Anbefalte innlegg

Legger ved ett bilde av ny foring, og gammel foring til 90'n.

 

Den til venstre har jeg plukka av bilen, og den til høyre har jeg fått av møller.

 

Den kan vel umulig blir så utslitt, at den til venstre faktisk så ut som den til høyre, når den var ny?

 

Delenummeret stemmer jo, så da blir det kanskje vanskelig å få tak i no annet? :confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eeeh bildet kommer nå ;p

Og i følge møller så skulle det visstnok være riktig.. Jaja, på med Zalo da antar jeg

 

lager.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer nok det. Har byttet en slik selv en gang, og de så omtrent like ut som dine, var et h....ete å få i. Det er såpass lenge siden at jeg ikke husker helt hva jeg gjorde, men smurte ihverfall med fett som brukes av elektrikere når de drar kabler. Fikk den da i tilslutt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har vi kanskje grunnen til klonkelydene i forstillinga mi.......eneste foringa som ikke er byttet. Tannstang og drivknuter står også for tur btw, så det skal da bli stille til slutt :)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen min sporer ekstremt mye, kan det være disse foringene som da er slitt? Sliter også dekk på innsiden, noen som vet hva som er slitt/gått i stykker??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Der har vi kanskje grunnen til klonkelydene i forstillinga mi.......eneste foringa som ikke er byttet. Tannstang og drivknuter står også for tur btw, så det skal da bli stille til slutt :)

 

mvh

Koster 38,- pr stk, så jeg vil påstå det er en grei invistering :P

 

Opprinnelig postet av Tor Anders Lindstad

Bilen min sporer ekstremt mye, kan det være disse foringene som da er slitt? Sliter også dekk på innsiden, noen som vet hva som er slitt/gått i stykker??

At den sliter mye dekk kan jo tyde på at den er senka, og cambervinkelen ikke er justert.. Eventuelt bytta opphengsdeler uten å vært på firhjulskontroll.. Tviler på at dårlige foringer på stabstaget fører til så mye dekkslitasje

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tor Anders Lindstad

Bilen min sporer ekstremt mye, kan det være disse foringene som da er slitt? Sliter også dekk på innsiden, noen som vet hva som er slitt/gått i stykker??

 

Ville nok investert i firehjulskontroll her ja. Kjører selv på 225/45-17 og de blir ikke skeivslitt i alle fall. Sporer gjør det, men ikke så fryktelig mye (stort sett bare på spesielle strekninger).

 

Sjekk lufttrykk også, tror jeg kjører på ca 35PSI eller 3,5bar selv (husker ikke hvordan forholdet mellom enhetene var...)

 

mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eivind Windspoll

Sjekk lufttrykk også, tror jeg kjører på ca 35PSI eller 3,5bar selv (husker ikke hvordan forholdet mellom enhetene var...)

 

mvh

Går 13.5 PSI på 1 bar ;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Går 13.5 PSI på 1 bar ;p

 

ok, da tror jeg vi kan enes om at; "alle tall taes med forbehold" :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Koster 38,- pr stk, så jeg vil påstå det er en grei invistering :P

 

 

At den sliter mye dekk kan jo tyde på at den er senka, og cambervinkelen ikke er justert.. Eventuelt bytta opphengsdeler uten å vært på firhjulskontroll.. Tviler på at dårlige foringer på stabstaget fører til så mye dekkslitasje

 

 

Ja den er jo senket, men når jeg kjøpte den, merket jeg ikke så mye til det. Har bare blitt værre og værre! Men man finner vel ut hva som er galt visst man tar firehjuls kontroll.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Tor Anders Lindstad

Ja den er jo senket, men når jeg kjøpte den, merket jeg ikke så mye til det. Har bare blitt værre og værre! Men man finner vel ut hva som er galt visst man tar firehjuls kontroll.

Kan være skeive stabstag, slitte kuler/lager/foringer..

 

En firhjulskontroll vil nok avdekke problemet ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at du må ta optisk kontroll, altså målt på hidden. Ikke alle verksteder har dette, men for å få hjulstillingen riktig må du f ånoen som har slikt utstyr til å gjøre det for deg. NAF skal ha mener jeg, Møller også. Selv fikk jeg Tempe Auto til å gjøre jobben samtidig med EU-kontroll. NAF tror jeg tar 750 om du er medlem, ca 1000 hos Tempe og ikke så ille på møller heller tror jeg.

 

mvh

 

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gled deg:D

 

Gjorde dette forrige helg, det er den som står i enden av stabstaget sant??

 

Var et sant H.. Smørte litt fint med kobberpasta og prøvde alle mulige løsninger. Endte opp med å legge foringen opp "hullet" den skal igjennom, stikke den stanga som står på bærearmen gjennom, legge på avrunda skiven som er der, på med mutter og skvise den gjennom med å legge press på bærearm og skvise med div verktøy... Aner ikke hvor mange timer det gikk med, men noen ble det.. Veldig greit å være to stykker. Jeg byttet og foringen som går gjennom bærearmen som den stanga sitter i.. Den er like vrien....

 

 

 

Opprinnelig postet av Rune Sveian

Eeeh bildet kommer nå ;p

Og i følge møller så skulle det visstnok være riktig.. Jaja, på med Zalo da antar jeg

 

lager.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

Jeg byttet og foringen som går gjennom bærearmen som den stanga sitter i.. Den er like vrien....

Det tok jo ca 10 sekunder da! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var da som svarte....???? Brukte lang tid på den ene siden, men på andre siden hadde jeg løs bærearmen og da gikk det greit, men litt mer enn 10 sek der og....

 

Satt på polyurethane foringer på bærearmen mot travers, det ble sykt bra.. virkelig forskjell..!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forskjell blir det nok her uansett.. Da mine var heelt ferdige.. Hvor fikk du tak i polyurethane? Bare møller som hadde i hele tatt her i området iaffal..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå begynner jeg å gå tom for løsninger og tålmodighet..

 

stabstag1.jpg

Her er selve stabstaget, foringen skal nedi hullet der.

 

 

stabstag2.jpg

Her er den gamle foringen, som sto i..

 

 

 

stabstag3.jpg

Her er den nye, som riktignok har samme delenr som den gamle.. MEN, kan dette være riktig da? Stabstaget er jo så mye tykkere enn utskjæringen, og jeg har brukt en del timer på å prøve å få den nedi nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få noen til å presse in foringene, dra på et verksted så ordner de nok dette for deg.

 

 

EVT. mens du prøver å presse dem in, prøve å snur rundt på foringene slik klarte jeg (tyne meg) å presse in nye foringer til motor festene mine.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe......... Klarte det jeg:D

 

Prøv slik jeg forklarte tidligere her... Monter den "stanga" gjennom foringen på bærearmen og bruk den til å presse gjennom..

 

PS!! Lurer på hvorfor det står en flaske grønnsåpe der:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Øystein Wilthil

Hehe......... Klarte det jeg:D

 

Prøv slik jeg forklarte tidligere her... Monter den "stanga" gjennom foringen på bærearmen og bruk den til å presse gjennom..

 

PS!! Lurer på hvorfor det står en flaske grønnsåpe der:confused:

Hmms.. Mulig jeg må til med det i morra da..

Hehe, i mangel på Zalo så ble grønnsåpe bruk.. Nok ett tips fra #vwaudi-club på IRC ;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.