Anbefalte innlegg

Noen som har fått godkjent 9x16" ET15 på en golf 3/Vento her?

 

Noen som veit hvor jeg kan skaffe papirer evt på at dette er godkjent?

 

Eller lar det seg ikke gjøre med ET15?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dt får du vel ikke godkjent vel? pga innpresset er for lavt..

står i vognkorte hva max/ innpress osv er..

Vil ikke tro biltrangsynet godkjenner dette, pluss de stikker utenfor hjulbuene..

men godkjenne senkesett (om dt ikke er gjort?) så er dt bare å bytte over felger om du må vise:)

 

møtte bilen ut fra der dere bor i går med vinter felgs: p ble litt kjedelig da:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har fått godkjent 9x16" ET15 på en golf 3/Vento her?

 

Noen som veit hvor jeg kan skaffe papirer evt på at dette er godkjent?

 

Eller lar det seg ikke gjøre med ET15?

 

9x16 ET15 stikker et stykke utenfor foran på Golf 3/Vento så det mener jeg man ikke TUV eller godkjent uten å gå drastisk til verks på skjermene. Men problemet med ET15 er at man må ha TUV pga den store endringen i sporvidde og da hjelper det ikke om man har valset ut skjermene så hjulet ikke stikker utenfor eller subber.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får det godkjent med TUV.

 

Men da må du ha hjulbuer som dekker ytterste del av hjul/felg.

 

Du må også ha dekk som er godkjent til aktuelle felg. Her duger det feks ikke med TUV på at feks toyo 215/40/16 holder på en 9" felg. Her må du opfylle kravene i STRO som biltilsynet bruker og som er overordnet andre godkjenningsinstanser som feks TUV

 

På min G3 fikk jeg godkjent felgene på bil kun om jeg hadde nok hjulbue......noe jeg ikke hadde.

Og fikk heller ikke godkjent 215/40/16 uansett hvor mye TUV jeg hadde.

 

Dog fikk jeg godkjent dekkdimmen i vognkort som alternativ dekk dim.

 

Uansett.....beste er å høre med sitt lokale Biltilsyn på forhånd med tanke på godkjenning. Still gjerne opp med TUV på de forskjellige ting. Og se hva de har å si. TUV på disse typiske tyske felgene florerer det av på de respektive produsenters hjemmesider. Skulle de være negative til noe, så er det rett å slett bare å glemme hele greia, og kjøre uten godkjenning på akkurat det.

 

Men om du skulle kjøre uten godkjenning å er du jo alltid i fare for å kunne oppleve at forsikringselskapet kjører en regress på deg om det skulle være din skyld....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senkesettet er godkjent i vognkortet alt så ikke noe pes.

 

Jeg var hos biltilsynet i dag å viste den med orginal felgene så det gikk jo greit.

Men vi har lyst til å få den godkjent med brock felgene.

 

Jeg spurte han typa på biltilsynet ang inpresset og dekkene. Hvis dekkene har riktig rulleomkrets var det ikke noe problem sa han.. Da vi regna ut 215/40/16 ifornånd til orginalt ble det kun en endring på 0,6%. Det kan være 5% avvik!

 

Hvis innpresset hadde for stort avvik måtte det TUV godkjenning til.

Jeg trengte heller ikke ha felgene montert på bilen. ifølge han jeg snakka med, Kunne jeg bare ta med ene felgen og TUV papirer så var det i boks.

 

Derfor vil jeg ihvertfall prøve å ta med en felg og noen tyske TUV papirer dit:)

 

Hørtes noe lettvint ut kanskje? Men det var det han typa på Biltilsynet på Gjøvik sa ihvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Senkesettet er godkjent i vognkortet alt så ikke noe pes.

 

Jeg var hos biltilsynet i dag å viste den med orginal felgene så det gikk jo greit.

Men vi har lyst til å få den godkjent med brock felgene.

 

Jeg spurte han typa på biltilsynet ang inpresset og dekkene. Hvis dekkene har riktig rulleomkrets var det ikke noe problem sa han.. Da vi regna ut 215/40/16 ifornånd til orginalt ble det kun en endring på 0,6%. Det kan være 5% avvik!

 

Hvis innpresset hadde for stort avvik måtte det TUV godkjenning til.

Jeg trengte heller ikke ha felgene montert på bilen. ifølge han jeg snakka med, Kunne jeg bare ta med ene felgen og TUV papirer så var det i boks.

 

Derfor vil jeg ihvertfall prøve å ta med en felg og noen tyske TUV papirer dit:)

 

Hørtes noe lettvint ut kanskje? Men det var det han typa på Biltilsynet på Gjøvik sa ihvertfall :)

 

 

Sånn sett håper jeg at alle biltilsyn blir sånn..... Slik er de iallefall ikke her....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.