#1 Skrevet November 5, 2007 Min Passat 2000 PD115 har gått 430 000 og turboen er utslitt. Jeg har undersøkt muligheten for å bytte til (hel) PD130 motor, men det er visst mye jobb med å få over ECU, ledninger etc. PD130 turbo passer heller ikke uten videre på PD 115 motor Jeg håper på å skaffe en litt sprekere turbo fra USA til min PD115, men etterhvert må jeg sikkert regne med å bytte motorblokk. Kan jeg da bruke PD130 blokk og topp, og (litt sprekere)turbo og ECU fra PD115? Jeg regner med å måtte "remap", men det er vel ikke allverden? Er det annet jeg overser? Etter hva jeg forstår, så vinner jeg da en litt mer solid blokk og PD130 dyser, i tillegg til at det er bedre utvalg av PD130 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2007 er blokka sliten ette 430t km? min er kjørt 378t å bruke ikkje olje å går heilt perfekt, min er ein 101hk passat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2007 Jeg har egentlig ingen indikasjoner på sliten motor/blokk, men ser litt langsiktig. Jeg har kostet på bilen en del, koster sannsynligvis mer på den med litt sprekere turbo fra USA etc., så dersom noe skjer med motoren, kommer jeg nok heller til å ønske å bytte motor, enn å koste på mye på den eksisterende. PD130 blokk skal være noe sterkere enn PD115, det er flere tilgjengelig, og jeg får i så fall også med noe sprekere dyser Men for all del, den bruker ikke olje, har fått alt av service og inntil nylig har den gått bra. Nå er den særdeles lite turtallsvillig, bruker litt mer drivstoff, det renner olje ut av turboslangen, og jeg pleier å si at turboen "plystrer" på siste verset. Det kan være at den med ny turbo og fornuftig vedlikehold og kjøring holder lenge ennå. Noen som vet om det om det er kurant med PD130 blokk og resten PD115? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...