ikke gjør en tabbe hvis du har org downpipe (som jeg ikke aner størrelsen på) og så går for 3" resten, fremfor eventuelt gå for 3" downpipe og 2.5" resten. Spørsmålet er rett og slett hvor mye eksosen avkjøler seg på den halvmeteren, og DET har jeg ingen anelse om desverre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje slik? Supersprint bakpotte.. Dårlig bilde og litt skjev men...

divred.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ser det er et slags "innlegg" i endestussene på øystein sin... det ser rimelig mye ut som det jeg har på mine (jeg har bare elendige bilder av mine, så det synes nesten ikke), og bare DET løftet endestussene evig mye fra de originale endestussene. Prikken på I'en var for meg og at de fulgte formen på fangeren, men innlegg som det der gjør sykt mye etter min mening.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.