Noe hvitt på peilepinnen til olja...Farlig?

Anbefalte innlegg

Hei.

Da jeg skulle sjekke olja på golfen istad så var det liksom et hvitt lag med et eller annet rundt hele peilepinnen til olja: klø :

Noen som vet hva dette kan være? Det var forøvrig nok med olje på motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror olja blir grå aktig om du får vann/kjølevann i den, og hvitt grått er jo veldig likt.. Kanskje du har gåen toppakning så du får litt kjølevann i olja? Bare spekulasjoner fra min side men kan jo være tilfelle muligens:/

Eller var det ikke hvitt på olje pinnen men på handtaket til den? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være motormajones, se om det er i oljepåfylling lokket også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vann i oilja, hadde det på delebilen jeg hadde. en skikkelig suppe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer ofte som følge av småkjøring. Da får ikke fuktigheten i olja fordampet, pga at den ikke blir skikkelig varm lenge nok, og det blir sånn "majones" på peilepinne og oljepåfylling.

Er ett triks når en ser på bruktbil å sjekke om det er rust øverst på peilepinnen, for om det er det, har bilen vært mye småkjørt, dvs hatt mye "majones" over tid.

Ikke noe farlig, med mindre du bare har langkjøring, da tyder det jo på at vannet kommer ett annet sted fra. Men om det er endel småkjøring, så er det bare kondens - ufarlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var sånn hvitt/gråaktig gøgge ja;) Tørka av å peila selve olja,og den var bra. Men som sagt over her så blir bilen kun brukt til småkjøring,5km til jobb og hjem igjen:)

Så da er det ikke noe å bekymre seg over da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var sånn hvitt/gråaktig gøgge ja;) Tørka av å peila selve olja,og den var bra. Men som sagt over her så blir bilen kun brukt til småkjøring,5km til jobb og hjem igjen:)

Så da er det ikke noe å bekymre seg over da?

Nei,men motoren har godt av å gå seg skikkelig varm slik at kondensen fordamper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det samme problemet har jeg også på min a3, der er det sånn majones på bare påfyllingslokket, men ikke pinnen.. Så dette er altså ikke farlig? har samme nivå på kjølevannet som jeg alltid har hatt hvertfall ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut msom Shell-olje... Hadde Shell Helix olje på en Gti mk2 jeg hadde en gang i tida som var sånn, byttet til Castrol og fenomenet var borte.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spesielt om våren/høsten dette oppstår virker det som... Ikke uvanlig. Har sett det på alle bilene mine fra tid til annen. Jeg har aldri kjørt med Shell olje, kun Castrol :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.