#1 Skrevet September 6, 2004 Byttet for kort tid siden børster i dynamoen da jeg fant ut at den ikke ladet i det hele tatt.. Da jeg målte lading dagen etter da så ladet den helt topp og slik.. Men så ble viftereima tydeligvis litt løs, for den begynte og gnelde og etter det så har den ladet dårligere og dårligere.. Idag målte jeg ladinga til 12,5v omtrent.. Den lå på over 14v rett etter børste bytte... Tips mottas med takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 6, 2004 Har du testet silikonspray på reima? Evt bytte reim? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 6, 2004 Bytt viftereim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 6, 2004 Tror dere ikke det hjelper å få strammet den?? Hadde tenkt å få hjelp til det en dag i løpet av uka.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 6, 2004 Det holder vel en liten stund, men ikke lenge. En annen ting er at det er et vist strekk i viftereimen, når den blir slitt strekker den seg ikke noe særlig mer...og hvis du da fortsetter å stramme risikerer du å ta knekken på lagrene. Skift reimen du...da er du sikker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 6, 2004 Hm.. Takk for svar.. Da får jeg vel få hjelp til det istedet for stramming da..:rolleyes: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 6, 2004 Like greit å skifte reimen siden du allikevel skal ha det "opp". Koster ikke mange kronene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 6, 2004 Nei så det da jeg var inne på mekonomen sine sider idag.. Får stikke innom der i morgen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 7, 2004 Original reim er ikke så himla dyrt det heller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 8, 2004 Jadda.. Da stod bilen... Skulle dra og hente den nye viftereima idag, da var batteriet flatt... Hadde flatt batteri igår og, da fikk vi dra-starta bilen, kjørte en tur og målte ladinga til 16V ikke helt stabil den ladinga på bilen min nei.. Og den starta fint senere på kvelden igår, men idag var det dødt... *ut og skru bil* 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 8, 2004 Ja, da har jeg funnet ut at dynamoen spiser børster, i løpet av de ca 2 ukene de børstene har stått der så har de blitt helt nedslitte igjen.. Er det ny dynamo som må til da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 8, 2004 Høres ut til at du har problemer med utslitt anker eller grader i ankeret som "knekker" børstene. Jeg ville prøvd å finne en brukt dynamo, det blir fort en del jobb med å ta ut ankeret å få dreid kontaktflaten slik at det blir riktig. Det er forsåvidt ikke noe problem å gjøre det, men det krever litt utstyr og tid. Brukt dynamo er billigere hvis man ikke har verktøyet tilgjengelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet September 8, 2004 Hvor mye må jeg ut med for en brukt dynamo da? Ny var jo svinedyrt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 8, 2004 er nok sleperingene som har tatt kvelden,siden det virker som du ikke har all verdens peiling på å skru bil er det lettest å få tak i en brukt en eller ny.på mekonomen,AIS,Så har de byttedynamoer,koster jo litt mere en brukt,men da vet du den er i topp stand og har garanti. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 8, 2004 Opprinnelig postet av Geir Kristofersen er nok sleperingene som har tatt kvelden,siden det virker som du ikke har all verdens peiling på å skru bil er det lettest å få tak i en brukt en eller ny.på mekonomen,AIS,Så har de byttedynamoer,koster jo litt mere en brukt,men da vet du den er i topp stand og har garanti. Hvordan kan du tro noe slik..:rolleyes: Hihi... Nei, er nok ikke så motorkyndig nei.. Skal prøve å få skrapt sammen litt penger til dynamo ja.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 8, 2004 en hogger må vell ha en til grei pris,bare ta en tlf til din lokale hogger å hør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...